MuscleMeat

1e kuur 15 weken test ipv 10?

wankbrah

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m79
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Ik had het er laatst met een vriend over dat ik mischien een test cycle wil doen in de toekomst(over een jaar ongeveer). Dit wou ik gewoon 10 weken doen zoals meestal word aangeraden. Maar hij beweert dus dat je beter 15 weken kan pakken. Omdat het qua terugval en bijwerkingen na de cycle niet zoveel verschil is met een 10 weken cycle maar de gains wel een heel stuk groter. Als dit het geval is heeft hij natuurlijk wel een punt. Wat is jullie mening hierover. Ik heb tevens heel weinig verstand over aas dus graag met goeie onderbouwing en uitleg. alvast bedankt. Qua dosering heb ik het over 500 mg.

Als je 18 bent moet je ff wachte want is tegen de regels en niet slim dan te gebruiken

Uuhm, volgens mij is het precies andersom.

Qua gains zal je niet meer pakken en qua herstel wordt het alleen maar zwaarder.

^ ik blijf wel degelijk doorgainen als ik test langer doortrek hoor.
met die redenatie kan je net zo goed 8 weken test doen omdat dan iedereen op zn peak zou zitten?

Ik vind t zelf maar kort om maar 10 weken test te zetten als ik voor mezelf weet dat ik in week 12 ook nog gain.
Maar ieder voor zich i guess.

Ik zou zeggen als je na x-weken geen gains meer hebt dan kan je stoppen ja. Maar als je nog goed gained waarom dan perse stoppen omdat iemand anders zegt dat die 2 weken extra zo verschrikkelijk erg zijn voor je herstel?

On that note: Iedereen zeikt maar wat over herstel en de helft weet niet eens zeker wanneer hun lichaam is hersteld omdat men geen bloedtest laat doen.

De een hersteld fors binnen de broscience tijd van "time on is time off" en de ander doet er langer over. Je kan niet zomaar iedereen over 1 kam scheren.

Ga voor jezelf na wat voor jou werkt en ga niet direct af op wat voor een ander werkt.

EDIT: het enige nadeel dat ik zie aan langer kuren en je gaat je bloed (niet) laten testen en gaat wel op time on = time off zitten dan kan dat je volgende kuur in de weg zitten qua tijd. Gezien de meesten willen cutten voor de zomertijd en je dan misschien nog niet on kan gaan.

• Topic Starter Topic Starter
@kidmonster
Ik vraag hier niet over een kuurplan oid en deze vraag staat los van t feit of ik ga cycelen of niet. dus ik vind je antwoord niet echt relevant

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

@iletya
Dus jij plant niet in vantevoren hoelang je precies gaat cycelen?

@kidmonster
Ik vraag hier niet over een kuurplan oid en deze vraag staat los van t feit of ik ga cycelen of niet. dus ik vind je antwoord niet echt relevant

Uhm.. of 15 weken kuren beter is dan 10 weken heeft imo toch wel degelijk betrekking met het maken van een kuurplan :o:o

@Jordyvl
Ik bedoel dat ik hier niet een kuurplan van mezelf post met de bedoeling dat jullie die beoordelen, zo beter verwoord?Dit is meer voor informatieve doeleinden bedoeld. Ik zeg ook in mijn post dat ik pas over een jaar( mss zelfs verder in de toekomst) wil gaan cycelen.

@Jordyvl
Ik zeg ook in mijn post dat ik pas over een jaar( mss zelfs verder in de toekomst) wil gaan cycelen.

Dus omdat jij pas over een jaar wil gaan kuren moeten wij je vraag beantwoorden ook al is de regel dat je als 18 jarige geen vragen mbt dit onderwerp mag posten.. dan kun je ook al 14 jarige naar de albert heijn gaan om een krat bier te kopen en als ze je om een ID kaart vragen zeggen dat je hem pas over 4 jaar gaat opdrinken. :o

Maar boeien, ik vind het sowieso een onzin regel .. eigen risico enzo :thumb:

Wat die vriend van jou zegt is onzin, als het echt zo was zou iedereen het wel doen.. De reden dat vrijwel iedereen 10 tot 12 weken kuurt is omdat je hiermee de meeste gains tegenover het minst lange herstel kan behalen.

