Fitness Seller

1e kuur, vragen over de juiste aanpak

rob91

Freaky Bodybuilder
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Mijn stats zijn:

1.85
90kg
14-15% vet (momenteel aan het cutten

squat: 160
bench: 122,5
dl: 170+

Ik ben momenteel aan het cutten en daarbij aan het werken aan mijn conditie. Ik wil tot ongeveer 8-10% gaan. Hierna ben ik van plan mijn algehele gezondheid te laten controleren; bloeddruk, hartslag, cholesterol, bloedwaarden. En na dit allemaal ben ik (vrij zeker) van plan om een eerste kuur te gaan doen. Nu probeer ik mij al goed in te lezen, maar heb desondanks nog een paar vragen
  • Is het ivm met de A:E verhouding aan te raden om naast test (500mg per 5 dagen) primo of mast oid erbij te zetten? En zo ja, hoeveel?
  • Is het wijs om tijdens de kuur al HCG te zetten, zo ja hoeveel?
  • Wat is de meest ideale nakuur?
Verder zou ik heel graag zo lean mogelijk willen blijven. Ik het zou het vooral heel vervelend vinden als ik mijn hoofd dik wordt. Tuurlijk willen we dit allemaal wel, maar is dit puur een kwestie van een goed dieet of zijn er andere factoren?

Voorbeeldkuur 10 weken:

Test 500 mg per week
Mast 200 mg per week

Nakuur, clomid 25-50 mg per dag

Hcg kan je tijdens je kuur nemen op pakweg 2* 500IU per week. Dit zal ongeveer nog 125mg extra test per week opleveren. HCG neem je tot aan je nakuur of tot en met de eerste week van je nakuur (daar zijn de meningen over verdeeld).

-a:e verhouding is persoonlijk, sommige zullen het aangenaam vinden, andere vinden het niets.

-het is idd wijs om hcg te gebruiken tijdens je kuur, 2x500iu per week.

Edit: iemand was me voor :p

Voorbeeldkuur 10 weken:

Test 500 mg per week
Mast 200 mg per week

Hcg kan je tijdens je kuur nemen op pakweg 2* 500IU per week. Dit zal ongeveer nog 125mg extra test per week opleveren. HCG neem je tot aan je nakuur of tot en met de eerste week van je nakuur (daar zijn de meningen over verdeeld).

Dit.

Ik zou geen primo maar mast erbij zetten. Primo vind ik persoonlijk te duur.

Persoonlijk zou ik een flinke bulk kuur door als dit je eerste kuur wordt. Je pakt dan het meeste massa omdat je recepteren 100% "schoon" zijn. Mast is dan niet de component die je ernaast wil gebruiken. Eerder boldenone of deca, of simpelweg alleen test.. dit is zat voor je eerste kuur. Aromasin gebruiken om oestrogeen (en dus vochtretentie) onder controle te houden.

• Topic Starter Topic Starter
Voorbeeldkuur 10 weken:

Test 500 mg per week
Mast 200 mg per week

En wanneer start je de nakuur en hoelang duurt deze? En 25-50mg is nogal een verschilt lijkt me, wat bepaalt uiteindelijk hoeveel je moet nemen?

Dit.

Ik zou geen primo maar mast erbij zetten. Primo vind ik persoonlijk te duur.

Kosten is niet leidend, tenzij mast en primo weinig verschillend zijn natuurlijk.

Persoonlijk zou ik een flinke bulk kuur door als dit je eerste kuur wordt. Je pakt dan het meeste massa omdat je recepteren 100% "schoon" zijn. Mast is dan niet de component die je ernaast wil gebruiken. Eerder boldenone of deca, of simpelweg alleen test.. dit is zat voor je eerste kuur. Aromasin gebruiken om oestrogeen (en dus vochtretentie) onder controle te houden.

Deca hoor ik ook vaker, maar zou je dit dan eerder aanraden dan primo/mast? Aromasin heb ik nooit eerder van gehoord, zou je me daar meer over kunnen vertellen? Qua werking en dosering.

Je eerste kuur is idd de kuur waar je het meeste gainz pakt. 500mg test is dan voldoende (625mg ongeveer als je hcg bijtelt), een extra compound gaat weinig extra gainz geven dus dat kan beter in een latere kuur.

Mast in de voorbeeldkuur die ik typte heeft echter de functie om a:e in evenwicht te houden. In elke kuur kan dat handig zijn ;) zelf kuur ik niet meer zonder.

En wanneer start je de nakuur en hoelang duurt deze? En 25-50mg is nogal een verschilt lijkt me, wat bepaalt uiteindelijk hoeveel je moet nemen?

Deca hoor ik ook vaker, maar zou je dit dan eerder aanraden dan primo/mast? Aromasin heb ik nooit eerder van gehoord, zou je me daar meer over kunnen vertellen? Qua werking en dosering.

Clomid op 25-50 mg, afhankelijk of het hg of ug is. Nakuur start twee weken na je laatste injectie (als het een enanthaat ester is).

Deca en mast zijn compleet andere middelen en gebruik je voor heel andere doeleinden.

Laatst bewerkt:
Dank voor alle info!

Als laatste nog een vraag wat betreft het dieet. Is IIFYM een goede aanpak? Niet dat ik allemaal shit eet, maar ik eet bijvoorbeeld graag brood (en ovenfriet als het past hehe). Ook drink ik relatief veel melk en eet ik relatief veel zuivel/kwark. Kan ik dit blijven eten zonder meteen op te zwellen als een pad?

Dank voor alle info!

Als laatste nog een vraag wat betreft het dieet. Is IIFYM een goede aanpak? Niet dat ik allemaal shit eet, maar ik eet bijvoorbeeld graag brood (en ovenfriet als het past hehe). Ook drink ik relatief veel melk en eet ik relatief veel zuivel/kwark. Kan ik dit blijven eten zonder meteen op te zwellen als een pad?

Gewoon blijven doen.

Gelukkig maar.

Is het overigens niet raar dat heel vaak het advies is om enkel test 500mg te zetten als 1e kuur? Of zeg ik nu iets raars? Op basis van de hele goede adviezen die ik mogen ontvangen lijkt HCG een must en is het ook wel goed om iets erbij te zetten/nemen om de oestrogene bijwerkingen te minimaliseren.

Terug
Naar boven