Fitness Seller

XP loopt vast bij opstart

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Ik heb net bij iemand zijn computer geformatteerd en windows opnieuw erop gezet. Alles is goed gegaan en alle drivers zijn gevonden, alleen nu wil hij wel eens vastlopen bij het opstarten, dus wanneer je het logo windows ziet met dat balkje. Wat kan hiervan het probleem zijn? Is het verstandig om de HD te vervangen?

• Topic Starter Topic Starter
Thnx ik ga meteen even kijken wat het is dat linkje van jou.

Iemand nog meer ideeen?

Start m eens op in veilige modus en voer de CHKDSK /f uit.

Ik heb sinds kort ook HDD Regenerator. Deze heeft mijn altijd brakke HD weer helemaal herstelt van 15 bad sectors.
Het duurde alleen wel 12 uur bij een schijf van 250GB. Mocht je interesse hebben moet je me maar pm'en.

Probeer anders een te booten in Safe Mode (veilige modus). Tijdens het opstarten van je PC moet je dan een paar keer op de "F8" knop van je toetsenboard drukken. Je moet deze knop wel indrukken voordat je bij het Windows Logo komt, anders ben je te laat. Als hij wel goed opstart in de veilige modus, kan je misschien een systeemherstel doen, of kijken bij Apparaatbeheer of er toch ergens een conflict is. Wat je ook nog kan proberen, is in de BIOS te gaan tijdens het opstarten (vaak via DEL of F2) en dan de BIOS naar default resetten. HD vervangen lijkt me wat voorbarig. Is de HD verder wel stil, of tikt hij soms erg hard? Als hij hard tikt, dan gaat hij wel kapot.

Probeer anders een te booten in Safe Mode (veilige modus). Tijdens het opstarten van je PC moet je dan een paar keer op de "F8" knop van je toetsenboard drukken. Je moet deze knop wel indrukken voordat je bij het Windows Logo komt, anders ben je te laat. Als hij wel goed opstart in de veilige modus, kan je misschien een systeemherstel doen, of kijken bij Apparaatbeheer of er toch ergens een conflict is. .

Heb ik geprobeerd, werkt niet.

Wat je ook nog kan proberen, is in de BIOS te gaan tijdens het opstarten (vaak via DEL of F2) en dan de BIOS naar default resetten. HD vervangen lijkt me wat voorbarig. Is de HD verder wel stil, of tikt hij soms erg hard? Als hij hard tikt, dan gaat hij wel kapot.

Bios resetten? Ik zal eens kijken hoe dat werkt.

Start m eens op in veilige modus en voer de CHKDSK /f uit.

Ik heb sinds kort ook HDD Regenerator. Deze heeft mijn altijd brakke HD weer helemaal herstelt van 15 bad sectors.
Het duurde alleen wel 12 uur bij een schijf van 250GB. Mocht je interesse hebben moet je me maar pm'en.

Kan je mij iets meer uitleggen wat je bedoeld?

Bios resetten? Ik zal eens kijken hoe dat werkt.

In je BIOS menu heb je als het goed is een lijntje tekst met "RESET TO FACTORY DEFAULTS" of iets dergelijks.

Dat CHKDSK /F kan je ook proberen. Wat je dan moet doen is het volgende. Windows XP opstarten (in veilige modus). Daarna naar Start gaan, en dan "Uitvoeren..". Daar typ je de tekst "cmd" zonder quotes. Dan kom je in een soort van oud DOS scherm, waar je tekstcommando's kan invoeren. Daar typ je "CHKDSK /F", zonder quotes, en dan gaat hij je harde schijf controleren. Je kan een melding krijgen dat hij je harde schijf niet kan benaderen omdat die in gebruik is (wat logisch is, omdat je in Windows zit). Als het goed is vraagt hij dan of je de harde schijf check wilt laten uitvoeren bij de eerst volgende herstart. Daar kan je dan Ja doen, en als je dan opnieuw opstart, gaat hij tijdens het opstarten je harde schijf controleren.

Good luck :)

dit probleem heb ik ook al, loopt altijd vast gelukkig niet bij dbb dus tja ik heb alles geprobeerd maar niks lukt

als je het gevonde hebt laat ut weten

als hij vastloopt net voor hij in windows gaat, is de kans groot dat het aan de videokaart ligt, gooi de drivers er eens af...

Kan je mij iets meer uitleggen wat je bedoeld?

Zoals The Rock zei. :p

Je bios kun je trouwens ook resetten door het ronde batterijtje eruit te halen. En er weer in doen natuurlijk.

Het programmaatje HDD Regenerator doet in principe hetzelfde als CHKDSK alleen dan een stuk uitgebreider.

Ability to detect physical bad sectors on a hard disk drive surface.
Ability to repair physical bad sectors (magnetic errors) on a hard disk surface.
The product ignores file system, scans disk at physical level. It can be used with FAT, NTFS or any other file system, and also with unformatted or unpartitioned disks.
Bootable regenerating diskette allows starting regenerating process under DOS automatically.
Bootable regenerating CD can be created from the program and used to automatically start regenerating process.

Leuk he, die pc's :D

:D erg leuk

Batterij eruit lijkt mij wel lekker simpel dus dat gaan we eerst proberen, je weet zeker dat hij dan uitzichzelff weer reset en het gewoon blijft doen?

werkt niet :D

Ik zal na de kerst eens kijken of het de HD is

Zou ook gewoon kunnen dat er een driver gaar is, of niet lekker werkt. Misschien kan je proberen om Windows er overheen te installeren, of nogmaals te formatteren en opnieuw installerene.

Terug
Naar boven