AndroidHealthClinic

Wordt oud met LSD, Albert Hofmann bijna 100!

In Basel in Zwitserland is er een conferentie ter ere van z'n 100 jarige bestaan en z'n boek. Zou er best bij willen zijn, maar de reis die ik dan individueel zou moeten maken en daar aanwezig te zijn alleen trekt me niet echt.

Desalniettemin iemand voor wie ik veel waardering en lof heb, zeker z'n labortory-note naar z'n collega's toen die 't binnenkreeg en de eerste volgende trip daarna maken nog steeds indruk als ik 't lees. Geweldig hoe die daar de eerste keer zonder kennis van zo'n trip mee omging en het verwoorden.

mooi zo, lsd is idd mijn favo aller tijden

helaas kan ik er niet meer aan geraken ..

^ ... PreMatuur he

willlem zei:
mooi zo, lsd is idd mijn favo aller tijden

helaas kan ik er niet meer aan geraken ..

Pff kan het in overvloed krijgen, maar ik ben geen dealer.

1 microdot ben je een goede 8 uur goed van de kaart :D

Ik zal de hofmannetjes (in volksmond bekend als de fietjes) nooit vergeten. Deze trips hebben mij dingen laten zien, niet normaal.

Feli Hofmann, dankzij jou was mijn leven een stuk leuker toen :D

aanradertje dus :D

Zijn niet meer te krijgen, die waren er 10 jaar geleden ;)

BASEL - De Zwitserse scheikundige die medio jaren veertig het geestverruimende middel LSD ontdekte, vierde deze week zijn honderdste verjaardag. Naar eigen zeggen heeft hij die hoge leeftijd bereikt door elke ochtend twee rauwe eieren te eten bij het ontbijt.
Dat zei de onderzoeker, Albert Hofmann, tijdens een symposium over geestverruimende drugs in Basel. Hofmann zelf beleefde zijn eerste LSD-trip zestig jaar geleden, en zijn laatste nog maar drie jaar terug. Hij wil zijn lange leven echter niet toeschrijven aan de drug die hij zelf ontdekte.
Hofmann hoopt dat LSD ooit gelegaliseerd zal worden. In de Verenigde Staten werd het middel in de jaren vijftig gebruikt in de psychotherapie, totdat de regering dat verbood. Wetenschappers discussiëren de komende dagen in Basel over het mogelijke gebruik van LSD als medicijn tegen aandoeningen die chronische hoofdpijn veroorzaken.

Vooraanstaand bber? :D

PS, die psychotherapie bedoelen ze mee om zo verdachten aan het praten te krijgen. Helaas mislukte het experiment. Goh....hehehehe

• Topic Starter Topic Starter
Ze hebben het daar ook in de reguliere psychotherapie gebruikt, geloof dat er in Nederland ook nog experimenten geweest zijn bij psychiatrische patienten.

Middelen als LSD openen The Doors of Perception, beter beschreven door Aldous Huxley (auteur van Brave New World). De titel van het boek was later de inspiratie voor Jim Morisson om zijn band The Doors te noemen.

EricR zei:
Middelen als LSD openen The Doors of Perception, beter beschreven door Aldous Huxley (auteur van Brave New World). De titel van het boek was later de inspiratie voor Jim Morisson om zijn band The Doors te noemen.

Vette film om te kijken als je goed in de war bent. ;) :D

EricR zei:
Ze hebben het daar ook in de reguliere psychotherapie gebruikt, geloof dat er in Nederland ook nog experimenten geweest zijn bij psychiatrische patienten.

Jim Morisson rules. Die film heb ik wel 10 keer gekeken, wat een machtige film is dat. En wat hij heeft gezien...heb ik ook gezien :D tot aan octopussen met 1 oog toe. Nooit wat gebeurt met tripjes, al moet ik zeggen dat fietsjes pas echte tripjes zijn, die ervoor (sleuteltjes, bartjes, sterretjes en al die andere meuk) deden alleen de kleuren in je omgeving wat directer naar voren komen en speelde meer met je gevoelens. Met fietsjes kon je alles zien. Ik heb ooit samen met een maat van me 2 uur lang naar ons eigen pis staan kijken omdat die gewoon de muur opkroop en voortbewoog. Even schudden met je hoofd en het begon weer opnieuw. En wat ik zag, zag mijn maat toen ook. Machtig spul, geef me er maar een a4tje van.

Dat ligt aan de dosis, de lol is de dosis te vinden waarmee je net niet 'out of control' gaat. Ook al leer je op den duur met hogere doses nog steeds controle te houden. Als je echt deuren wilt openen moet je eens gaan trippen tussen mensen die zelf nuchter zijn en niks door hebben.

dit soort dingen kan je toch ook bereiken met paddos (veeel dan he;))
durf geen lcd:o

EricR zei:
Als je echt deuren wilt openen moet je eens gaan trippen tussen mensen die zelf nuchter zijn en niks door hebben.

Als je het kan is het idd heel erg vet, vraagt wel kracht en een sterke geest, je raakt heel gefocussed op details van mensen, met name uitdrukkingen van ogen, mond en bewegingen. Je denkt elk detail helemaal door en daardoor 'tap' je ze als ware af en zie je wat er in hun omgaat en hoe hun wezen is. Ook met mensen die je je hele leven al kent "ontdek", en lees je alsware nog dingen van ze af die normaal ontzichtbaar zijn in nuchtere toestand.

Laatst bewerkt:
steebz zei:
dit soort dingen kan je toch ook bereiken met paddos (veeel dan he;))
durf geen lcd:o

Veel paddo's ga je alleen maar van kotsen, tenminste de verse variant. Gedroogde paddo's komt qua effect wel een beetje in de buurt, maar heb met paddo's nooit het gevoel gehad 'out of control' te gaan, met LSD gebeurd dat wel bij een hoge dosis.

Terug
Naar boven