MuscleMeat

1.computer afsluit probleem 2.externe HD probleem

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
2 (totaal niet samenhangende probs).

1. wanneer ik mijn comp afsluit (xp proff. sp2- 32 bits) en te kennen geef alsuiten, start hij hem toch weer automatisch op nadat hij is afgesloten.
Hoe kan ik dit ongedaan maken.

Kan alleen uit wanneer ik de aan/uit knop definitief lang inhoud.

2. Heb een extrne HD deze doet het niet meer. De comp. herkend hem wel als zijnde een nieuwe externe HD/ data opslag. Maar ken vervolgens nergens bij deze comp. de schijf zien?

Hoe kan ik de schijf toch zichtbaar maken en gebruiken op de comp?

Het is een ouder model (die het vroeger wel gedaan heeft) zit gewoon adapter bij en steek hem zo goed als altijd rechtreeks in een usb ingang zelf (geen huub).

Zit best belangrijke data op (is van een merk wise geloof ik).

Kan de schijf gewoon niet openen

Probleem 2:

Deze computer >> configuratie scherm >> systeem beheer.

En dan kan je daar ergens bij schijven kijken, en dan moet je even de station letter te veranderen.

belangrijke data ook beter branden op DVD!
:thumbs:

Probleem 1 :
-Bios update uitvoeren
-wake on lan uitzetten
-ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) aanpassen

Voor 1,wat marc zegt.
Ik verdenk ook de ACPI.
En wees zeer voorzichtig met het updaten van je BIOS als je het niet goed begrijpt kan je het zuur komen te staan,verdiep je de er eerst in en ga niet lopen kloten met je update file voor dat je ECHT weet wat je doet.

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel jongens voro de tips!

1. Zou ik niet weten; dan wacht ik wel op m'n computermaatje. Stelt allemaal meer voor dan gedacht en ik ga niet in een bios kloten (dacht dit is wel ergens simpeler in te stellen bij configuratiescherm).

Is er niet ergens in xp zelf wat in te stellen?

2. Kan ik zelf wel proberen idd.

Laatst bewerkt:
2: Updatje wat betreft probleem 2 (xterne hd)

Heb nog eens gekeken en het is een beetje mijn eigen schuld.
Ik moet eigenlijk eens wat meer usb apparaat netjes veilig verwijderen. Dat is bij deze heel belangrijk (schiet me nu te binnen) zeker omdat het al een ouder model is (ongeveer 5 jaar oud?)

Deze computer geeft 4 schijven aan (verwisselbare schijven) wanneer ik met de schijf werk (geen naam of merknaam of zo). De computer geeft alleen aan:

apparaat voor massa-opslag (g t/m j verwisselbare schijven). Wanneer ik apparaat veilig verwijderen wil doen.

Het moet weer duidelijk 1 verwisselbare schijf worden.

De comp leest hem niet.

Bij configuratiescherm - systeembeheer - krijg ik 8 snelcoppelingen. Heb bij computerbeheer gekeken, maar is me niet direct duidelijk.

Wie kan me net effe wat meer details geven aub.
dank U

Laatst bewerkt:
(n)iemand? Kom er niet echt aan uit namelijk.

In het configuratie scherm ga je naar Prestaties en onderhoud.

2s961dv.jpg

Daarna kies je voor systeem beheer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Computerbeheer.

Dan kies je voor het tabblad schijfbeheer en daar vind jij je externe schijf terug, mocht hij er niet tussen staan dan is hij toch echt overleden:(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoop dat je hier wat aan hebt succes.

Dank je Hudge, dat is hudge van je! Ik zal wat karma geven. Weet niet of er wat aan heb, maar zal eens kijken.

het HD probleem wordt verholpen (als het goed is). Nogmaals mijn dank.

2. Het verhaaltje van na het afsluiten, de computer weer opstarten, is toch een groter probleem. Graag nog wat details van jullie kant voor dit.
Is er een andere manier dan in de bios te moeten. Om ervoor te zorgen dat de compuyter na aflsuiting niet weer meteen automatisch opstart?

Ik denk het niet want dat wordt geregeld door je BIOS.

Meestal staat er een instelling in de bios om de PC weer automatisch aan te zetten na bijvoorbeeld een stroomstoring. Vaak kan je daar kiezen voor On/ Off/ Last state. Misschien dat de fout daar zit. Dat is niet zo'n moeilijke instelling om op te sporen en daar kan je verder niks mee verpesten. Kijk daar eens naar als je wilt.

kan idd wat ze allemaal zeggen... wat ik persoonlijk een keer had was dat de ventilator op de CPU stuk was, dan sluit hij ook snel af als ie warm wordt... moet je even de kast opengooien om dat te checken...

Hij sluit hem voor alle duidelijkheid niet zomaar af.
Hij start weer direct op (na opdracht te hebben gegeven hem af te sluiten).

Terug
Naar boven