AndroidHealthClinic

Zojuist een PC samengesteld: Kan hij ermee door?

Ruff-E

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
  • Topic Starter Topic Starter
Ik wil maximaal 1500E uitgeven inclusief muis en toetsenbord.

3800 X2 processor er in, momenteel voor gaming nog niet de beste keuze maar zal zeker een belangrijke factor worden. Kom je net boven de € 1.500 uit.

Geheugen ben ik geen liefhebber van Kingston, zeker hun Valueram niet. Te vaak problemen met bepaalde moederborden.

Moederbord alleen kopen als je ook echt SLI wil gaan gebruiken, anders kan je net zo goed een goedkoper MSI, DFI of ASUS board kopen. Een standaard Nforce4 board van Asus koop je rond de € 100,-. Kan je weer besteden aan beter geheugen.

Ziet er verder goed uit, in ieder geval een machine waar je prima mee kan gamen de komende tijd.

EricR zei:
3800 X2 processor er in, momenteel voor gaming nog niet de beste keuze maar zal zeker een belangrijke factor worden. Kom je net boven de € 1.500 uit.

Geheugen ben ik geen liefhebber van Kingston, zeker hun Valueram niet. Te vaak problemen met bepaalde moederborden.

Moederbord alleen kopen als je ook echt SLI wil gaan gebruiken, anders kan je net zo goed een goedkoper MSI, DFI of ASUS board kopen. Een standaard Nforce4 board van Asus koop je rond de € 100,-. Kan je weer besteden aan beter geheugen.

Ziet er verder goed uit, in ieder geval een machine waar je prima mee kan gamen de komende tijd.

Voor welk geheugen zou jij gaan dan?

Wat betreft het mobo heb je gelijk. Ik betwijfel of ik ooit gebruik ga maken van SLI dus zou ik net zo goed voor een goedkopere Asus dan wel MSI kunnen gaan. Voordeel van die premium vind ik verder het fanless design. De chipset fan is brak van de normale en deluxe variant.

Zou Corsair geheugen nemen, Twinx. Lagere latencie en stabieler. Alleen is dat wat prijziger dan bij anderen als ik bij Pczaak kijk.

Met dat geheugen heb je zelfs nog wat ruimte om te overklokken, met Kingston Valueram amper.

Jij bent geen voorstander van een dual channel kit? Voor zover ik weet heb je Corsair Twinx alleen maar in losse modules.

Je kan beter voor een dualcore processor kiezen.

Twinx is dualchannel geheugen. Geheugen kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil, maar als je niet gaat overklokken volstaat de goedkoopste serie van Corsair. Je hebt met CL2,5 geheugen nog wel wat overklokruimte mocht je dat toch later willen. Dan raad ik wel een DFI of MSI board aan, Asusboards zijn stabiel maar geen overklok sterren.

kijk eens op www.mycom.nl daar kan je je eigen pc samenstellen. Alles is daar goedkoper van dat lijstje wat je nu hebt.

EricR zei:
Twinx is dualchannel geheugen. Geheugen kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil, maar als je niet gaat overklokken volstaat de goedkoopste serie van Corsair. Je hebt met CL2,5 geheugen nog wel wat overklokruimte mocht je dat toch later willen. Dan raad ik wel een DFI of MSI board aan, Asusboards zijn stabiel maar geen overklok sterren.

Ik bedoel een dual channel kit ;) waarbij je dus 2 identieke geheugenmodules hebt wat de snelheid weer iets ten goede komt.

Ruff-E zei:
Ik bedoel een dual channel kit ;) waarbij je dus 2 identieke geheugenmodules hebt wat de snelheid weer iets ten goede komt.

Matched pair dus, al het Twinx geheugen van Corsair zijn matched pairs.

Hmm ja ik keek net weer ter controlle, en ik ging uit van een basis systeem. De prijzen die ik zag waren dus de MEERprijzen, en dus niet de totale waarde van het product :D

Dan is het inderdaad duurder ja ;)

Totaal kom ik dan op €1401.63

Ziet er goed uit, zou nog wel even shoppen om het goedkoper samen te stellen. Of je moet natuurlijk al goede ervaringen hebben met Pc zaak, dat is ook wat waard.

Ik heb onlangs een soortgelijk systeem besteld bij www.gistron.nl tot zover de goedkoopste die ik ken.

Terug
Naar boven