MuscleMeat

Lioninside

ouwe veteraan

Novice
Waardering
4
Lengte
1m94
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

heeft iemand ervaring met deze dumbells ? Ben er wel geïnteresseerd in. Kan er verder weinig van vinden op youtube

Hallo,

heeft iemand ervaring met deze dumbells ? Ben er wel geïnteresseerd in. Kan er verder weinig van vinden op youtube
Ik heb ze gehad, heb nu de zwarte variant (rammelen minder) https://eu.braingain.fit/collection...adjustable-dumbbell-pair-1-5kg-increment-copy

Prima dumbbells.

Trulap was de eerste die dit model verkocht dacht ik. Deze v4 Trulap) hebben nu iets dunnere handvatten 34mm).

Verder komen de dumbbells, volgens mij, allemaal uit dezelfde fabriek en kunnen de leveranciers hun eigen label erop plakken.

Goede avond,

Ik heb zelf ervaring met deze dumbells. Ik heb zelf de dumbells van Lioninside.nl nog nooit problemen gehad en het is een super fijn en makkelijk product.

Groet, Dylan

• Topic Starter Topic Starter
Heb ze nu ook, tot nu toe prima 👍

Dunnere handles verkrijgbaar bij Braingain

Screenshot_2025-07-10-15-39-11-833_com.android.chrome-edit.jpg

Ik heb ze gehad, heb nu de zwarte variant (rammelen minder) https://eu.braingain.fit/collection...adjustable-dumbbell-pair-1-5kg-increment-copy

Prima dumbbells.

Trulap was de eerste die dit model verkocht dacht ik. Deze v4 Trulap) hebben nu iets dunnere handvatten 34mm).

Verder komen de dumbbells, volgens mij, allemaal uit dezelfde fabriek en kunnen de leveranciers hun eigen label erop plakken.
Fwiw, Braingain was de eerste die ze op de markt aanbood. Verder allemaal dezelfde meuk uit dezelfde fabriek. Via Alibaba kun je nog extra besparen, met eventueel je eigen naam erop ;)

@Nielsmas30 Lioninside heeft al 2 jaar 34mm handles.. Staat gewoon op de site. Braingain is een buitenlands bedrijf (engels maar verkoopt in Duitsland).
Lioninside is gevestigd in Alblasserdam.

@Nielsmas30 Lioninside heeft al 2 jaar 34mm handles.. Staat gewoon op de site. Braingain is een buitenlands bedrijf (engels maar verkoopt in Duitsland).
Lioninside is gevestigd in Alblasserdam.
Wat ik weet heeft Lioninside verschillende versies gehad. Ik heb een eerdere versie gehad. Nieuwe handle ziet er overigens goed uit (reserve handle)

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met het "rammelen". Is dat ook aanwezig bij de 32 KG variant?

bedankt voor je antwoord.
Rammelen is wel een no-go, zeker voor gear in die prijsklasse.

Ik heb de zwarte besteld tot 41 kg. Schijnen minder te rammelen ,zoals hierboven gelezen. Kan ik de trainingen wat sneller doen. Heb nog genoeg vestelbare dumbells liggen maar die gewichten wisselen kost wel wat tijd. Gebruik deze nu voor boven de 40 kg. Kan ze tot 53 kg maken dus wat uitloop.

Ik heb de zwarte besteld tot 41 kg. Schijnen minder te rammelen ,zoals hierboven gelezen. Kan ik de trainingen wat sneller doen. Heb nog genoeg vestelbare dumbells liggen maar die gewichten wisselen kost wel wat tijd. Gebruik deze nu voor boven de 40 kg. Kan ze tot 53 kg maken dus wat uitloop.
Hoe maak je tot 53 kg, met magneet gewichten plus nog wat anders?

Nee,dat zijn ouderwetse schijven van met schroefhalters.Wel lange van 47 cm

Bijlagen

• 20250922_114553.jpg
    20250922_114553.jpg
    191,6 KB · Weergaven: 37
Heb de dumbells van Lioninside nu 2 dagen binnen. Tot nu toe bevallen ze.
In ieder geval een stuk sneller met wisselen van gewichten.

Met de traditionele dumbells erachter.😉

Bijlagen

• 20251030_154911.jpg
    20251030_154911.jpg
    170,2 KB · Weergaven: 98
  • 20251030_154747.jpg
    20251030_154747.jpg
    173,9 KB · Weergaven: 100
Interessant een topic over deze Lioninside dumbbells. Ben zelf aan het orienteren en een rammeltje bij het oppakken lijkt mij niet zo spannend, maar tijdens curls lijkt mij echt heel storend. Ik kan helaas geen onafhankelijke reviews vinden, maar wel van Trulap en die lijken er enorm op maar of ze echt uit dezelfde fabriek komen is geen informatie over te vinden. Maar wat je in deze video ziet
kijk: https://www.youtube.com/watch?v=_SHe391XlJw&t=190s
is dat er best wat speling is tussen de schijven. Ervaren jullie die de Lioninside hebben deze speling ook?
Persoonlijk twijfel ik nog of ik deze of de Nuobell wil gaan halen. Het is voor mij een dumbbell set erbij zodat ik thuis 1 dag in de week kan sporten (de andere dagen sta ik in de sportschool).

De Lioninside en de nüobell komen denk ik uit dezelfde fabriek. De platen van de nüobell zijn volgens mij dikker. In ieder geval gaat de Lioninside zwaarder dan de nüobell. 41.5 kg om 36,5 kg.

Zelf heb ik de zwarte Lioninside dumbells en tot nu toe ben ik er tevreden over. Belangrijk is wel om met beleid met de dumbells om te gaan.( geldt ook voor normale dumbells). Niet gooien, zorgen dat ze niet van een bankje afvallen ect ect.

Groot voordeel is het snelle wisselen van de gewichten.
Over het klapperen van de gewichten heb ik geen last van. Is minimaal.

Je bedoelt de Lioninside en de Trulap, want de Nuobell heeft een afwijkend systeem met de schijven en andere maten.

En ja je moet altijd met beleid omgaan, gooien met dumbbells is nergens goed voor en nergens voor nodig.

Maar heb je met die Lioninside die flex met die schijven zoals je ziet in die video op 3:10?

Ik heb de zwarte schijven. Schijnen minder te klapperen. Overigens komen volgens mij de dumbells allemaal uit dezelfde fabriek ondanks de verschillen in schijven of het systeem. Ze worden voor verschillende markten gemaakt, europa , azie, vs ectect.

De zwarte variant 'klappert' minder door het nylon tussen de schijven (net zoals bij de Nuobell).

Terug
Naar boven