AndroidHealthClinic

Zekerheid betaling na beroep op boete?

melkisgoed

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Hey jongens,

Ik heb een beroep gedaan op een parkeerboete en heb bij het antwoord teruggekregen dat ik van tevoren moet betalen vanwege een zekerheid (???)

Dit staat er:

Voor de kantoorrechter uw beroep in behandeling neemt dient u, op grond van art.11 wet administratiefrechterlijke handhaving verkeersvoorschriften, zekerheid te stellen. Zekerheid betekent dat u het bedrag van de beschikking op voorhand dient te betalen. als de kanton rechter u het gelijk stelt, wordt de zekerheid terugbetaald.

bla bla datum betaling blaat anders nemen ze het niet aan enzo

Dit is al de derde boete die ik op voorhand moet betalen terwijl niet eens bewezen is dat ik schuldig ben! Waarom moet dit gebeuren, en is het mogelijk dit te weigeren aangezien ik meen dat ik onschuldig ben en dat ik niet eens zou hoeven te betalen (hoezo betalen, ben ik schuldig tot ik onschuldig bewezen ben???)

Wat kan ik hier tegen doen, ik wil niet betalen!

Iedereen die in de gevangenis zit is ook onschuldig!

j/k

Maar als jij nu betaald hebben ze tenminste al geld van je gevangen.

Als je niet betaald en ondanks je beroep toch schuldig wordt bevonden moeten ze nog maar zien dat ze betaald krijgen.

Tis gewoon een kwestie van zekerheid.

En verder:
ben ik schuldig tot ik onschuldig bewezen ben

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, is iets uit het strafrecht.

Parkeerboete = administratief/bestuursrechtelijke sanctie, daar geldt die regel niet.

Hier kan je niks tegen doen, helaas gewoon betalen. Anders zou het ook door iedereen maar gebruikt worden voor uitstel van betaling, vrij logisch dus.

• Topic Starter Topic Starter
jammer, moet dan maar betalen :(

Terug
Naar boven