MuscleMeat

Zwitserland: Je komt er niet in

Prima verhaal.

moeten ze hier ook doen het tuig eruit.. en grenzen dicht gooie :)

Tja we willen niet de mensen maar hun grondstoffen en hun arbeid zijn natuurlijk wel welkom he? ;)

Idd, hadden ze 30 jaar geleden hier ook moeten doen, maar hier regeert de emotie ipv het verstand :(

Ben weer eens trots op Zwitserland. Wordt tijd om maar eens terug te keren naar dit mooie met natuur bezaaide landje.

De wereld staat op zijn kop als Wilders niet ergens binnenkomt, en dit is dan weer terecht.

double standards.

Een voorbeeld voor gans Europa dit.

Wat heeft dat hier mee te maken?

Je had helemaal gelijk als je zegt dat het niets te maken had met de maatregel beschreven in het artikel, waarbij slechts de toegang wordt geweigerd van een persoon. Ik had niet eens de moeite genomen dat artikel te bekijken.

Voor de duidelijkheid: mijn reactie was bedoeld nav de opmerking van MassFreak, die het had over 'de grenzen dichtgooien'. Als we de grenzen echt volledig dicht zouden gooien dan zou onze levensstandaard zo ongeveer met een factor 10 zakken.

Tegen die mensen die groot voorstander zijn van het sterk terugdringen dan wel het geheel stoppen van het toelaten van immigranten uit tweede- en derdewereldlanden, zou ik willen zeggen dat zij eens moeten nagaan in hoeverre Nederland afhankelijk is van tweede- en derdewereldlanden bij het vergaren van haar welvaart.

De welvaart waar jullie en ik over beschikken staat niet in verhouding met hetgeen we aan werk leveren. De gemiddelde Nederlander heeft sowieso een welvaartsniveau dat het veelvoudige bedraagt van het maximaal mogelijke welvaartsniveau van de gemiddelde wereldburger.

Een flink deel van de grondstoffen komt uit derdewereldlanden. Deze worden vaak geexploiteerd in samenwerking met dictoriale regimes. Zelfs al wordt er in Nederland zeer veel verbouwt en brengen de dieren hier zeer veel op, dit is enkel mogelijk door het importeren van andere landbouwartikelen (zoals bijv. voedermais). Hetgeen grote westerse ondernemingen teruggeven aan het land waar zij die grondstoffen vandaan halen staat in geen verhouding met hetgeen deze grondstoffen eigenlijk waard zouden moeten zijn. De corrupte regimes aldaar worden er goed voor beloond.

Veel spullen worden in Azie gemaakt, onder naar onze eigen maastaven zeer slechte omstandigheden, waarbij die mensen die de spullen maken zelf slechts een zeer klein deel van de opbrengst van deze spullen in handen krijgen. De meeste 'winst' wordt niet behaald door de machthebbers aldaar (en daar bedoel ik dan de managers ook mee), maar door ons westerlingen, die voor relatief weinig geld de beschikking hebben over deze spullen. Kleding, electronica: zeer veel veel komt uit Azie.

We houden dit natuurlijk allemaal goed in stand door onze eigen kenniseconomie zeer hoog te waarderen. Kennis is macht. Dit neemt natuurlijk niet weg dat een groot deel van onze rijkdom tot stand is gekomen door middel van activiteiten die naar onze eigen maatstaven zo crimineel zijn als de pest. Je zou eens moeten zien wat er zou gebeuren als iemand hier een fabriek begint en de werknemers zo zou betalen en behandelen als in bijvoorbeeld China meestal gebeurt. Die kan lang de gevangenis in. Het feit dat het over de landsgrenzen gebeurt doet natuurlijk niets af aan de morele onjuistheid alsmede het feit dat we er ongelooflijk van profiteren. Eigenlijk zijn we met zijn allen dus schuldig aan wat we zelf noemen: heling. Maar goed, ga je maar eens aangeven bij het OM.

Vandaar dat ik altijd een beetje moet lachen als ik mensen hoor spreken over: "wij die met al onze verdiensten al die ongeschoolde immigranten maar moeten verzorgen dmv de uitkeringen die zij ontvangen". Ga niet roepen dat ik een moraalridder ben want ik heb nergens gezegd dat ik wens dat ieder in de wereld dezelfde juridische verworvendheden als die wij hebben krijgt en dat we alles moeten herverdeling of iets dergelijks. Dat zou immers betekenen dat ook ik zo ongeveer de helft (ik rijd geen auto, heb weinig spullen en woon in een klein kamertje :p ) zal moeten inleveren.

Nee ik vind het gewoon grappig hoe hypocriet en kortzichtig veel mensen zijn als het om eigen belangen gaat. Alsof 'ons Nederlanders' onrecht wordt aangedaan doordat hier allerlei immigranten gaan zitten teren op onze sociale voorzieningen. :lol:

Laatst bewerkt:
dat snap ik niet....
wilders is geen moslim... dus wat is de rede dat hij geweigerd word dan?

Dat je het niet snapt daar kijk ik niet van op.

Ze dragen allebei haat uit. Zo simpel is het eigenlijk. Wilders heeft niets constructiefs in zich. Hij schopt als een malle om zich heen en probeert zoveel mogelijk mensen te kwetsen en op het onderbuikgevoel te spelen. Hetzelfde als met die kerel die Zwitserland niet in mag.

Terug
Naar boven