XXL Nutrition

Zeitgeist the movie

Sebastien

Advanced Bodybuilder
10 media-items
Waardering
11
Extremely controversial documentary Winnaar van de activist film festival.

Ik denk dat ie al is gepost hier op dbb maar ik wil em nog eens posten want ik vind dat iedereen hem eens moet gezien hebben. Ik heb hem nu al een aantal keren gezien en laten zien aan m'n vrienden en elke keer ben ik weer geshocked.

Het is een film van 2 uur die gratis is gereleased en in Veel verschillende talen is ondertiteld. Het gaat over religie ,terrorisme ,bankensysteem, Wereld leiderschap. Hoe de wereld een beetje in elkaar zit zeg maar.

http://www.imdb.com/title/tt1166827/plotsummary

Samenvatting.

Extremely controversial documentary split into three parts, first producing information discrediting religion, particularly Christainity through showing the simmilarities of major religious figures. Part 2 describes the problems with what was told to us about the events surrounding Sept. 11 and and provides evidence to show who the writers believe really was responsible for the attacks. The third part deals with banks and resulting theories of World leaders plans to create one world bank. Also touches on the people responsible for the Great Deppression. Written by Anonymous

A documentary that calls for vigilance and the search for truth, using a rigged comparison against Christianity it proves its point to all who are influenced by the message it sends forth. It goes on by putting forth a view that totalitarianism will be the demand of the uncritical majority. Claiming that religion, state, media and more all work towards this end. Written by RBP

This film gathers information from many sources and puts it together in a way that shows it is possible for people to be manipulated by large institutions, governments and economic powers. It is divided into 3 parts. 1. Religion: Pagan astrological beliefs compared to modern and ancient religions. (9:35-35:53) 2. 9/11: An overview of the numerous questionable aspects of this immensely important event. (35:54-1:09:16) 3. The Federal Reserve Bank: A history of its formation and ability to control the economy. (1:09:17-1:56:23) With many news clips from tragic events in history, audio excerpts from those who believe people are being misled about the level of freedom they have, this riveting documentary will anger those who agree with it as well as those who do not. A very timely and important piece of work that all free thinking people should see. Viewer Content Warning: This film contains stock photos and film of war and September 11th scenes that may not be suitable for all viewers. (18 or older) Written by Jeff1961

This documentary is not for the faint-hearted. it dissects the origins of the christian religion and gives an interesting view on how a few american banks (and thus a few very powerful people) have seized worldpower at the beginning of the 20th century. it also related these topics to the big wars that have been fought in the 20th century and are still being fought today! Written by Anonymous

The movie - > [Link niet meer beschikbaar]

je kan hem ook op goeie dvd qualiteit downloaden [Link niet meer beschikbaar]

http://www.zeitgeistmovie.com/ Er is ook een 2 de film die heet Addendum maar die heb ik nog niet gezien. ook op de site te vinden.

Ps : Ik respecteer iedereen z'n mening maar AUB begin niet te commenten als je de film nog eens niet hebt gezien of maar half ofzo ! :headbang:

• Topic Starter Topic Starter
Sry maar ik moest het gewoon doen :)

Alsjeblieft zeg, kan deze zweverige hap niet eens ophouden? Met zo'n geitenwollen sokken gehalte evenaar je de PVV.

SP en PVV = one of a kind. Allebei abject. Communistisch links versus Joods rechts.

SP en PVV = one of a kind. Allebei abject. Communistisch links versus Joods rechts.

Sry maar ik zie het verband niet met een film posten die kritiek op de maatschappij zoals ie nu is en de mensen probeert te vertellen dat we gewoon niet alles zo maar moeten aannemen als waarheid. en geitenwollen sokken , communistisch links vs joods rechts .

Wat probeer je aan te halen ?

Van het stemmetje in je hoofd? Of geloof je ook verstandelijk in dit gelul?

voor jouw gelul voor andere mensen een eye opener. Ik zie niets slecht in deze film te kijken. Als je er door met meer kritiek op de wereld kijkt lijkt me dat meer power to the people. Ik zie het een beetje als global warming. Je kunt er in geloven en dan doe je er wat aan. Of je gelooft er niet in en doet helemaal niets. Nu wat kan er slecht zijn aan als je helemaal niets doet is dat als het toch waar is ben je helemaal de lul. En als je voorzorgsmaatregels neemt dan ben je niet de lul. ook al zat je ernaast.

