XXL Nutrition

19 jaar, vetpercentage van 3,7%

Spazz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
60kg
Vetpercentage
4%
Hallo allemaal,

Ik ben 2 maanden geleden begonnen met trainen, nu nog thuis maar als ik Het 4 maand vol houd zouden mn ouders de sportschool financieren.
Om wat meer info in te winnen heb ik me aangemeld op dit forum en ben de sticky's over programma's en voeding maar is gaan lezen omdat ik nog niet echt bezig was qua voeding etc.
ik heb via google een site gevonden waar je je vetpercentage kon uitrekenen en die kwam bij mij uit op 3,7% (1,77m - 60kg - taille 70cm)

mijn probleem is nu: ze zeggen dat vet de brandstof is om spieren te kweken maarja ik heb dus geen vet.
weinig eten doe ik echt niet maar ik kom geen gram aan. kan ik dit veranderen door een speciaal dieet te volgen?

Groeten,

Spazz

wie zegt dat vet de brandstof is om spieren te bouwen? en op 3,7 percent was je al lang dood geweest. Vetpercentage meet je niet via een internetsite maar met een huidplooimeter.

kan mij niet voorstellen dat je op nog geen 4% vet staat, dat is wel erg droog...Zelfs wedstrijd bb'ers kunnen dit maar enkele dagen volhouden. Plaats is een foto?
Vet is niet de brandstof om spieren te kweken, ik weet niet waar je dat van hebt. En hiernaast gaat het niet om t vet wat er aan je lichaam zit maar de inname ervan. Als je niet aan komt eet je te weinig.. wat eet je op een dag?

huidplooimeter gebruiken inderdaad

Even een paar eye-openers:

je vet% is niet 3% zal eerder 10% zijn.
je spier word niet uit vet opgebouwd
je eet niet veel. Hou je kcal eens bij waarschijnlijk kom je nog niet boven de 2000kcal.
goed eten betekent aankomen zo simpel is het;)

• Topic Starter Topic Starter
qua voeding heb ik zoals ik al zei geen vast patroon, maar mn ouders zijn er wel aardig strikt in.
doordeweeks en zaterdag pasta/aardappels, groente en een stuk vlees en zondag vet(pattat, pizza etc.)
meer kan ik dr eigenlijk niet van zeggen.

betere foto heb ik op dit moment niet op mn pc staan

Foto02160.jpg

kan je wel maken toch? Dit is echt een verkapte foto imo, veel met licht werken en bepaalde positie innemen geeft een vertekend beeld, hiernaast zien we alleen je armen..

je bent verder niet echt duidelijk over je voeding, je noemt alleen je avondeten en niets kwa voedingswaardes... Als je er niet meer over kunt zeggen kan je hier ook niet geholpen worden. Enigste tip die ik je kan geven is eet meer en ga je in de stickies verdiepen

je kan aan zijn arm zelf al zien dat het rond de 9-11% gaat zijn zeker geen 3.7 dat is gewoon zeer droog

je kan aan zijn arm zelf al zien dat het rond de 9-11% gaat zijn zeker geen 3.7 dat is gewoon zeer droog
Hoe kan je dat nu zeggen, alleen aan het zien van armen? Weet jij veel waar hij het meeste vet vasthoudt... Om nog maar te zwijgen over dat geweldige licht :o

Hallo allemaal,

weinig eten doe ik echt niet maar ik kom geen gram aan. kan ik dit veranderen door een speciaal dieet te volgen?

Ik dacht vroeger hetzelfde , bleek dat ik moeilijk aan +- 2300kcal kwam uitgerekend , voor aan te komen moet je egt veel eten.

Ik raad je aan om je kcal behoefte uit te rekenen , vervolgens een voedingsschema op te stellen met 300-500kcal boven je onderhoud.
Als je dat strikt volgt zul je wel gainen, kan niet anders

Djees sta zo niet te flexen met je 60kg manlet lijfje.

Als je gelooft dat spieren uit vet komen, dan moet je wat beter de stickies lezen man.

Alle begin is moeilijk. Ik woog op m'n 19 amper 66kg (1m83) en zit nu op 106kg. Je bent nog jong. Eet wat meer dagelijks (ik raad altijd noten aan, 100gr per dag bovenop je andere maaltijden is 650kcal extra).

Hoe kan je dat nu zeggen, alleen aan het zien van armen? Weet jij veel waar hij het meeste vet vasthoudt... Om nog maar te zwijgen over dat geweldige licht :o

Als je met 3.7% geen helder zichtbare aders over je arm hebt lopen ben je wel een zeldzaam geval IMO, zelfs met erg weinig spiermassa.

@OT: Aankomen doe je door meer te eten dan je verbruikt, wat eet je op een dag?

Maak eerst ff een fatsoenlijke foto oké?

60kg..

oh jeej jij moet echt inlezen.maar jah.voor iedereen een begin

mierenneuker hier hoor...

zo een arm hoort gewoon bij een procentje of 10-11.
of verwacht jij dat daaronder een gigantische buik zit of een shredded motherfocker met dwarsstrepen op borst en aderen over buik?

mierenneuker hier hoor...

zo een arm hoort gewoon bij een procentje of 10-11.
of verwacht jij dat daaronder een gigantische buik zit of een shredded motherfocker met dwarsstrepen op borst en aderen over buik?

idem.je spataders zouden er bijna uitspringen.wijze van spreken.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt voor de info.
Ik ga er mee aan het werk.

Terug
Naar boven