MuscleMeat

15kilo verliezen

Juventina

Novice
Waardering
0
Hallo

Graag had ik wat tips gehad voor gewichtverlies.

Ik weeg nu 64kg en ben 1m57
Ik zou graag 15kg verliezen.

Ik let op mijn eten, moet toegeven dat ik soms zelfs helemaal niets eet...
Ik ben dus op gebied van voeding niet goed bezig.

En op fitness ook niet volgens mij want zelfs met clenbuterol verlies ik niet veel meer dus daarmee ben ik echt gestopt en wil het nu op een gezonde manier doen.

Hoeveel calorieen zou ik per dag moeten eten om mijn metabolisme weer goed te krijgen en welke cardio schema zou ik beter uitvoeren om toch wat beter resultaat te bereiken.

Ik ben echt heel gemotiveerd om mijn doel te bereiken en dat liefst op een gezonde manier...ben al die crash dieten beu die clenbuterol is niets voor mij...en vooral dat yoyo effect wil ik niet meer.

Weet ook dat ik gezondheids problemen heb ivm met mijn hypofyse en hormonen en al meerdere dietisten gezien ect het gaat erg traag vooruit behalve als ik niets eet paar dagen dan vliegt het eraf...maar zo een leven kan ik echt niet aan ik eet veel te graag.

greetz

- onder je behoefte eten
- cardio doen
- vetburner gebruiken
- groene thee drinken
- doorzetten.

...behalve als ik niets eet paar dagen dan vliegt het eraf...maar zo een leven kan ik echt niet aan ik eet veel te graag.

Hallo daar.

Ik weet dat de verleiding groot is om de weegschaal wat lager te zien staan, maar NOOIT NOOIT niet eten om af te vallen. Op zo'n manier ga je enkel veel vetvrije massa verliezen, waardoor je metabolisme trager wordt, waardoor je minder vet verbrandt... niet goed op middellange/lange termijn.

Wat je het beste doet :

- Bereken je onderhoud, het aan kcals dat je nodig hebt om gewoon je lichaam te onderhouden. De stickies hier vertellen je hoe je dat doet.

- Door het vele crashdiëten is je metabolisme waarschijnlijk goed om zeep. Ik zou eerst een paar weken (2-3) gewoon op onderhoud eten. Probeer terwijl je dat doet je maaltijden te verdelen over de dag. Je zal in deze periode misschien aankomen. PANIKEER NIET, op lange termijn zal je dit helpen.

- Begin met krachttraining en enkel krachttraining terwijl je op onderhoud eet. 3 x per week een full body zou ideaal zijn.

- Na dat je dit gedaan hebt, BEPERKT (dus zeker niet meer als 300 kcal) onder je onderhoud eten. Als je wil kan je wat cardio inlassen achter je KT, dit is echter niet verplicht. OVERDRIJF NIET MET DE CARDIO. Als je uit een periode van metabolische vertraging komt is teveel cardio contraproductief.

- Als je merkt dat je tegen dan gewicht begint te verliezen kan je beginnen spelen met meer cardio/beetje minder kcals. Overdrijf hier echter nooit in. Als je zo'n 0,5kg per week verliest is het goed.

Zorg tijdens dit alles dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Hoeveel dit is kan je ook in de stickies vinden.

Jammer te horen van je hormonale problemen. Kan je dit een beetje toelichen? Afhankelijk van wat je hebt kan dit inderdaad voor problemen zorgen.

Om je een idee te geven, ik viel op een gegeven moment met 100kg+ niet af ondanks sterk onder onderhoud te eten en cardio te doen. Enkel met een periode voldoende eten en met krachttraining te beginnen heb ik mijn metabolisme terug in gang gekregen. Ik weeg nu 83kg.

Succes!

het zijn allemaal wel goede tips maar je weegt 64kg zeg je en daar wil je nog 15kg afhalen?? ok je bent niet groot maar dan blijft er volgens mij weinig over?

Hangt er van af. Voor een typische vrouw (en zeker één die nogal vaak crashdieët) kan haar gewicht/grootte een vrij hoog vet% voorstellen. Moeilijk te weten zonder foto's/huidplooimeter natuurlijk.

:thumbup: jonge dame

paar tips

spinazi
groenten
kip
vis
mager kwark
gewoone thee (zonder suiker)

bijvoorbeeld doel stellen
6 maanden

maak niet uit wat er ook gebeurt vermijdt suiker, haal suiker uit fruit s morgens appel of lekkere mango, of sinaasappel of kiwi
dadels zijn goed voor je bloed en heel lekker en je krijgt er energie van ;) veel beter dan koekjes en chocolade enz

3 x per week lekker trainen dus opzelfde dag kracht training en dan cardio en vol houden en dan ga je het ver schoppen jonge dame

Ik ben erg benieuwd waaróm je 15 kg wilt afvallen.
En waarom zo obsessief - clenbuterol is geen simpel afvalmiddeltje, niet eten is minimaal net zo erg...

Zou je de nadruk niet eens leggen op hoeveel vetpercentage je hebt en hoeveel je kwijt wilt? 15 kg kun je namelijk binnen 5 minuten kwijt: neem een zaag een haal je been eraf.
Wanneer je slanker wilt worden zul je andere doelen moeten stellen...

En waarom zou je je beperken tot alleen cardio?

Laatst bewerkt:
Ik ben erg benieuwd waaróm je 15 kg wilt afvallen.
En waarom zo obsessief - clenbuterol is geen simpel afvalmiddeltje, niet eten is minimaal net zo erg...

Zou je de nadruk niet eens leggen op hoeveel vetpercentage je hebt en hoeveel je kwijt wilt? 15 kg kun je namelijk binnen 5 minuten kwijt: neem een zaag een haal je been eraf.
Wanneer je slanker wilt worden zul je andere doelen moeten stellen...

En waarom zou je je beperken tot alleen cardio?

+1!

Zorg dat je kt blijft doen!

Spiermassa gebruikt energie in rust!!!
Vet verbruikt niets........

is het ook niet wat raar dat je 15kg wilt afvallen dan blijf je over op 49 kilo!
Lijkt me niet echt een gezond gewicht.

Zou ik eerder ervoor kiezen idd KT erbij te gaan doen en wat kilo's spier winnen.
Zodat je misschien met 10kg wel genoeg hebt.

Terug
Naar boven