guardian
Huge Freak
- Waardering
- 176
It's bad to forget your medicine when you have a condition.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik ben wel benieuwd naar wetenschappelijk onderzoek naar het resultaat van behandeling van psychische stoornissen. Als je bijvoorbeeld 1000 mensen behandelt met medicatie, 1000 mensen behandelt maar zonder chemische troep (therapie ofzo dus), en duizend mensen het voor zichzelf uit laat zoeken. Het zou me niets verbazen als de eerste groep er gemiddeld het slechtst uitkomt na een x aantal jaar. Je zult inderdaad wat mensen helpen met medicijnen, maar anderen verneuk je er juist mee.
Je hebt psychische stoornissen en je hebt psychische stoornissen.

Ik ben wel benieuwd naar wetenschappelijk onderzoek naar het resultaat van behandeling van psychische stoornissen. Als je bijvoorbeeld 1000 mensen behandelt met medicatie, 1000 mensen behandelt maar zonder chemische troep (therapie ofzo dus), en duizend mensen het voor zichzelf uit laat zoeken. Het zou me niets verbazen als de eerste groep er gemiddeld het slechtst uitkomt na een x aantal jaar. Je zult inderdaad wat mensen helpen met medicijnen, maar anderen verneuk je er juist mee.
De problemen die mensen hebben met de medicatie is deels gegrond. De huidige medicatie is bij lang niet iedereen succesvol. Toch blijkt wel uit de duizenden studies die gedaan worden met tienduizenden mensen dat met medicatie significant betere resultaten worden gehaald dan met placebo.
Vaak is het zoeken naar de juiste soort medicatie (zo zijn er heel veel verschillende soorten antidepressiva) en de juiste hoeveelheden voor ieder individu. Soms treden er bijwerkingen op die met andere medicijnen weer bestreden kunnen worden. Ook hierbij is het zoeken naar de juiste doseringen etc. Zo kan het voor het ongetraind oog lijken alsof psychiaters random maar wat medicatie uitdelen, maar dat is natuurlijk niet zo.
Vergelijk medicatie van nu maar eens met medicatie van 40 jaar terug. Veel meer stoornissen zijn veel succesvoller te behandelen dan ooit te voren en dit zal in die toekomst alleen maar beter worden.
Ik vind het vaak erg jammer om een persoon naar de klote te zien gaan terwijl dat heel anders kan lopen. Life is a b*ch..Het is een complotGaat de Goede kant op
YouTube - Psychiatry: What you need to know before you take medication
nog een leuk filmpje.
YouTube - Psychiatry EXPOSED!