@jordyvl
Oke bedankt, idd een onzinregel. Dat iedereen 10-12 doet zegt niet zoveel imo. De meeste mensen trainen/trainden ook elke spiergroep maar 1 keer per week terwijl er vaak word aangetoond dat 2x per week effectiever is.

@jordyvl
Oke bedankt, idd een onzinregel. Dat iedereen 10-12 doet zegt niet zoveel imo. De meeste mensen trainen/trainden ook elke spiergroep maar 1 keer per week terwijl er vaak word aangetoond dat 2x per week effectiever is.

Die 1 of 2x per week iedere spiergroep trainen discussie is een gevolg van prof bodybuilders die anabolen gebruiken..

Iemand wil gespierd worden... diegene kijkt hoe een prof bodybuilder het doet en neemt aan dat dat de juist manier is, want die prof bodybuilder is er immers ook gespierd mee geworden.

Lijkt logisch natuurlijk, maar het lichaam van die anabolen gebruikende prof reageert natuurlijk totaal anders dan die van een niet gebruikende recreatieve sporter.

Verder vind ik het ook raar dat deze totaal kansloze discussie van het 1/2x per week trainen niet uitsterft omdat het gewoon bewezen is dat anabolen gebruikers voldoende kunnen hebben aan 1x per week trainen, terwijl voor niet gebruikende sporters 2x per week een stuk idealer is. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar bij 9 van de 10 sporters klopt het gewoon mits ze goed trainen.

Zijn genoeg gasten die beweren dat ze natty beter groeien op 1x per week dan 2x per week.. vaak zijn dat gasten die gewoon een te zwaar schema hebben waardoor 2x per week te veel wordt voor hun lichaam.. Als ze de intensiteit/het volume wat omlaag gooien en 2x per week iedere spiergroep trainen zullen ze er profijt van hebben maar ze zijn vaak te koppig om dit te proberen. (Ik kan dit zeggen omdat ik eerst een van die koppige gasten was :P)

Die 1 of 2x per week iedere spiergroep trainen discussie is een gevolg van prof bodybuilders die anabolen gebruiken..

Iemand wil gespierd worden... diegene kijkt hoe een prof bodybuilder het doet en neemt aan dat dat de juist manier is, want die prof bodybuilder is er immers ook gespierd mee geworden.

Lijkt logisch natuurlijk, maar het lichaam van die anabolen gebruikende prof reageert natuurlijk totaal anders dan die van een niet gebruikende recreatieve sporter.

Verder vind ik het ook raar dat deze totaal kansloze discussie van het 1/2x per week trainen niet uitsterft omdat het gewoon bewezen is dat anabolen gebruikers voldoende kunnen hebben aan 1x per week trainen, terwijl voor niet gebruikende sporters 2x per week een stuk idealer is. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar bij 9 van de 10 sporters klopt het gewoon mits ze goed trainen.

Zijn genoeg gasten die beweren dat ze natty beter groeien op 1x per week dan 2x per week.. vaak zijn dat gasten die gewoon een te zwaar schema hebben waardoor 2x per week te veel wordt voor hun lichaam.. Als ze de intensiteit/het volume wat omlaag gooien en 2x per week iedere spiergroep trainen zullen ze er profijt van hebben maar ze zijn vaak te koppig om dit te proberen. (Ik kan dit zeggen omdat ik eerst een van die koppige gasten was :P)

Is juist andersom. Met AAS herstel je sneller dus zou je elke spiergroep 2x kunnen pakken. Natty herstel je minder snel, langere tijd tussen trainingen.
Ik pak elke spiergroep maar 1x in de week.
Als de intensiteit van je training hoog is is 2x per week teveel.
Spreek voor mezelf dat ik na een benentraining echt niet dezelfde week nog eens benen kan trainen

@kidmonster

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

@iletya
Dus jij plant niet in vantevoren hoelang je precies gaat cycelen?

ik kuur meestal 12 weken. Soms trek ik dit langer door.
Er is dus wel degelijk een plan maar als ik goed ga waarom zou ik dan gelijk stoppen omdat ik van tevoren toevallig heb bepaald dat het perse 12 weken moet zijn?

