XXL Nutrition

180160054ste welke PC?

jumperke1tje

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
307
Lengte
1m79
De laatste naar mijn mening.

Naja het wordt of de eerste of de laatste. Ik zou voor de eerste gaan.

gewoon een pc same stellen, veel goedkooper uit dan een kant en klaare, licht er namelijk ook aan wat je met het kastje wil doen.

• Topic Starter Topic Starter
De laatste naar mijn mening.

Naja het wordt of de eerste of de laatste. Ik zou voor de eerste gaan.
Vanwaar jullie voorkeur?
gewoon een pc same stellen, veel goedkooper uit dan een kant en klaare, licht er namelijk ook aan wat je met het kastje wil doen.

Ik ben totaal niet thuis in computers, daarom dat ik die optie niet direct in overweging neem.

Wat ik er mee wil doen: op forums rondhangen, basic internet use, facebook, mails, office programma's, nothing fancy dus.
Moet gewoon vlot werken :)

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 19:30 ----------

Oh ja en download immens veel muziek en films.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 19:35 ----------

http://www.computerstore.be/product...i5/hp-pro-3400-microtower-lh123ea-azerty.html

Hier vind ik dan eentje met een i5, wat 'beter' zou zijn, maar die heeft dan maar 4GB RAM. Echter heb ik geen flauw idee wat voor mij het belangrijkste zou zijn.

Zonde van je geld heb je voor 600 euro en dan heb je een i3 processor:roflol:

Echt serieus man, koop losse onderdelen en ga dan naar een willekeurige computerzaak die zetten hem voor 2 tientjes zo in elkaar.

En over die 8gig ram, dat is dikke onzin om dat vol te krijgen moet je 20 games open hebben staan en 100x msn ofzo.
4Gig is meer dan genoeg! zelfs met gamen!

Processor en videokaart is veel belangrijker.

Zonde van je geld heb je voor 600 euro en dan heb je een i3 processor:roflol:

Echt serieus man, koop losse onderdelen en ga dan naar een willekeurige computerzaak die zetten hem voor 2 tientjes zo in elkaar.

En over die 8gig ram, dat is dikke onzin om dat vol te krijgen moet je 20 games open hebben staan en 100x msn ofzo.
4Gig is meer dan genoeg! zelfs met gamen!

Processor en videokaart is veel belangrijker.

Dus ik kijk beter voor een i5 met 4GB RAM dan?

En over dat zelf samenstellen: geen flauw idee hoe daar aan te beginnen.

Dus ik kijk beter voor een i5 met 4GB RAM dan?

En over dat zelf samenstellen: geen flauw idee hoe daar aan te beginnen.

Ja 100% voor de i5 gaan dan.

Vergeet niet, ram kan je zelf altijd uitbreiden ( dat kan jij ook 100% dat is een kaartje in een slotje schuiven meer niet )

Maar met 4 gig ram kan je heel lang vooruit, Ram is eigenlijk alleen maar voor hoeveel of hele grote progamma's openstaan, zoals adobe photoshop die verbruikt misschien 1,5a2gig ram als je daar elke dag mee zou werken zou het wel handig zijn om uit te breiden.

Maar voor normale schoolwerkzaamheden/office/gamen/msn/facebook etc etc is 4gig ram ruim voldoende, en zoals ik al zij ram uitbreiden is het kleinste wat er is.
Processor vervangen is al meer gezijk en kost ook veel meer.

En lees je even goed in over verschillende ram's je hebt geheugen ( ram ) met lage snelheid en snellere versies, koop ook geen verschillende versies/merken, koop gewoon dezelfde merk/soort ram.

En als je dan toch bezig bent kan er zelfs misschien nog een SSD bij, ( solid state disk ) dit zijn nieuwe type hardeschijven waar geen schijfjes inzitten maar dat is gewoon puur digitaal en dus een HEEL stuk sneller, wel zijn ze duur maar daarom raad ik ook aan om het bestuuringsysteem ( windows7 bijv ) op de SSD te zetten en dan nog een normale hardeschijf voor je games etc, maar ook dit is niet echt belangrijk om nu te doen dat kan je later ook nog altijd doen.

