AndroidHealthClinic

Zalf en antibiotica van de huisarts?

Tevee

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik ben nu 19 en heb al vanaf mijn 16e last van acné. Ik heb de afgelopen jaren vanalles geprobeerd zoals onthouding van sommige voedingsmiddelen, bijv zuivel, wat geen enkele invloed had, tijdje biergistpillen geslikt, en een behoorlijk dure reinigingslijn aanbevolen gekregen. Heeft allemaal niks geholpen en begin toch al te merken dat er enkele littekens beginnen te vormen, vandaar dat ik naar de huisarts ben geweest om een wat zwaarder middel te vragen. Ben wel begonnen over roaccutane, maar de huisarts vond dat te zwaar, omdat ik volgens hem maar een milde acné heb. Hij heeft me nu een zalf gegeven die ik voor het slapen gaan moet insmeren, en ik moet eenmaaldaags een tablet nemen, antibiotica. Nu vraag ik me af of iemand hier toevallig ervaring mee heeft? Ik ben toch bang dat dit niet zo heel goed werkt. En welke invloed heeft antibiotica op trainingsprestatie? Ik train nu 4x per week.

Alvast bedankt,

Ik heb het elf ook gehad. 4 maanden antibiotica (minocycline). Savonds voor het slapen deifferin gel, smorgens eryacne. Ik had ook geen ernstige vorm dus kreeg geen roaccutane. Het werkt prima, maar je zal het dus wel tijden moeten blijven smeren, zodra je stopt komt het ook weer terug.

Persoonlijk zou ik het dus wel proberen, maar mocht jeenige terugval hebben moet je direct terug. Laat je doorverwijzen naar een goede dermatoloog en hang daar een verhaal op dat je emotioneel onstabiel wordt van je ecne, verlegen, etc, dat het je toekomstplannen verdoet.

Op dat moment was ik blij met de minicycline en de geks want het werkte gewoon. Ik studeerde toen in het zonnige berlijn en anders had ik daar niet kunnen drinken, wat mijn tind daar toch stukken minder leuk had gemaakt.

Achteraf baal ik er wel van, als ik destijds gewoon een goede kuur roaccutane had gedaan was ik er gewoon de rest van mijn leven vanaf geweest. Zeker aangezien jij nu litteken vorming krijgt moet je echt snel drastische maatregelen nemen. Sowieso moet je rond de tafel gaan zitten met een dermatoloog. Huisartsen willen je altijd eerst dood gooien met allerlei halve maatregelen om dan na jaren ellende uiteindelijk toch de stap te zetten die jaren geleden al onvermijdelijk was. Dus zorg dat je bij een dermatoloog sit en hopen dat je dan een paar flinke etterende puisten op je gelaat hebt. Even flink stressen daarvoor en wat vette kaas enzo eten. Dan een goed verhaal erbij en zeggen dat je er voor eens en voor altijd vanaf wilt. Succes!

Ik ken het ook. De antibiotica werkt goed, maar uiteindelijk went je lichaam en komt de acné terug. Mijn huisarts wilde me ook geen roa geven. Hij was gewoon een lapzwans. Ik heb een verwijzing naar de dermatoloog geëist. Daar ging het allemaal een stukje makkelijker. Het gaat niet om de ernst van de acné, maar om de hardnekkigheid van de aandoening. De touw-en-plakband arts (ofwel de huisarts) wil dat nog weleens vergeten.

"zalf" ? Wat voor zalf is dat dan ?

Oh en die antibiotica heeft geen (hoogstens marginaal) effect op je training.

• Topic Starter Topic Starter
"zalf" ? Wat voor zalf is dat dan ?

Oh en die antibiotica heeft geen (hoogstens marginaal) effect op je training.

Benzoylperoxide (50mg/g) staat er op de verpakking. Andere zalf dus als Rob G?

Ik heb ook inderdaad Minocycline.

Ik denk dat ik dit wel voor een maand probeer, kan het nu hebben want heb ook tentamenperiode waardoor ik veel thuis zit om te studeren. De huisarts zei dat ik na een maand dus terug moest komen om te kijken of het effect heeft. Hij zei, roaccutane is het laatste redmiddel, en we hebben nog vele andere middelen. Ik heb dus geen zin om als dit niet werkt nog voor 5 andere maanden andere spullen te gaan nemen. De dokter zei dat roaccutane ook vervelende bijwerkingen heeft, maar ik denk dan als ik maar ''milde'' acne heb kan men ook gewoon een lichtere dosis geven toch? Die littekens vormen zich toch wel als het zo door gaat.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 18:19 ----------

Ik kom er trouwens achter dat je deze Benzoylperoxide zalf ook gewoon in de kruidvat kunt kopen? Ik heb nog aan de huisarts gevragen: Past deze zalf dus niet in het zelfde rijtje van schoonheidsproducten die ik ook gewoon in de winkel kan kopen? Toen heeft hij gezegd, nee dit werkt beter, want je kunt het niet in de winkel kopen. Wat een onzin?

Benzoylperoxide (50mg/g) staat er op de verpakking. Andere zalf dus als Rob G?

Ik heb ook inderdaad Minocycline.

Ik denk dat ik dit wel voor een maand probeer, kan het nu hebben want heb ook tentamenperiode waardoor ik veel thuis zit om te studeren. De huisarts zei dat ik na een maand dus terug moest komen om te kijken of het effect heeft. Hij zei, roaccutane is het laatste redmiddel, en we hebben nog vele andere middelen. Ik heb dus geen zin om als dit niet werkt nog voor 5 andere maanden andere spullen te gaan nemen. De dokter zei dat roaccutane ook vervelende bijwerkingen heeft, maar ik denk dan als ik maar ''milde'' acne heb kan men ook gewoon een lichtere dosis geven toch? Die littekens vormen zich toch wel als het zo door gaat.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 18:19 ----------

Ik kom er trouwens achter dat je deze Benzoylperoxide zalf ook gewoon in de kruidvat kunt kopen? Ik heb nog aan de huisarts gevragen: Past deze zalf dus niet in het zelfde rijtje van schoonheidsproducten die ik ook gewoon in de winkel kan kopen? Toen heeft hij gezegd, nee dit werkt beter, want je kunt het niet in de winkel kopen. Wat een onzin?

inderdaad: http://www.consumed.nl/medicijnen/4170/Benzoylperoxide_Hydrogel_zelfzorg maar met 8 a 9 euro per tube kun je het misschien goedkoper onder je verzekering laten vallen ?

roa is trouwens rotspul. allerlei uitdrogingsverschijnselen, last van je ogen, kans op leverschade en waarschijnlijk zelfs afwijkingen in je sperma. Een huisarts (zelfs een dermatoloog) zal altijd eerst een milder middel voorschijrjven, tenzij je meteen aan komt zetten met iets als "acne conglobata".

Ik heb zelf ook last van acne, een vriend van mij gebruikt ROA maar je moet niet denken dat het je gelijk gaat helpen, hij heeft zelf gewrichtpijn, uitdroging en moodswings as fuk. En je moet het maanden gebruiken en de 1e paar weken word het erger.

Liever vitamina b-5 of de antibiotica kuur voortzetten IMO

Terug
Naar boven