Dus ik zie niets slecht in kritiek te geven op dingen die volgens mij nog altijd niet goed zijn uitgelegd zijn. of jij vind het bijvoorbeeld wel logisch dat sommige terroristen die zogenaamd in dat vliegtuig moesten zitten nog leven ?

of dat een vliegtuig op de grond inboord en er niets van terug te vinden is ?

Deze film is bijzonder populair onder linkse lui omdat het weerspiegelt dat het kapitalistische systeem hand in hand gaat met een gevestigde orde die de hele wereldbevolking hersenspoelt. Het systeem, Christus de Verlosser en 9/11 in een zakje.

Dit zijn tegenstanders van het kapitalisme, SPers dus, communisten, krakers die uitlokken tot revolutie hoe je ze wilt noemen. Totaal afwijkend van rationalisme.

En dat ligt precies in lijn met de PVV, maar zij opereren vanuit de uiterste rechtervleugel door naar de mond van de burger te spreken en zogenaamd de indruk te wekken dat onder hun bewind de economie onmiddellijk weer in een stroomversnelling komt en dat integratie de sleutel tot hervorming is van alles. Bezit is het enige wat zij markeren als doel en iedere burger kan rekenen op welvaart. Ideeen die net als die van communisten alleen uitvoerbaar zijn als je een bepaalde groep ontleed ten behoeve van het gerief van medestanders.

Joods rechts = kapitalisme en enkel eenheidsgezind zijn met de eigen clique. Eeuwige drift tot belastingverlaging en puur economisch denken waarbij voor elke ecologie de ogen wordt gesloten. Het Joodse bestaan heeft nooit veel gedeugd, gaat tegen elke brede perceptie en compassie in.

Deze film is bijzonder populair onder linkse lui omdat het weerspiegelt dat het kapitalistische systeem hand in hand gaat met een gevestigde orde die de hele wereldbevolking hersenspoelt. Het systeem, Christus de Verlosser en 9/11 in een zakje.

Dit zijn tegenstanders van het kapitalisme, SPers dus, communisten, krakers die uitlokken tot revolutie hoe je ze wilt noemen. Totaal afwijkend van rationalisme.

En dat ligt precies in lijn met de PVV, maar zij opereren vanuit de uiterste rechtervleugel door naar de mond van de burger te spreken en zogenaamd de indruk te wekken dat onder hun bewind de economie onmiddellijk weer in een stroomversnelling komt en dat integratie de sleutel tot hervorming is van alles. Bezit is het enige wat zij markeren als doel en iedere burger kan rekenen op welvaart. Ideeen die net als die van communisten alleen uitvoerbaar zijn als je een bepaalde groep ontleed ten behoeve van het gerief van medestanders.

Joods rechts = kapitalisme en enkel eenheidsgezind zijn met de eigen clique. Eeuwige drift tot belastingverlaging en puur economisch denken waarbij voor elke ecologie de ogen wordt gesloten. Het Joodse bestaan heeft nooit veel gedeugd, gaat tegen elke brede perceptie en compassie in.

Dus eigenlijk als ik het afleid beweer jij dat de maker van de film een communist is ?

in de film word niets over kapitalistische systeem of communistische systeem aangehaald. Dat haal jij er nu even uit. Maar hij geeft gewoon aan dat in de regeringen over de wereld en speciaal in amerika grote problemen zitten. En dat kan je niet ontkennen.

Komaan man je gaat me toch niet zeggen dat je elk stuk van de film bullshit vind ? of heb je hem wel gezien ?

De film zelf omvat goede elementen inhoudelijk. Alleen kun je niet verwachten dat zij, die opgaan in wat ze zien en niet verder willen kijken, en daar ook niet capabel genoeg voor zijn, hier uberhaupt een change of heroverweging van *alles* uit halen. Daarvoor zit dit model teveel in elkaar geschoven en het verreist brede kennis bij aanvang van deze film. En dan moet je zelf er nog mee aan de slag gaan ook.

