Ja 100% voor de i5 gaan dan.
Vergeet niet, ram kan je zelf altijd uitbreiden ( dat kan jij ook 100% dat is een kaartje in een slotje schuiven meer niet )
Maar met 4 gig ram kan je heel lang vooruit, Ram is eigenlijk alleen maar voor hoeveel of hele grote progamma's openstaan, zoals adobe photoshop die verbruikt misschien 1,5a2gig ram als je daar elke dag mee zou werken zou het wel handig zijn om uit te breiden.
Maar voor normale schoolwerkzaamheden/office/gamen/msn/facebook etc etc is 4gig ram ruim voldoende, en zoals ik al zij ram uitbreiden is het kleinste wat er is.
Processor vervangen is al meer gezijk en kost ook veel meer.
En lees je even goed in over verschillende ram's je hebt geheugen ( ram ) met lage snelheid en snellere versies, koop ook geen verschillende versies/merken, koop gewoon dezelfde merk/soort ram.
En als je dan toch bezig bent kan er zelfs misschien nog een SSD bij, ( solid state disk ) dit zijn nieuwe type hardeschijven waar geen schijfjes inzitten maar dat is gewoon puur digitaal en dus een HEEL stuk sneller, wel zijn ze duur maar daarom raad ik ook aan om het bestuuringsysteem ( windows7 bijv ) op de SSD te zetten en dan nog een normale hardeschijf voor je games etc, maar ook dit is niet echt belangrijk om nu te doen dat kan je later ook nog altijd doen.
Stel een computer samen en ik controleer hem wel even. ( of neem eventueel de i5 maar ik raad het je echt aan om er een zelf samen te stellen, want in een kant en klaar systeem zit een zo goedkoop mogelijk moederbord etc )
Groetjes.
---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 21:31 ----------
Kijk hier ook even op:
http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/pc/page.html
Hier kan je leren je pc samen te stellen, eventueel kan je hem daar samenstellen en dan dezelfde onderdelen op je eigen ( belgische site denk ik? ) samenstellen.