XXL Nutrition

Zwaartekrachtdeken / gravity blanket

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 4K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.390
Waardering
45.331
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
Yo,

Iemand ervaring met zoiets als een zwaartekrachtdeken om beter te kunnen slapen?

1592749958839.png


"De gelijkmatig verdeelde druk van het deken maant zenuwen en hersenen tot kalmte. Het deken is beschikbaar in verschillende gewichten, waarbij het advies luidt om een deken te kiezen wat ongeveer 10% van jouw lichaamgewicht bedraagt. "

Wat ik kan vinden:
 
Laatst bewerkt:
Volg!

Iemand Ervaring met slaapmaskers?
 
Ivm licht in m’n kamer ‘s morgens en ‘s avonds... :p

Had een goedkoop masker maar die zit voor geen meter. Ben benieuwd of duurdere beter zitten.
Oh... je bedoeld gewoon zo een ooglapje :o

Gewoon verduisteringsgordijnen nemen of een rolgordijn achter je gordijnen.
 
Ik heb wel eens gekeken op een beurs voor zon glaskraal zware deken maar uiteindelijk niet gekocht. Was 279 euro...maar lag wel lekker. Beetje idee van inbakeren dus ik geloof wel dat het helpt
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Interessant onderwerp, ik ben wel benieuwd naar ervaring, dus: volg!

Veel lichaamsprocessen reageren en werken nog zoals die ontstaan zijn in de baarmoeder. Slapen in de foetus houding bijvoorbeeld schijnt een gevoel van geborgenheid te geven. Zo'n deken versterkt dat effect misschien?
Wel super duur trouwens, 300 tot 500 euro ben je zo kwijt.

Ik schaf zo'n ding voorlopig trouwens niet aan vanwege de warmte die in het verschiet ligt. :roflol:

Er is wel wat wetenschappelijk onderzoek naar (zie onderaan pagina):

 
Interessant onderwerp, ik ben wel benieuwd naar ervaring, dus: volg!

Veel lichaamsprocessen reageren en werken nog zoals die ontstaan zijn in de baarmoeder. Slapen in de foetus houding bijvoorbeeld schijnt een gevoel van geborgenheid te geven. Zo'n deken versterkt dat effect misschien?
Wel super duur trouwens, 300 tot 500 euro ben je zo kwijt.

Ik schaf zo'n ding voorlopig trouwens niet aan vanwege de warmte die in het verschiet ligt. :roflol:

Er is wel wat wetenschappelijk onderzoek naar (zie onderaan pagina):

Ik denk ook dat ik het erg warm krijg, slaap nu onder enkel m'n dekbedovertrek.

Ik weet wel dat toen ik klein was m'n vader mij instopte en dan vaak de dekens vrij strak aan beide kanten instopte. Dat vond ik echt fijn liggen als kleuter. :P
 
Ik denk ook dat ik het erg warm krijg, slaap nu onder enkel m'n dekbedovertrek.

Ik weet wel dat toen ik klein was m'n vader mij instopte en dan vaak de dekens vrij strak aan beide kanten instopte. Dat vond ik echt fijn liggen als kleuter. :P
Met je handjes boven de dekens?
 
  • Heart
Waarderingen: Onit
Ik heb een paar productiviteitsguru's horen praten over zo'n verzwaard dekbed. Leek me zeker interessant om een keer te proberen. Alleen vooral in de zomer is het denk ik echt veels te warm... Dus ik ben heel benieuwd naar de ervaringen!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Iemand inmiddels ervaring?

Prijzen zijn schappelijk tegenwoordig
 
Ik heb er al 2 jaar eentje liggen, maar zit nog in de verpakking. Begin al te zweten als ik ernaar kijk.
 
Back
Naar boven