AndroidHealthClinic

XP op Apple Mac

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Ik heb gehoord dat het tegenwoordig mogelijk is om windows besturingsysteem te draaien op een Mac. Hoe stabiel is dit?

Kun je alles wat je kan met een PC qua betreft programma keuze en diversiteit nu met de stabiliteit en betrouwbaarheid van mac?

Is het het beste van 2 werelden? Draai ik XP over een mac besturingsprogramma heen. Of staat windows XP opzichzelf helemaal en enkel en alleen op de Mac als besturngsprogramma.

Graag jullie ervaringen en visie over dit alles en eventuele tevoegingen?

OK, komt u maar...

:popcorn:

Apple computers zijn tevens ook een van de meest stabiele Windows computers. Ik had er eerst ook windows op draaien en het werkte perfect.

Tis net zo stabiel als op een "windows computer" windows installeren, niet meer niet minder
Mac heeft trouwens quasi dezelfde hardware als de doorgaanse pc/laptop, geen RISC processoren meer etc...

Je hebt wel een voordeel met Apple.
Voor Windows maakt hij een aparte map aan.
Stel dat je door Windows een virus krijgt kan dit nooit door je hele Mac komen, maar alleen in die ene map.

Er zijn diverse mogelijkheden.
Je kan Windows gelijk draaien bij het opstarten(dit heet bootcamp).
Maar je kan ook binnen Leopard van Apple Windows draaien. Dan is Windows een scherm binnen Leopard van Apple. Handig als je bijvoorbeeld even een bestandje in Windows wil openen.

Er is o.a.:
-VMware Fusion
-Parallels
-Bootcamp

Bekijk de info van bovenstaande 3 maar eens op de Apple site of er zijn ook wel filmpjes te vinden op youtube hoe dit werkt.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, veel dank tot dusver.

Ik merk gewoon dat windows XP proff. sp2 niet stabiel is. Ik heb nu al met meerdere computers gewerkt en er is altijd wel iets (breeste zin v het woord) soms klein en soms van serieuze aard.

Ik gebruik mijn computer in de scene van semi-prof audio/editting. En heb geen internet op deze computers (bewuste keuze).

Helemaal Mac heb ik in het verleden al eens geprobeerd met weinig succes.
Dus nu zou ik eventueel me willen verdiepen in het beste van 2 werelden een soort van gulle middeweg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

easy toch?

Ik heb gehoord dat het tegenwoordig mogelijk is om windows besturingsysteem te draaien op een Mac. Hoe stabiel is dit?

Kun je alles wat je kan met een PC qua betreft programma keuze en diversiteit nu met de stabiliteit en betrouwbaarheid van mac?

Is het het beste van 2 werelden? Draai ik XP over een mac besturingsprogramma heen. Of staat windows XP opzichzelf helemaal en enkel en alleen op de Mac als besturngsprogramma.

Ja, als je een Mac met een Intel processor hebt en windows via Bootcamp draait, moet dit perfect werken.

Dat snap ik en ik geloof ook wel dat het werkt. Maar ik bedoel echt dat ik dat gewoon XP zou kunnen draaien maar met de echte kenmerkende stabiliteit van Mac.

Wel een beetje een nadeel, dat apple steeds meer componenten hanteert van PC tegenwoordig. Bijv. processor.

Maakt het daardoor niet veel meer uit en zijn apple's net zo (in)stabiel als pc's daardoor geworden?

Dat snap ik en ik geloof ook wel dat het werkt. Maar ik bedoel echt dat ik dat gewoon XP zou kunnen draaien maar met de echte kenmerkende stabiliteit van Mac.

Wel een beetje een nadeel, dat apple steeds meer componenten hanteert van PC tegenwoordig. Bijv. processor.

Maakt het daardoor niet veel meer uit en zijn apple's net zo (in)stabiel als pc's daardoor geworden?

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken: zodra je Windows gaat draaien wordt Mac een gewone PC.

Zie ook post van LordNikon.

Stabiliteit zit echt niet in de hardware zolang deze klopt maar in het besturingssysteem. Een mac waar je via bootcamp XP op draait is dus gewoon even stabiel of onstabiel als XP. Overigens.....als je XP goed onderhoud is het volkomen stabiel in mijn ervaring. Kwestie van weten wat je doet maar er zijn maar weinig gebruikers die weten wat ze met hun PC uitvoeren. Dat Macs tegenwoordig gewoon Intel draaien is juist een onwijs voordeel. Native Windows op je Mac, meer compatible met Linux distro's, betere hardware.....toppie....

Aangezien het gewoon Windows is, zal de stabiliteit vooral afhangen van wat Windows doet. XP is niet zo stabiel als een UNIX systeem als OSX Leopard.

Je kan alles wat je op een Windows machine/IBM-kloon kan. Nogmaals de stabiliteit hoeft niet perse beter te zijn. Hoewel de hardware van een Mac wel goed op elkaar is afgestemd. Hardware conflicten heb je dus iig niet.

Ze draaien gewoon op twee aparte partities voor zover ik weet. Volgens mij kan je het ook anders doen maar dat wordt denk ik niet aangeraden. Voor Boot Camp wordt door Apple support gegeven en zou dus het meest betrouwbaar moeten zijn.

Heb het ook maar door te lezen en horen zeggen. Mijn Macbook pro komt binnenkort binnen en dan zal ik hier zelf mee kunnen gaan spelen :cool:

Hier nog een handleiding voor Windows installatie via Bootcamp, zo heb je alvast een voorproefje.

Oke jongens super bedankt wederom!
Een beginnetje lijkt nu gemaakt te zijn...

Maar waarom zou je er XP op willen zetten? Mac Os is toch veel fijner?

Terug
Naar boven