Fitness Seller

Nieuws Zorgkosten rijzen de pan uit...

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
DEN HAAG - Miljoenen mensen krijgen volgend jaar een enorme stijging van de zorgkosten voor de kiezen. Dit komt omdat het kabinet een streep wil halen door de belastingaftrek van onder meer brillen, beugels en spraakles.
[Link niet meer beschikbaar]

Uit nog niet gepubliceerde berekeningen van de FNV blijkt dat een modaal gezin er zo honderden tot duizenden euro's in een jaar op achteruit kan gaan omdat de regeling ernstig wordt versoberd. "Als twee kinderen in een gezin een bril nodig hebben en de ander spraakles, zit je met de gebakken peren", waarschuwt FNV-belastingexpert Ymi Knaap.
De vakcentrale heeft gisteren een brandbrief naar de Tweede Kamer gestuurd waarin om uitstel wordt gevraagd. Volgende week buigt de Kamer zich over de kabinetsplannen. "Er is nog veel te veel onzekerheid over de inkomensgevolgen. De ambtenaren op Volksgezondheid en Financiën weten dit niet helder in kaart te brengen. Wij hebben dat wel gedaan en zijn ons rot geschrokken", zegt FNV-bestuurder Leo Hartveld.
Tot nu toe kunnen gezondheidskosten die de verzekering niet vergoedt, worden afgetrokken van de belasting middels de buitengewone uitgaven. "Voor inkomens onder de 30.000 euro ligt de drempel op 1,65 procent. Voor hogere inkomens op 5,75 procent. Dit betekent dat iemand met een inkomen tot 30.000 euro zorgkosten boven 495 euro mag aftrekken", legt Knaap uit.

"Deze discussie gaat niet over het niet meer aftrekbaar maken van borstvergrotingen. Dit gaat over modale gezinnen, zieken en ouderen die extra hard worden getroffen. Een bril of beugel is toch geen luxeartikel" , stelt Knaap.
"Verzekeraars maken de aanvullende pakketten steeds duurder waardoor mensen vaker zelf opdraaien voor zorgkosten die ze vervolgens niet meer kunnen aftrekken."

En maar zeggen dat er niks aan de hand is in dit land...:rolleyes:

Ach Yzord, we betalen maar 130 euro per maand (en dan nog een deel van je salaris).
Valt best mee.
Andere landen hebben ze niet eens zorg.
Het is hier best goed geregeld hoor.

:D
Gewoon een k*tland. Vroeger voor 25 piek in de maand verzekerd en hoorde je niemand praten over de dure zorg.

Godver de Godver...

Maar, aangezien ik ziek veel junkfood eet, is het alleen maar een kwestie van tijd voordat ik de kosten er weer uit haal :roflol:

Laatst een beugel laten plaatsen. Zomaar ff 2200 euro voor zo'n stukje metaal.
Gelukkig krijg ik 80% vergoed aangezien ik nog geen 21 ben ( :D:D:D )
Betaal overigens 97 euro p/maand bij CZ.

marktwerking: isn't it beautyful?

(lol @ rechts :D)

Maar dit zou imo een zeer zorgelijke ontwikkeling zijn. Overigens: ik moet nu al praktisch mijn gehele bril betalen. Kosten: zo'n 550 euro over de afgelopen 3 jaar. Kan ik een paar tientjes van terugvragen. Ik kan het behapstukken en ik vind het dan ook niet zo heel gek dat ik het moet betalen, aangezien ik het kan betalen. Gezondheid is niet 'te geef'.

Maar het uitkleden van de gezondheid van de bevolking op lange termijn (m'n kop d'r af als al die beugels niet een immens effect op onze gezondheid gaan geven over een jaar of 40-50) gaat te ver.

hogervorst.jpg

Onze held.

Gelijk een site gevonden waaraan Yzord zijn hart kan ophalen :

http://nederland.klaagt.nl/

Ongelooflijk eigenlijk dat ze hun bezuinigingen op dit terrein moeten doen.

marktwerking: isn't it beautyful?

(lol @ rechts :D)

Maar dit zou imo een zeer zorgelijke ontwikkeling zijn. Overigens: ik moet nu al praktisch mijn gehele bril betalen. Kosten: zo'n 550 euro over de afgelopen 3 jaar. Kan ik een paar tientjes van terugvragen. Ik kan het behapstukken en ik vind het dan ook niet zo heel gek dat ik het moet betalen, aangezien ik het kan betalen. Gezondheid is niet 'te geef'.

Maar het uitkleden van de gezondheid van de bevolking op lange termijn (m'n kop d'r af als al die beugels niet een immens effect op onze gezondheid gaan geven over een jaar of 40-50) gaat te ver.

Wat voor bril heb jij dan? Mijn vrouw betaalde voor 2 brillen 150 euro:D
Stuk minder dus.
Gezondheid is idd niet te geef, echter betaal je jaarlijks duizenden euro's dus niet echt te geef te noemen;)

200px-Model_with_extra_thick_glasses.jpg

Builder heeft ze wat sterker dan gemiddeld nodig.

Wat voor bril heb jij dan? Mijn vrouw betaalde voor 2 brillen 150 euro:D
Stuk minder dus.
Gezondheid is idd niet te geef, echter betaal je jaarlijks duizenden euro's dus niet echt te geef te noemen;)

Ik klaag ook niet. Wilde alleen maar aangeven dat ik nu al praktisch niets voor een bril terugkrijg. En natuurlijk even pochen met m'n dure titanium bril met kompleet doorgesleten glazen (nieuwe in bestelling). Maar zo'n set glazen kost wel 185 euro. En dan gaat het vlotjes.

Zeker kan het goedkoper. Maar deze brillen zijn niet gek veel goedkoper te krijgen voor zover ik weet. En ik zou persoonlijk niets anders meer willen.

hehe gelukkig niet :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven