XXL Nutrition

Agemanagement..Wat is zinvol om de tand des tijds enigzins te controleren?

Bezoekers in dit topic

Weer een artikel erbij! Leuk om te lezen! Goed gedaan, mhl92!
 
Zeker goed gedaan mhl92, vanuit een andere invalshoek en prettig om te lezen! :)
 
Zien er weer goede artikels uit deze week! :D
 
Agemanagement

Het eerste wat mij te binnen schoot toen ik het woord Agemanagement las, was het Okinawa volk.
Ik ben ook niet van plan in dit artikel uitgebreide theorie te behandelen, maar om jullie mee te nemen, en het verhaal te vertellen over het gezondste volk ter wereld, ze te vergelijken met andere volken, en hoe het komt dat daar bijna geen hart en vaatziekten zijn, en dat kanker een zeldzaamheid is.

Okinawa:
Okinawa is een eilanden groep wat “vlak” onder japan ligt, het is de naam van een eiland. Het is het grootste eiland van de Riukiu-Eilanden. Zoals ik hierboven al aangaf worden de bewoners van Okinawa vrij oud, het is zelfs zo dat 15% van werelds 100 plussers hier wonen.


Leefstijl:
De leefstijl van de bewoners van Okinawa is een complete tegenstelling van de mensen die hier op het forum komen. Het gemiddelde eetpatroon is grotendeels plantaardig, en ze eten bijna geen vlees. Ze zitten rond de 1800kcal per dag, waarvan maar 25% bestaat uit eiwitten. De graanproducten die worden gegeten zijn uitsluitend volkoren. Kort samengevat, ze eten bijna geen vetten en geen eiwitten, maar zitten hoog in de koolhydraten.
Maar niet alleen het eten is verrasend, als je door één van de dorpen in Okinawa loopt is het niet bijzonder als je iemand van 80/90 jaar vechtsport ziet beoefenen.

Het Okiwana dieet:
Het leven van de mensen op Okiwana is niet onopgemerkt gebleven, er is een boek geschreven ( deze heb ik in huis) en er is zelfs een soort van dieet samengesteld, gericht op de bovengenoemde leefstijl.
Dit dieet is niet bedoeld om af te gaan vallen, maar om net zo energiek en vitaal te worden, en blijven als mensen in Okiwana.
Het laatste wat ik jullie graag wil vertellen is de Okiwana olie, ik heb geen behoefte om over deze olie in zeer klein detail te treden, maar vind het wel leuk om jullie te verwijzen naar de volgende site waar precies staat uitgelegd wat deze olie is.

SPOILERS: TOON
http://www.vegashopping.nl/winkel/pr...=NH54250136400



Ovodda:
Ook dit is een bijzonder gebied, dit maal ligt het in de Italiaanse provincie Nuoro en telt 1704 inwoners.
Waarom is dit ook een bijzondere gemeente, het is precies het tegenovergestelde van de Okiwana, ze tellen geen calorieen en vlees is één van de belangrijkste gerechten op het menu.

Leefstijl:
Ook in deze gemeente zijn er bijzoner veel mensen die bijna de 100 halen, en op dit moment zijn er van de 1700 inwoners 5 mensen die dik boven de 100 jaar zitten. Het bijzondere aan deze gemeente is dat ze altijd geisoleerd hebben geleefd, er zijn maar een paar familie’s die eigenlijk met elkaar trouwen. Er zijn een aantal theorieën dat hierdoor ook de levensverwachting hoger is, bij deze mensen zijn een aantal ongebruikelijke genetische bepalingen gevonden.

Verschil:
Zoals je hebt gelezen is het verschil met het Okinawa volk groot. Het Okinawa volk eet voornamelijk vegetarisch en heel laag in het aantal calorieen, terwijl de mensen in Ovodda wat meer eten, waarvan ook een groot deel vlees.

Conclusie:
Zoals je hebt kunnen lezen hebben twee totaal verschillende bevolkingsgroepen allebei een hoge levensverwachting. Persoonlijk weet ik niet wat ik van moet vinden, en heb ook niet echt de kennis om een oordeel te kunnen vellen. Maar wat ik wel weet, is dat er NIET de ideale oplossing is om oud te worden. Hieronder heb ik wel een aantal factoren opgenoemd die een positief effect kunnen hebben om zowel lichamelijk als geestelijk gezond te blijven
• Weinig Stress
• Goede sociale omgeving
• Het klimaat waarin je leeft kan ook een rol spelen
• “gezonde” voeding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi stuk Cools! Als het niet teveel gevraagd is zou het een mooie toegevoegde waarde krijgen om een BB gerelateerde aanvulling te doen. Spierbehoud op oudere leeftijd bv en wat voor voordelen een toevoeging van testosteron op dit vlak kan geven. En andere voordelen van hormoon toediening, gevoel van welbehagen etc.

Edit...ik heb de stukken samengevoegd zodat het 1 mooi artikel is.:)
 
Laatst bewerkt:
je hebt de stukken van mij en cools samengevoegd.. Hoe gaat het stemmen dan in zijn werk?:)
 
Conclusie:
Zoals je hebt kunnen lezen hebben twee totaal verschillende bevolkingsgroepen allebei een hoge levensverwachting. Persoonlijk weet ik niet wat ik van moet vinden, en heb ook niet echt de kennis om een oordeel te kunnen vellen. Maar wat ik wel weet, is dat er NIET de ideale oplossing is om oud te worden. Hieronder heb ik wel een aantal factoren opgenoemd die een positief effect kunnen hebben om zowel lichamelijk als geestelijk gezond te blijven
• Weinig Stress
• Goede sociale omgeving
• Het klimaat waarin je leeft kan ook een rol spelen
• “gezonde” voeding

Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht toen je zei dat je niet weet welke conclusie je hier nu moest trekken. Dat is een hele goede eigenschap dat je niet zomaar wilde uitspraken doet!
Tweede stuk vind ik een beetje jammer. Het sluit niet aan op het eerdere stuk. Wat an sich niet erg is, als je gewoon een niet stuk begint, met uitleg enzo. Nu heb je een conclusie, die niet bij de rest van je stuk past.

Verder wat tips:

1) Als je bronnen gebruikt, refereer er dan na in de text.
2) in vitro en dier studies zijn waardeloos in een dergelijk artikel.
 
Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht toen je zei dat je niet weet welke conclusie je hier nu moest trekken. Dat is een hele goede eigenschap dat je niet zomaar wilde uitspraken doet!
Tweede stuk vind ik een beetje jammer. Het sluit niet aan op het eerdere stuk. Wat an sich niet erg is, als je gewoon een niet stuk begint, met uitleg enzo. Nu heb je een conclusie, die niet bij de rest van je stuk past.

Verder wat tips:

1) Als je bronnen gebruikt, refereer er dan na in de text.
2) in vitro en dier studies zijn waardeloos in een dergelijk artikel.

Het 1ste stuk tot aan conclusies = van mij.
De rest wat wetenschappelijker is van cools :)
 
Het 1ste stuk tot aan conclusies = van mij.
De rest wat wetenschappelijker is van cools :)

I know. I bedoelde van wat ik gequote had. Met tweede stuk bedoel ik de omschakkeling vanaf: maar wat ik wel weet....
 
je hebt de stukken van mij en cools samengevoegd.. Hoe gaat het stemmen dan in zijn werk?:)

Oh oeps...ff kijken hoe ik dit oplos.:o

Edit....fixed:) Mijn excusses voor deze stupiditeit.
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht toen je zei dat je niet weet welke conclusie je hier nu moest trekken. Dat is een hele goede eigenschap dat je niet zomaar wilde uitspraken doet!
Tweede stuk vind ik een beetje jammer. Het sluit niet aan op het eerdere stuk. Wat an sich niet erg is, als je gewoon een niet stuk begint, met uitleg enzo. Nu heb je een conclusie, die niet bij de rest van je stuk past.

Verder wat tips:

1) Als je bronnen gebruikt, refereer er dan na in de text.
2) in vitro en dier studies zijn waardeloos in een dergelijk artikel.

:)lol, dit is idd mijn conclusie niet. Mijn 2de stuk is verkeerd samengevoegd, Tremendes heeft t aangepast. Normaal wou ik in de text refereren, maar omdat ik het kort en simpel heb gehouden vond ik het niet nodig. De meeste gaan de onderstaande linken toch nalezen. En idd normaal zou ik geen in vitro of dierenstudies gebruiken, maar er zijn er geen in vivo studies op mensen beschikbaar over bepaalde onderwerpen in het 2de deel. Dus ben ik wel genoodzaakt deze te gebruiken tot er verder onderzoek komt. Maar men mag mij altijd tegenspreken als er bewijzen zijn ;)

Nu om te zien hoe vetzuren met bepaalde enzymen interacteren of fyto-oestrogenen met receptoren ben je wel genoodzaakt in vitro te werken.

---------- Toegevoegd om 04:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:02 ----------

Mooi stuk Cools! Als het niet teveel gevraagd is zou het een mooie toegevoegde waarde krijgen om een BB gerelateerde aanvulling te doen. Spierbehoud op oudere leeftijd bv en wat voor voordelen een toevoeging van testosteron op dit vlak kan geven. En andere voordelen van hormoon toediening, gevoel van welbehagen etc.

Edit...ik heb de stukken samengevoegd zodat het 1 mooi artikel is.:)

TRT is niet echt men ding, maar er kunnen idd bepaalde voordelen aan verbonden zijn, omdat je lichaam uit balans is als je test te laag is. En je andere hormonen worden dus ook beinvloed. Meeste mannen in westerse landen met laag test hebben dan nog eens te hoog oestrogeen. En deze combi is zeer slecht voor de spieren en algemene gezondheid.

Als je alle andere mogelijke opties hebt geprobeerd zoals ik in het artikel aangeef zou je test kunnen gebruiken, want een evenwicht is belangrijk. In landen met meer zon ga je ook zien dat zij langer dat hormonaal evenwicht behouden. Voeding en beweging is even belangrijk. Dus probeer eerst altijd de oorzaak te vinden en dan zien op welke manier je t kan oplossen. In stappen werken en niet meteen de laatste oplossing kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Meeste mannen in westerse landen met laag test hebben dan nog eens te hoog oestrogeen. En deze combi is zeer slecht voor de spieren en algemene gezondheid.
Kun je algemene gezondheid verduidelijken?:o
 
Waarom het einde van tpdm dan? Op zich zijn er toch meestal redelijk wat artikelen? Dit is alleen een artikel voor 35+, en die heb je hier wat minder.

35 plus loopt achter de kinderwagen en traint dus niet meer..?
 
Denk dat dit de laatste tvdm wordt in de huidige vorm, dus als je nog mee wilt doen voor mooie prijzen kan het nu nog.

Is dit nu de laatste keer geweest dat het artikel van de maand geweest is? Zou echt een zonde zijn.
 
Hoop het niet. Ik denk dat we de opzet moeten veranderen. Bij de topictiel van TVDM bij zetten dat je er prijzen mee kan winnen (is aantrekkelijker) en regelmatig opbumpen zal ook helpen. Op die manier zal TVDM populairder worden, imo.
 
Hoop het niet. Ik denk dat we de opzet moeten veranderen. Bij de topictiel van TVDM bij zetten dat je er prijzen mee kan winnen (is aantrekkelijker) en regelmatig opbumpen zal ook helpen. Op die manier zal TVDM populairder worden, imo.

Zijn toch zeker mooie prijzen! :D
 
Is dit nu de laatste keer geweest dat het artikel van de maand geweest is? Zou echt een zonde zijn.

Nee..zal komende dagen een nieuwe aanmaken. Maar we denken wel over vervanging van tvdm.
 
Back
Naar boven