ik zie dat dit onderwerp al een hele tijd geleden is , maar ik wil het toch nog eens bovenhalen .
misschien even mijn situatie schetsen aangezien ik hier nieuw ben.
ik ben 39 jaar oud en weeg momenteel 82 kg en 1.80 groot.
een 10 tal maanden geleden ben ik begonnen met fitness, ik woog toen 91 kg , en mijn doel was afvallen... drie maand later ( ik ging toen 3 keer per week waaronder ook een uur spinning) was het doel bereikt : 80kg.
Nu wou ik op dat peil blijven ,dus blijven doorgaan was de boodschap ..maar die voorgekauwde toestellen werd ik na een tijdje toch beu...dan maar een programma gevraagd waarbij ik ook losse gewichten kon gebruiken...en stilletjes aan meer en meer overgeschakeld op power training. Momenteel ga ik nog 2 keer per week en begin steeds met een uurtje spinning gevolgd door 1.30 u power training.. narmate de gewichten bij kwamen kwam er ook wel een beetje tekening , maar ik zou het liever wat duidelijker krijgen
mijn schoonbroertje van 20 jaar is ongeveer gelijktijdig met mij begonnen ( in een andere club waar ze ook supplementen verkopen) en die heeft veel meer resultaat..ok hij is dan ook jonger en dan zal dat wel sneller gaan wsl...
nu over een maand bracht hij me eens een deel van die Xtreme carboprot flessen mee, en zei dat ik dat eens moest proberen ...volgens hem zou dat goed zijn om de spieren te herstellen... maar ik heb de indruk dat ik daar opnieuw vetter van wordt... wat wel zou kunnen natuurlijk als je de samenstelling ziet... hij zei me van het voor de training te gebruiken zodat ik het dan kan aftrainen ..maar is het dan van nut?
is er iets beters dat ik kan nemen om de spieren sneller te laten recupereren ( kan ik misschien ook mijn trainingsfrequentie opbouwen) en ook het volume wat beter te krijgen...
doel is van een mooie aftekening te krijgen waarbij de spieren een beetje blijven als tijdens de training...
heb hier ook proti drink performancs van nutrico staan...
sorry als het allemaal wat onzin zou zijn wat ik hier schrijf..ik ben een totale leek...