MuscleMeat

World War I: Battle Of Verdun

Beelden zijn wel ziek, op dat moment stierven miljoenen mensen voor een nutteloze zaak. En 30 jaar later doen ze het dunnetjes over.

Beelden zijn wel ziek, op dat moment stierven miljoenen mensen voor een nutteloze zaak. En 30 jaar later doen ze het dunnetjes over.
w01 was nutteloos de vleesmolen aan zetten, wo2 vind ik nog wel andere zaak. daar werden mensen letterlijk afgeslacht(joden) dat gestopt moest worden. maar evegoed was het nergens voor nodig

w01 was nutteloos de vleesmolen aan zetten, wo2 vind ik nog wel andere zaak. daar werden mensen letterlijk afgeslacht(joden) dat gestopt moest worden. maar evengoed was het nergens voor nodig

Alleen zijn de geallieerden natuurlijk niet ingestapt omdat ze de genocide op minderheidsgroepen in het Duitse rijk wilde stoppen. Het was dan geen zinloze loopgravenoorlog maar bijna alle geallieerde landen stapten alleen in uit eigenbelang om hun territorium te verdedigen.

Alleen zijn de geallieerden natuurlijk niet ingestapt omdat ze de genocide op minderheidsgroepen in het Duitse rijk wilde stoppen. Het was dan geen zinloze loopgravenoorlog maar bijna alle geallieerde landen stapten alleen in uit eigenbelang om hun territorium te verdedigen.
ja hebt wel gelijk, ken verhaal niet helemaal van wo1 en wo2 maar over het algemeen zit er altijd weleen reden achter, vraag me eigelijk wel af of het voor de economie van de geallieerden goed uitkomt. weet niet hoeveel maar dacht ooit dat in engeland dagelijks 2 miljoen vrouwen munitie maken. kost je een buit maar bijna geen werkeloosheid.

ja hebt wel gelijk, ken verhaal niet helemaal van wo1 en wo2 maar over het algemeen zit er altijd weleen reden achter, vraag me eigelijk wel af of het voor de economie van de geallieerden goed uitkomt. weet niet hoeveel maar dacht ooit dat in engeland dagelijks 2 miljoen vrouwen munitie maken. kost je een buit maar bijna geen werkeloosheid.

Nee, maar kost je wel je Imperiale Rijk en een berg schuld aan de USA.

Ja echt heel imposant die veldslagen in ww1 waarin hele steden écht letterlijk platgebombardeerd zijn en men in de mortierkraters verdronk en weet ik het.

Zitten in deze filmpjes ook die stukken over de ondergrondse slagen? Daarbij groef men heel stil tunnels onder vijandelijke linies om daar dan mijnen/tnt te doen ontploffen. Ik had iets gezien over een hele grote operatie waarbij iets van 20 van die dingen in het geheim verspreid over kilometers gelegd waren en ze die helemaal getimed af lieten gaan, waarvan nog steeds hele grote kraters in het (Franse?) landschap bestaan.

Terug
Naar boven