MuscleMeat

100$ boete voor lopen met Ipod

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
AMSTERDAM - New Yorkers die met een ipod op straat lopen, krijgen straks een boete van honderd dollar. Voor telefoneren geldt dezelfde sanctie. In Brooklyn zijn de afgelopen maanden drie voetgangers doodgereden omdat ze door hun koptelefoon of gsm totaal afgesloten waren van de buitenwereld. In één geval schreeuwde een omstander nog tevergeefs 'kijk uit'.

Senator Kruger heeft deze week een nieuwe wet voorgesteld waarin zelfs het gebruiken van 'handheld' videospelletjes zoals de PSP en een electronische agenda niet meer lopend gebruikt mag worden 'We moeten het publiek tegen zichzelf beschermen'.

NewYorkers lopen tegenwoordig als een soort technologische zombies over straat. Pratend in zichzelf alsof ze in een psychiatrische inrichting zitten. 'Iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar als je zo afgesloten van de wereld op een bus stapt of oversteekt, loop je gevaar. Dit is een nationaal probleem', aldus Kruger.

Niet alleen Nl is gek geworden, de hele wereld is gek geworden :roflol:

Goed plan, nekschot voor mensen die bellen op de fiets mogen ze van mij ook wel invoeren. Afsluiten van de buitenwereld doet men thuis maar, niet in het openbaar.

Pff, wanneer worden die gastjes eens aangepakt die met hun phone/mp3 speler in de stad rondlopen met het geluid op de luidspreker?

• Topic Starter Topic Starter
Dat van dat bellen op de fiets heb ik ook nooit gesnapt. Delen gewoon mee aan het verkeer, maar hoeven niet aan de regels te houden. Beetje vaag weer.

wat een domme mensen, waar ben je dan mee bezig als je zo over straat gaat lopen in NY en gewoon in je eige wereld bent en totaal niet op het verkeer let.. echt niet slim!

los van het feit dat ik het ook nog eens jammer vind dat je dus minder minder mensen ziet en kan aanspreken of vriendelijk kan groeten of mensen die even hulp nodig hebben helpt.

Als er drie doden binnen een week vallen, moet je toch maatregelen nemen als burgemeester. Vind het een goede zaak. Het is bovendien ook erg asociaal.

wat een domme mensen idd

sja af en toe een muziekje op op de fiets is best chill, maar ik kijk wel goed om me heen.

op je brommer mag het geloof ik ook met 1 oordopje in, staat in m'n theorieboekje.
anders hou ik m'n werk echt niet vol, ik luister altijd muziek op de brommer.

yep iedereen met een ipod zou een nekschot mogen ontvangen, stelletje kuddebeesten :rolleyes:

Al die mensen met oordopjes in zijn ook gewoon losers. Je moet gewoon met je telefoon op speakerstand, waar 50 Cent en zijn matties uit bralt, door openbare ruimtes lopen. Veel handiger en je bent nog cool ook.

en in de sportschool dan?

Ik ben zelf ook bijna aangereden door een Tram omdat ik al lopend ging sms'en.

Opzich wel verstandig van ze.

Het is toch tezamen?

Nop, of een Ipod of een telefoon

wat heb je aan een ipod als je hem niet mag gebruiken...

daar dient ie toch voor,om van punt A naar B te gaan met een deuntje muziek...

die fout ligt bij die mensen,ze moeten gewoon beter uitkijken,wat is de volgende stap,de doven verbieden om buiten te komen? net hetzelfde toch?die horen ook niets...

Die ipods kan je daar dus ook weggooien ;)

Bij de eerste regel had ik zoiets van 'land of the free?' maar aan de andere kant als het echt een verkeersprobleem is dat doden kan vermijden dan heiligt het doel wel de middelen natuurlijk. Aan de andere kant; misschien verdienen zulke types het wel om doodgereden te worden, hoe lomp kan je zijn om in een drukke stad, midden op straat heel je concentratie te richten op een videospelletje?

Ik zit ook op mijn bike met mijn oordoppen in. Ik kijk goed om me heen, maar hoor ook lang niet alles.

Terug
Naar boven