We verschillen allemaal onderling qua hersencapaciteit, qua IQ (hoe snel we informatie ons eigen maken wat de bovengrens van complexiteit is die we kunnen vatten), en bepaalde kanten van het leven, vooral de encryptie, kunnen nu eenmaal niet in gesimplificeerde taal worden overgebracht.

Orienteren op de wereld zoals die op het netvlies valt en zoals het individu deze voelt, is de eerste weg die men na geboorte tegenkomt en wordt vaak direct geaccepteerd, en daarmee is het geschreven systeem, inclusief de authoriteit, welke tot stand is gekomen op basis van het verleden, geaccepteerd en geimplementeerd. Men leeft naar de toekomst, met amnesia van het nu. Men wacht op iets wat nooit zal komen.

Het nu wordt pas verworven als iemand de bereidheid heeft gevonden, om mentaal iets te doen wat aanvankelijk heel erg pijnlijk zal zijn, niemand houd van afscheid van z'n zetel waar die inzit. Maar de wezenlijke keuze en niet langer alles van achter het glas te hoeven aanschouwen is inderdaad wat men kan benoemen als het echte leven dat bij je past.

Het geschreven systeem zal het misschien opmerken als onaanvaardbaar omdat het niet als legitiem wordt herkent en mogelijk een bug kan zijn voor het bestaan van dat systeem. Dat systeem is een ring om ons allemaal heen. In plaats van een ring voor iedereen om zichzelf heen.

Maar hoe dan ook blijft dit een politieke kwestie omdat de natuur gewoon veel mensen afwerpt die simpelweg echt geen andere mogelijkheid hebben dan te existeren binnen 1 grote ring met vele anderen. En dan kom je uit op het ontstaan van fenomenen als voort wat hoort wat, wetten, religie, zelfreflectie, goed en kwaad en een pyramide vorming binnen die ring.

De losmaking hiervan valt enkel als individu te verwerven als je de bereidheid hebt om mentaal te lijden, en uiteindelijk het zonlicht te aanschouwen. Maar dan nog blijft je waarneming binnen die grote ring, hoewel je zintuigelijke sensoren ervan ontkoppeld zijn en het leven echt in het moment, het nu, geproeft kan worden. The beginning is bliss.

Maar deze film draait puur uit op politiek bedrijven. En zo kiest iedereen weer positie in plaats van zelf z'n lichaam van de adapter af te snijden en niets te willen behalve zijn.

Ik vind het een goeie docu , het geldsysteem zit wel degelijk zo in elkaar. Voor een meer uitgebreide uitleg over het geld systeem zie (zeitgeist) addendum en 'money as debt'. Vooral als je al kijkt naar hoe the 'federal' reserve het geld reguleert.(Er is trouwens niets federaal aan the federal reserve ,het is een privé bank.) De dollar blijft dalen in waarde en wat is hun oplossing? Een injectie van +-300miljard dollar (die geleend word tegen interest) die op z'n beurt de dollar nog meer naar beneden haalt door de infaltie die door je 'injectie'. Want het enige dat het geld waarde geeft is de hoeveelheid die in circulatie is.

Grappig was het wel dat (als ik me goed herinner) één dollar 80j terug nu ong 20 euro zou kosten. En dat komt door de voordurende verhoging van de geldvorraad.

Bedenk je dit (zoals er in de film gezegd word), als ALLE geld oorspronkelijk van een bank komt en zij lenen het uit tegen interest , waar komt het geld vandaan om de interest te betalen?

De film zelf omvat goede elementen inhoudelijk. Alleen kun je niet verwachten dat zij, die opgaan in wat ze zien en niet verder willen kijken, en daar ook niet capabel genoeg voor zijn, hier uberhaupt een change of heroverweging van *alles* uit halen. Daarvoor zit dit model teveel in elkaar geschoven en het verreist brede kennis bij aanvang van deze film. En dan moet je zelf er nog mee aan de slag gaan ook.

We verschillen allemaal onderling qua hersencapaciteit, qua IQ (hoe snel we informatie ons eigen maken wat de bovengrens van complexiteit is die we kunnen vatten), en bepaalde kanten van het leven, vooral de encryptie, kunnen nu eenmaal niet in gesimplificeerde taal worden overgebracht.