Niemand kan hier voor jou bepalen wanneer jij stopt met gainen op je gear. Dat is verschillend van persoon tot persoon.

@iletya
Alleen als je 12 weken doet hou je toch test over? IK zou dat dan weer zonde vinden, of gebruik je dat voor he volgende cycle

^ ik blijf wel degelijk doorgainen als ik test langer doortrek hoor. met die redenatie kan je net zo goed 8 weken test doen omdat dan iedereen op zn peak zou zitten? Ik vind t zelf maar kort om maar 10 weken test te zetten als ik voor mezelf weet dat ik in week 12 ook nog gain. Maar ieder voor zich i guess. Ik zou zeggen als je na x-weken geen gains meer hebt dan kan je stoppen ja. Maar als je nog goed gained waarom dan perse stoppen omdat iemand anders zegt dat die 2 weken extra zo verschrikkelijk erg zijn voor je herstel? On that note: Iedereen zeikt maar wat over herstel en de helft weet niet eens zeker wanneer hun lichaam is hersteld omdat men geen bloedtest laat doen. De een hersteld fors binnen de broscience tijd van "time on is time off" en de ander doet er langer over. Je kan niet zomaar iedereen over 1 kam scheren. Ga voor jezelf na wat voor jou werkt en ga niet direct af op wat voor een ander werkt. EDIT: het enige nadeel dat ik zie aan langer kuren en je gaat je bloed (niet) laten testen en gaat wel op time on = time off zitten dan kan dat je volgende kuur in de weg zitten qua tijd. Gezien de meesten willen cutten voor de zomertijd en je dan misschien nog niet on kan gaan.

Als je er toch zo over denkt, waarom dan niet gewoon die 10/12 weken pakken, paar weekjes herstellen en dan weer 10/12 weken on gaan? Dan heb je 24 weken ipv van 15, waar je waarschijnlijk nog meer aan hebt ook.

Wat is dan over het algemeen de tijd dat de bloedwaardes nodig hebben om te herstellen?

Time on time off wordt aangehouden.

Is al vermeld in je topic.

Is juist andersom. Met AAS herstel je sneller dus zou je elke spiergroep 2x kunnen pakken. Natty herstel je minder snel, langere tijd tussen trainingen.
Ik pak elke spiergroep maar 1x in de week.
Als de intensiteit van je training hoog is is 2x per week teveel.
Spreek voor mezelf dat ik na een benentraining echt niet dezelfde week nog eens benen kan trainen

En wat is dan de reden dat het overgrote deel van de prof bodybuilders een schema hanteert van maar 1x per week iedere spiergroep? :)

Eiwitsyntheseproces verlengd door het gebruik van AAS, waardoor je langer/beter door blijft groeien en 1x per week trainen voldoende is. (mits je intensiteit hoog genoeg is)

Als je geen AAS gebruikt duurt dit eiwitsyntheseproces geen 168 uur, dus je kan wel op een ontzettend hoge intensiteit gaan trainen maar dit heeft simpelweg geen zin. Toch zijn er nog steeds veel mensen die denken dat dit wel zo is, maar het tegendeel is al door vele sporters bewezen. Daarom moet je de intensiteit omlaag gooien en 2x per week trainen als je natty bent :)

Ik had het er laatst met een vriend over dat ik mischien een test cycle wil doen in de toekomst(over een jaar ongeveer). Dit wou ik gewoon 10 weken doen zoals meestal word aangeraden. Maar hij beweert dus dat je beter 15 weken kan pakken. Omdat het qua terugval en bijwerkingen na de cycle niet zoveel verschil is met een 10 weken cycle maar de gains wel een heel stuk groter. Als dit het geval is heeft hij natuurlijk wel een punt. Wat is jullie mening hierover. Ik heb tevens heel weinig verstand over aas dus graag met goeie onderbouwing en uitleg. alvast bedankt. Qua dosering heb ik het over 500 mg.
Zou maar 10 weken nemen het is je eerste cycle je weet ook nog niet hoe et gaat verlopen...

Ik ben t na 8-9 weken wel zat, vind t dan wel lekker om te stoppen na 10-11 weken.
Je zal wat meer aankomen en sterker worden, herstel gaat ook wat langer duren

Terug
Naar boven