MuscleMeat

10 maanden progressie (93kg naar 98kg)

iwgain

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
98kg
Hallo,

Ik train nu iets meer dan een jaar
In April woog ik ongeveer 91kg (was foutje) en weeg nu 98kg (ben 1.95meter).
Meestal train ik 4 of 5 keer per week en heb geen voedingsschema

Waar kan ik volgens jullie nu het best mee beginnen of beter opletten? graag kritiek

vooruitgang_10_maanden.jpg

Dit is 10 maanden progressie

Op aanraden van diverse mensen hier heb ik nu een voedingsschema (3870kcal) en trainingsschema.
Ik train nu iets meer dan een jaar en wil nu serieuzer aan de slag. Mijn probleem was dat ik niet goed wist wat ik wou waardoor mijn gewicht bleef schommelen en het resultaat niet geweldig is.

Mijn doel is om naar 105kg te gaan ik weeg nu ongeveer 98kg. Zodra ik op 105kg zit wil ik terug naar ongeveer 100kg en vervolgens naar 110kg. Zodra ik die doelen behaal zal ik er een foto van plaatsen. Is dit aan te raden of kan ik het beter anders doen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
En zodra ik een schema heb qua training?
Ik wil graag binnen 4 maanden een sixpack zichtbaar hebben. Is 500kcal onder mn behoefte zitten voldoende in combinatie met 3x per week half uur cardio?

Laatst bewerkt:
Waarom cutten voor een sixpack als je geen fatsoenlijke basis hebt? Zonde van je progressie en die meisjes op het strand vallen toch op je karakter. Ik zou eerst bouwen.

Waarom cutten voor een sixpack als je geen fatsoenlijke basis hebt? Zonde van je progressie en die meisjes op het strand vallen toch op je karakter. Ik zou eerst bouwen.

Bedankt man(en dat je zoveel vertrouwen in mijn karakter hebt xd)! vond zelf ook al dat ik beter kon bouwen maar bij sportschool zeggen ze steeds sixpack dus beter geen cardio doen? En voedingsschema 500kcal boven onderhoud?

owja, ik train niet alleen voor het strand maar vooral omdat ik het zelf mooi vindt om een mooi lichaam te hebben/krijgen, omdat je er in vooruit kunt gaan en omdat het gezond is(tot op zekere hoogte). Verder haalt bijna niemand het in z'n hoofd om ruzie met je te maken(ook wel fijn). De nadelen vindt ik, het kost tijd(als je niets te doen hebt is dat ook een voordeel) en pijn(is fijn).

Laatst bewerkt:
Bedankt man(en dat je zoveel vertrouwen in mijn karakter hebt xd)! vond zelf ook al dat ik beter kon bouwen maar bij sportschool zeggen ze steeds sixpack dus beter geen cardio doen? En voedingsschema 500kcal boven onderhoud?

Small hint:

10rsi38.jpg

hahaha,

het is vooral de zijkant van mn buik wat ik lelijk vindt, kan ik daar geen oefeningen voor doen?
Nouja dan ga ik nu eerst trainen tot 105kg en daarna cutten

hahaha,

het is vooral de zijkant van mn buik wat ik lelijk vindt, kan ik daar geen oefeningen voor doen?
Nouja dan ga ik nu eerst trainen tot 105kg en daarna cutten

Deep squats+deadlifts FTW!
En je kan standing dumbbel side bends pakken voor de zijkant van je buik.

Ik train vaak alleen maar is los een must of kan het ook met smiths machine?
Maak nu zowieso een trainingsschema en voedingsschema is iets lastiger omdat ik nog thuis woon.

Ik train altijd alleen, en altijd los.. Ben begonnen op 50 kilo deep squats.. en pak inmiddels 170kg..
Smiths machine is ook goed hoor.
Gewoon beginnen met veel herhalingen op laag gewicht. Goed om de techniek onder de knie te krijgen, en perfect voor het krijgen van definitie. Wel DEEP FULL SQUATS pakken!

Ik train altijd alleen, en altijd los.. Ben begonnen op 50 kilo deep squats.. en pak inmiddels 170kg..
Smiths machine is ook goed hoor.
Gewoon beginnen met veel herhalingen op laag gewicht. Goed om de techniek onder de knie te krijgen, en perfect voor het krijgen van definitie. Wel DEEP FULL SQUATS pakken!

Ja je bedoelt niet van die halve reps, doe soms squats maar doe nu meestal leg press.

lijkt dit schema ergens op?

Maandag Training (Rug+Schouders+buik)
Dinsdag Training (Borst+Triceps+buik)
Donderdag Training (Benen+Biceps + buik)
Vrijdag Training (Rug + CARDIO + buik)
Zaterdag Training (Triceps+buik)

Ik zou alsnog een goed voedingsschema maken als ik jou was. Ik woon ook thuis en het is prima te volgen. Je zult pas grote verschillen gaan merken als je voeding op orde zit.

Ik zou alsnog een goed voedingsschema maken als ik jou was. Ik woon ook thuis en het is prima te volgen. Je zult pas grote verschillen gaan merken als je voeding op orde zit.

Hmm, hoe doe jij dat dan want over avondeten heb ik niks te zeggen. Dat is soms patat of andere troep
Moet ik met mijn voedingsschema dan 500kcal boven onderhoud zitten?

Prima te doen als je thuis woont. Desnoods met myfitnesspal app bijhouden wat je eet.

Prima te doen als je thuis woont. Desnoods met myfitnesspal app bijhouden wat je eet.

Ik moet volgens die app 3870kcal binnenkrijgen, ik ga die app zowieso gebruiken want zocht al zoiets.
Wat vinden jullie van m'n schema?

Laatst bewerkt:
Ik heb een onderhoud van rond de 3200 kcal en vul op myfitnesspal gewoon 2900 kcal in en als ik pizza of patat eet iets minder. Ik kom dan met mijn avondeten boven onderhoud maar weet niet precies hoeveel (gok rond de 300 - 400 kcal). Zolang ik aankom hou ik dit aan, het is gewoon een beetje proberen.

Die 2900 is dus zonder avondeten meegerekend en daar zorg ik iig bij dat ik 1gr vet/ kg lichaamsgewicht haal en 2 gr eiwit/ kg lichaamsgewicht. Zo haal ik mijn macro's sowieso en zit ik in een kcal surplus.

Ik heb het vandaag bijgehouden en meer gegeten dan normaal en zat vandaag op 4000kcal.
Is een handige app omdat ik normaal geen idee heb hoeveel ik heb binnengekregen. 4000kcal klinkt veel maar heb nu aardig trek omdat ik hard had gesport maar heb alleen nog shake en pot magere kwark naar binnen gewerkt.

Jouw traps trainen... ;)

Terug
Naar boven