XXL Nutrition

XP systeem stabiliseren

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Beste mensen ik heb een hoop programma's audio programma's op de computer staan;

Voor de kenners een hoop VSTi's (GEEN vst's) en programmas als: wavelab,cubase etc...

Hoe kan ik dit alles stabiel gaan krijgen tav. mijn systeem? Speciale progjes voor of wat dan ook?

Tips?

Zouden meerdere partities iets kunnen betekenen (je Verdeeld je HD dan in meerder stukken ?)

een programma hoort stabiel te zijn dus als het niet zo is is er een programeerfout ergens.
Als heel je computer instabiel is (lees traag) dan kan extra ram helpen of eens formateren.

wat precies is er niet stabiel?

windows xp is natuurlijk van zichzelf al een bijzonder zielig platform. echt stabiel zal dat nooit worden.

misschien zijn je audio drivers buggy waardoor je nog meer instabiliteit ervaart? probeer je drivers eens naar de laatste versie te halen.

partities zijn zeer zeker niet de oplossing.

onderzoek anders of je audio tools/drivers voor wat stabielere platformen beschikbaar zijn zoals GNU/Linux, OSX of zelfs Solaris.

• Topic Starter Topic Starter
Zal wat meer info geven:

PC: 500 GB (7200 RPM), 2 GB RAM 2 ghz processor Core 2 duo. (zelfbouw door maat van me)

Er zit GEEN internet op, komt er ook niet op!

programma's zijn niet even stabiel in de zin: sluiten niet altijd goed af, soms wat foutmeldingen, ''programmafout, windows kan programma niet goed afsluiten'' etc...

wanneer ik formateer, moet ik toch al mijn programma;s opnieuw instaleren :eek:?

ja dan moet je alles opnieuw installeren.
Keuze van er geen internet op te zetten is miss niet zo goed gedacht aangezien er patches uitkomen om zo een programeerfouten te herstellen.
Zijn deze fouten er onmiddelijk op gekomen nadat je de software had geinstaleerd?
Welke versie van xp is het?
Om programma dat alles miraculeus oplost zoals jij zoekt bestaat niet.

@jaccis: zet er in ieder geval service pack 2 van de microsoft als je perse geen internet op die box wilt (ik snap het wel). en download even handmatig de laatste drivers voor je audio hardware als sp2 de problemen al niet eens verholpen heeft. uiteindelijk kunnen programma's altijd foutmeldingen uitkotsen, hier kan je als gebruiker niets mee. tenzij je natuurlijk opensource software inzet en zelf kan programmeren, maar daar ga ik hier niet vanuit :D

• Topic Starter Topic Starter
Heb inderdaad XP professional service pack 2

Ik bedoel. Ik heb ooit wanneer ik een muziek programa afsluit, dat ik krijg dat het programma fout optreding is geconstateert. En dat het programma moet worden afgesloten.

Daarna, kan ik het desbetreffende programma bijvoorbeeld niet meer openen, dat heb je dan wel eens.

beetja raar, probeer te achterhalen vanaf wanneer het zo is...lijkt op een verkeerde installatie van het een of ander.

Terug
Naar boven