Stel een computer samen en ik controleer hem wel even. ( of neem eventueel de i5 maar ik raad het je echt aan om er een zelf samen te stellen, want in een kant en klaar systeem zit een zo goedkoop mogelijk moederbord etc )

Groetjes.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 21:31 ----------

Kijk hier ook even op:

http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/pc/page.html

Hier kan je leren je pc samen te stellen, eventueel kan je hem daar samenstellen en dan dezelfde onderdelen op je eigen ( belgische site denk ik? ) samenstellen.

Ja 100% voor de i5 gaan dan.

Vergeet niet, ram kan je zelf altijd uitbreiden ( dat kan jij ook 100% dat is een kaartje in een slotje schuiven meer niet )

Maar met 4 gig ram kan je heel lang vooruit, Ram is eigenlijk alleen maar voor hoeveel of hele grote progamma's openstaan, zoals adobe photoshop die verbruikt misschien 1,5a2gig ram als je daar elke dag mee zou werken zou het wel handig zijn om uit te breiden.

Maar voor normale schoolwerkzaamheden/office/gamen/msn/facebook etc etc is 4gig ram ruim voldoende, en zoals ik al zij ram uitbreiden is het kleinste wat er is.
Processor vervangen is al meer gezijk en kost ook veel meer.

En lees je even goed in over verschillende ram's je hebt geheugen ( ram ) met lage snelheid en snellere versies, koop ook geen verschillende versies/merken, koop gewoon dezelfde merk/soort ram.

En als je dan toch bezig bent kan er zelfs misschien nog een SSD bij, ( solid state disk ) dit zijn nieuwe type hardeschijven waar geen schijfjes inzitten maar dat is gewoon puur digitaal en dus een HEEL stuk sneller, wel zijn ze duur maar daarom raad ik ook aan om het bestuuringsysteem ( windows7 bijv ) op de SSD te zetten en dan nog een normale hardeschijf voor je games etc, maar ook dit is niet echt belangrijk om nu te doen dat kan je later ook nog altijd doen.

Stel een computer samen en ik controleer hem wel even. ( of neem eventueel de i5 maar ik raad het je echt aan om er een zelf samen te stellen, want in een kant en klaar systeem zit een zo goedkoop mogelijk moederbord etc )

Groetjes.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 21:31 ----------

Kijk hier ook even op:

http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/pc/page.html

Hier kan je leren je pc samen te stellen, eventueel kan je hem daar samenstellen en dan dezelfde onderdelen op je eigen ( belgische site denk ik? ) samenstellen.

Thanks, was al op die site terechtgekomen.

Ben ondertussen hier eens aan het rondkijken.

http://www.mijnitshop.be/shop/componenten

Vanwaar jullie voorkeur?

Ik ben totaal niet thuis in computers, daarom dat ik die optie niet direct in overweging neem.

Wat ik er mee wil doen: op forums rondhangen, basic internet use, facebook, mails, office programma's, nothing fancy dus.
Moet gewoon vlot werken :)

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 19:30 ----------

Oh ja en download immens veel muziek en films.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 19:35 ----------

http://www.computerstore.be/product...i5/hp-pro-3400-microtower-lh123ea-azerty.html

Hier vind ik dan eentje met een i5, wat 'beter' zou zijn, maar die heeft dan maar 4GB RAM. Echter heb ik geen flauw idee wat voor mij het belangrijkste zou zijn.

Ja dan heeft samestellen niet egt zin als je alleen maar dat doet:p
4gb ram is zeker wel genoeg met i5, heb het zelf op mijn laptop ook en game er ook vlot mee. En micht je het niet genoeg vibden doe je er gewoon wat bij.

Dit is de eerste i5 die ik tegengekomen ben, maar die heeft geen wifi volgens mij?
Als ik i5 en wifi aanvink, kom ik direct veel duurder uit...

---------- Post toegevoegd Mon 13 Aug 2012 om 10:11 ----------

Heb er hier ook twee met i3, wat zou het grote verschil maken voor mij tussen i3, i5 (en i7)?

http://www.computerstore.be/product/189104/category-181027-computers/acer-aspire-m1935-azerty.html

http://www.computerstore.be/product/189091/category-181027-computers/acer-aspire-x3995-azerty.html

Deze beschikken wel over wifi.

