Hi allemaal,
Even een vraagje:
Een vriendinnetje van me die heeft een vechtsport achtergrond. Ze heeft nog twee keer in de week dat ze les geeft in vechtsport en ze wil graag ook daarnaast haar benen trainen. Ze wil vooral haar bovenbenen slanker krijgen.
Nou dacht ik ze kan gewoon met mij mee doen want ik doe m'n benen twee keer in de week (ook ik wil slankere benen) en dan pak ik een paar van de volgende oefeningen, probeer daarin te variëren..meestal rond de 5 oefeningen
Leg press
Hack squat
Leg extension
Hip abduction/adduction
Prone leg curl
Squats
Walking lunges
Nou doe ik eigenlijk voornamelijk sets van 3x15/20 maar nou zegt dus een instructeur tegen mn vriendin dat ze min 3x 50 legpresses moet doen
??
Ik vind dit als onzin klinken want als ik klaar ben met de laatste legpress gaat ie ook echt met moeite...dus pak een zodanig gewicht dat ik de laatste 5 met moeite doe en dan haal ik er dus net 20..
Is dit niet wat overdreven? 3x 50 legpresses
Even een vraagje:
Een vriendinnetje van me die heeft een vechtsport achtergrond. Ze heeft nog twee keer in de week dat ze les geeft in vechtsport en ze wil graag ook daarnaast haar benen trainen. Ze wil vooral haar bovenbenen slanker krijgen.
Nou dacht ik ze kan gewoon met mij mee doen want ik doe m'n benen twee keer in de week (ook ik wil slankere benen) en dan pak ik een paar van de volgende oefeningen, probeer daarin te variëren..meestal rond de 5 oefeningen

Leg press
Hack squat
Leg extension
Hip abduction/adduction
Prone leg curl
Squats
Walking lunges
Nou doe ik eigenlijk voornamelijk sets van 3x15/20 maar nou zegt dus een instructeur tegen mn vriendin dat ze min 3x 50 legpresses moet doen
??Ik vind dit als onzin klinken want als ik klaar ben met de laatste legpress gaat ie ook echt met moeite...dus pak een zodanig gewicht dat ik de laatste 5 met moeite doe en dan haal ik er dus net 20..
Is dit niet wat overdreven? 3x 50 legpresses