AndroidHealthClinic

Breaking News Zeker 158 doden na vliegtuigongeluk India

DiZoR

Advanced Bodybuilder
Waardering
19
MANGALORE - Zeker 158 mensen zijn zaterdag om het leven gekomen door een vliegtuigongeval in India. Een Boeing 737-800 raakte bij landing op de luchthaven van de zuidelijke stad Mangalore van de landingsbaan, ramde volgens ooggetuigen een muur en belandde in een bos.

m1cziafaxvgd.jpg

Acht inzittenden hebben de ramp overleefd. Anup Shrivasta, directeur personeelszaken bij de luchtvaartmaatschappij, zei tijdens een persconferentie in Mumbai dat de overlevenden zijn overgebracht naar ziekenhuizen in Mangalore

Alle passagiers en de bemanning van het toestel van budgetmaatschappij Air India Express hadden de Indiase nationaliteit. Ze waren vertrokken vanuit Dubai, waar veel Indiërs werken als werknemers in de bouwsector.

Het ongeval gebeurde rond 06.30 uur lokale tijd. De oorzaak is nog onduidelijk. Ten tijde van het ongeval regende het in de havenstad aan de Arabische Zee in de staat Karnataka.

Brand

Tijdens de crash vloog het toestel in brand. Inwoners van een nabijgelegen dorp, brandweerlieden en ambulancepersoneel kwamen direct in actie om overlevenden te helpen.

''Het vliegtuig was in tweeën gebroken. Ik sprong uit het vliegtuig nadat het was gecrasht. Ik zag twee andere mensen die er ook uit kwamen'', zo verklaarde een van de overlevenden tegenover het tv-station TV9.

''Ik hoorde een geluid als dat van het klappen van een band'', aldus de man. ''Ik probeerde naar voren te gaan om weg te komen, maar zag dat daar een grote brand woedde. Dus ging ik terug naar de achterkant, waar ik eruit sprong.''

De vorige grote vliegtuigcrash in India dateert van tien jaar geleden. Toen stortte een Boeing 737-200 van Alliance Air neer in een woonwijk in de oostelijke stad Patna en vonden 61 mensen de dood.

De Indiase minister van Luchtvaart is per helikopter vanuit Mumbai op weg naar Mangalore. Het vliegveld blijft voorlopig gesloten. De oorzaak van de crash is nog onbekend.

het gaat wel goed met de vliegtuigongelukken overal

wat isd at met vliegtuigen laatste tijd

Die vallen ook als vliegen he

goddamn :(

Complot van National Geopgraphic. Succes docu-serie "Aircrash Investigation" moet toch blijven bestaan, je verwacht toch niet dat ze t alleen met "The Dog Whisperer" gaan winnen van Discovery Chnl? :rolleyes:

Inderdaad veel vliegtuigongelukken de laatste tijd lijkt het, zou dit echt door die aswolk kunnen komen?

Inderdaad veel vliegtuigongelukken de laatste tijd lijkt het, zou dit echt door die aswolk kunnen komen?

MANGALORE - Zeker 158 mensen zijn zaterdag om het leven gekomen door een vliegtuigongeval in India. Een Boeing 737-800 raakte bij landing op de luchthaven van de zuidelijke stad Mangalore van de landingsbaan, ramde volgens ooggetuigen een muur en belandde in een bos.
:rolleyes:

ja de aswolk lag stiekem op de landingsbaan, en zorgde dat t vliegtuig een muur ramde.

Damn that sneaky aswolk!

:rolleyes:

ja de aswolk lag stiekem op de landingsbaan, en zorgde dat t vliegtuig een muur ramde.

Damn that sneaky aswolk!

Ik doel niet alleen op dit ongeluk lolbroek :D
Maar het lijkt alsof er meer ongelukken zijn geweest dan normaal sinds dat gedoe met die aswolk. Zou het echt daardoor kunnen komen of zouden ze nu gewoon extra worden uitgelicht in de media?

Maar het lijkt alsof er meer ongelukken zijn geweest dan normaal sinds dat gedoe met die aswolk. Zou het echt daardoor kunnen komen of zouden ze nu gewoon extra worden uitgelicht in de media?

Dit is echt niet de enige aswolk die er is. Er zijn op veel plaatsen aswolken, maar die zijn gewoon niet zo groot. Er wordt constant in het oog gehouden bij vulkanische gebieden of er geen activiteit is.

Meeste ongelukken gebeuren trouwens door de piloten; kleine domme foutjes worden soms verkeerd aangepakt en zo ontstaan er grote problemen. Maar ja, wat wil je, economie -> time is money.
En we weten wat ze zeggen; haast en spoed is... :D

en heeft dat ene nederlandse programma deze keer ook de programmatie aangepast omdat het zogezegd 'ongepast' zou zijn om luchtige tv uit te zenden?:rolleyes:

Het vliegverkeer wereldwijd wat betreft frequentie is de afgelopen decenia echt ontzettend toegenomen, statistisch gezien wordt vliegen steeds veiliger.

Laatst bewerkt:
Serieus? Sja, dat zou dan incidenteel zijn tot nu toe. als dit zo een paar jaar doorzet kan je er iets structureels van vinden.

Lijkt helaas wel een nieuwe rage.
Ik geloof in in ieder geval niet meer in toeval???

Laatst bewerkt:

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven