Fitness Seller

zout

Chemical Ali

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb gelezen dat zout anti-anabool zou werken?
Wat is een beetje het maximum dat je binnen mag krijgen op een dag en hoeveel schade doet een gram meer (maw is het echt relevant of valt het effect te verwaarlozen). Op dagen dat ik niet veel thuis ben durf ik wat rauwe ham tussen mijn brood leggen en dan zit ik al snel aan 100g per dag. Dat is al 5g, doe daar nog 5g uit 400g brood bij en dan nog een 250g+ vlees (gebakken) per dag bij en dan het loopt toch snel op.

intersseert mij ook eigenlijk, ik eet wel eens graag gerookte en dus ook gepekelde vis / zalm
Zou zout werkelijk katabool werken:bang:

Ik denk dat een tekort aan zout in ieder geval niet goed voor je is.
En een te veel ook niet.

een tekort zou ik niet te snel krijgen.
bij een teveel ben ik niet zeker, ik eet vaak een pakje gepekelde vis weg... dat is rond 300 gram vis... geen idee hoeveel zout daarin zit.

pekelvlees bevat 140 mg natrium per 15 gram vlees.... kweenie of dat ook zo geldt voor gepekelde vis. Een zoute haring heeft 820 mg zout per 75 gram haring.

Het voedingscentrum beweert dat we geen zout nodig hebben anders dan het zout wat van nature in de voeding voor komt, maar tja, wat wil dat zeggen :) Ik meende dat standaard iets van 6 gram zout als maximum wordt aangeduid (dat is 2400 mg natrium)

Ik marineer mijn kip altijd in van die kip kruiden, aardig veel ook want ik eet het altijd koud dus moet het wel smaak hebben. Daar zit ook zout in. + blikje tonijn elke dag = ook zout....

Verder dan dat kom ik niet. Soms pak zalm etc, maar ik denk dat als jij niet overdrijft, dwz zout op je ei, kip, vis, aardappelen dat je je niet druk hoeft te maken....

Ja gaat wel vocht vasthouden van zout heb ik gelezen, maar ik denk niet dat het kwaad kan mits je genoeg drinkt. Dan wordt een teveel gewoon afgevoerd door je nieren.

Wel eens gehoord dat je door een teveel aan zout later wel klachten kan krijgen zoals bijvoorbeeld: nierstenen (lijkt me geen pretje :S).

Zolang je genoeg water drinkt kan het geen kwaad.

Terug
Naar boven