Orienteren op de wereld zoals die op het netvlies valt en zoals het individu deze voelt, is de eerste weg die men na geboorte tegenkomt en wordt vaak direct geaccepteerd, en daarmee is het geschreven systeem, inclusief de authoriteit, welke tot stand is gekomen op basis van het verleden, geaccepteerd en geimplementeerd. Men leeft naar de toekomst, met amnesia van het nu. Men wacht op iets wat nooit zal komen.

Het nu wordt pas verworven als iemand de bereidheid heeft gevonden, om mentaal iets te doen wat aanvankelijk heel erg pijnlijk zal zijn, niemand houd van afscheid van z'n zetel waar die inzit. Maar de wezenlijke keuze en niet langer alles van achter het glas te hoeven aanschouwen is inderdaad wat men kan benoemen als het echte leven dat bij je past.

Het geschreven systeem zal het misschien opmerken als onaanvaardbaar omdat het niet als legitiem wordt herkent en mogelijk een bug kan zijn voor het bestaan van dat systeem. Dat systeem is een ring om ons allemaal heen. In plaats van een ring voor iedereen om zichzelf heen.

Maar hoe dan ook blijft dit een politieke kwestie omdat de natuur gewoon veel mensen afwerpt die simpelweg echt geen andere mogelijkheid hebben dan te existeren binnen 1 grote ring met vele anderen. En dan kom je uit op het ontstaan van fenomenen als voort wat hoort wat, wetten, religie, zelfreflectie, goed en kwaad en een pyramide vorming binnen die ring.

De losmaking hiervan valt enkel als individu te verwerven als je de bereidheid hebt om mentaal te lijden, en uiteindelijk het zonlicht te aanschouwen. Maar dan nog blijft je waarneming binnen die grote ring, hoewel je zintuigelijke sensoren ervan ontkoppeld zijn en het leven echt in het moment, het nu, geproeft kan worden. The beginning is bliss.

Maar deze film draait puur uit op politiek bedrijven. En zo kiest iedereen weer positie in plaats van zelf z'n lichaam van de adapter af te snijden en niets te willen behalve zijn.

In de film worden veel buddhistische ideen/quotes aangehaalt die zeggen dat we allemaal 1 zijn dat we eigenlijk samen moeten werken. Een organisme die in oorlog is met zichzelf is doomed. En jij haalt ook wat buddhistische dingen aan van het nu enzo. maar ik snap niet wat je bedoeld dan met het alles willen behalve zijn. Wil je zeggen dat we allemaal van elkaar moeten afrukken en alleen voor onszelf zorgen ? in een cocoon leven ? ( ik kan je ook fout hebben begrepen op deze. )

En je zegt dat als je je loskoppelt dat je mentaal lijd . Dat vind ik helemaal niet. dat is juist bevrijdend. Ok ik weet dat niet iedereen even slim zijn en het helemaal verkeerd kunnen begrijpen. Maar dat geeft niet weg dat er een aantal mensen zijn die de nuttige informatie er wel kunnen uithalen. Je moet niet alles geloven in de film. Maar dan nog heeft de film een beetje z'n doel berijkt en dat is met kritiek naar de wereld kijken niet alles zomaar aannemen en voor jezelf beslissen.

Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense. ( Buddha)

Ik snap niet waarom je zo tegen de film bent. er zijn honderde andere films die stukken erger zijn. Ok, zoals ik al gezegt heb er kunnen veel mensen zijn die er niet verder over nadenken en er een heel ander fout ideen uit halen. Maar zo zijn er altijd je kunt niet iedereen berijken. Maar je kan wel proberen.

[Link niet meer beschikbaar]

nieuwste zeitgeist vandaag doorgekregen van the zeitgeist movement

Die over het christendom vond ik wel zeer vermakelijk om te zien. Uiteraard moet je niet denken dat alles wat beweerd wordt klopt; het toont echter wel aan dat je achter veel dingen vraagtekens kan en misschien ook wel moet zetten.

iedereen zou deze film moeten zien

Terug
Naar boven