En dan nog deze i5, is direct al ietsje duurder.

http://www.computerstore.be/product...7-computers/hp-pavilion-p6-2150eb-azerty.html

Hey mate, zelf ken ik ook niet zo heel veel van pc's maar ik heb de mijne een jaar geleden in den aldi gekocht voor 399. Alles wat je nodig hebt om ermee te werken zit erop: Windows 7, Office, mijnenveger... lol. Ook kan ik er dvd's mee branden en shit (software inbegrepen). Je krijgt ook 90 dagen gratis virusscanner, en als die op kun je gewoon AVG free downloaden.

Enige wat je er wel niet van kunt verwachten is dat je er de laatste nieuwe games op de hoogste settings mee speelt, daarvoor is de graphics card te zwak.

De pro's hier zullen me nu wel natuurlijk bashen en schreeuwen dat je hem zelf moet samen steken, maar hé, als je dat niet kunt dan is dit geloof ik je best shot.

Hoezo moet je wifi? Zoek er een zonder en koop een apparte wifi ding ( die je inplugt achter in de computer )

En die quad core is wel krachtig ja, maar leg 100 euro bij en je hebt een i5.

Ik zou tussen al die computers toch voor deze gaan dan:
http://www.computerstore.be/product/209192/category-181027-computers/hp-pro-3500-qb288ea-azerty.html is iets duurder dan jou prijsklasse maar die i5 processor is ook weer een slag nieuwer dan die jij aangeeft.
Dus je kan ook gewoon iets kopen om op je pc aan te sluiten zodat je wifi hebt?
En waar zit hem juist het verschil tussen die quad core, i3 en i5 etc? Had ook ergens gelezen dat er eentje 2de generatie i3 had ofzo. Wordt ingewikkeld en moeilijk kiezen :p
Hey mate, zelf ken ik ook niet zo heel veel van pc's maar ik heb de mijne een jaar geleden in den aldi gekocht voor 399. Alles wat je nodig hebt om ermee te werken zit erop: Windows 7, Office, mijnenveger... lol. Ook kan ik er dvd's mee branden en shit (software inbegrepen). Je krijgt ook 90 dagen gratis virusscanner, en als die op kun je gewoon AVG free downloaden.

Enige wat je er wel niet van kunt verwachten is dat je er de laatste nieuwe games op de hoogste settings mee speelt, daarvoor is de graphics card te zwak.

De pro's hier zullen me nu wel natuurlijk bashen en schreeuwen dat je hem zelf moet samen steken, maar hé, als je dat niet kunt dan is dit geloof ik je best shot.
Ja zal misschien wel goed genoeg zijn voor mij maar twijfel toch. Zal misschien best eens specs posten van mijn laptop. Vind die nog vlot genoeg na 3j, zo valt er misschien beter te oordelen wat ik echt nodig heb qua vlotheid en wat overkill is.

Hoezo moet je wifi? Zoek er een zonder en koop een apparte wifi ding ( die je inplugt achter in de computer )

En die quad core is wel krachtig ja, maar leg 100 euro bij en je hebt een i5.

Ik zou tussen al die computers toch voor deze gaan dan:
http://www.computerstore.be/product/209192/category-181027-computers/hp-pro-3500-qb288ea-azerty.html is iets duurder dan jou prijsklasse maar die i5 processor is ook weer een slag nieuwer dan die jij aangeeft.

Ben dus vandaag toch deze gaan halen, moest snel iets hebben dusja. Alles lijkt goed op het eerste zicht, werkt snel, maar:

draadloos internet werkt voor geen meter!
Standaard zat er google chrome op, en probeer daarop firefox te downloaden, de download start altijd maar dan stopt hij. Kan ook niet eens deftig facebook of een andere site openen, duurt altijd minuten voor er een pagina laadt!

Wat kan er aan de hand zijn?

aldi

Ben dus vandaag toch deze gaan halen, moest snel iets hebben dusja. Alles lijkt goed op het eerste zicht, werkt snel, maar:

draadloos internet werkt voor geen meter!
Standaard zat er google chrome op, en probeer daarop firefox te downloaden, de download start altijd maar dan stopt hij. Kan ook niet eens deftig facebook of een andere site openen, duurt altijd minuten voor er een pagina laadt!

Wat kan er aan de hand zijn?
Er is iets niet goed idd, hij hoort goed te zijn zo uit de fabriek, ga even terug naar de winkel?

Ps, je hebt toch niet dat aldi ding gehaalt?

Terug
Naar boven