Fitness Seller

1x per week of 2x per week??

dyan17

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
93kg
Vetpercentage
10%
Hey,

Ik heb dus eerst een hele poos fullbody getraind. En ben sinds kort overgestapt op een splitschema.

En ik vroeg me nu dus af. Is het beter om alle spiergroepen 1 keer per week, helemaal kapot te trainen. Of allemaal 2x per week en dan iets minder heftig.

Ik doe het namlijk automatisch best zwaar en intensief.

Zou ik dus met borst 1x per week evenveel (of zelfs meer?) massa aankomen dan borst 2x per week iets minder pittig? (en zo ook met alle andere spieren)

Gr

• Topic Starter Topic Starter
(dus zeg maar een schema zoals dit, deze heb ik zojuist even samengesteld.)

maandag:rug, triceps, schouders, traps (nadruk op de voorkant van de schouders)
dinsdag:benen, buik,
woensdag:rust (30 min cardio)
donderdag:borst, biceps, schouders, traps (na druk op de achterkant van de schouders)
vrijdag:rust (30 min cardio)
zaterdag:buik, onderarmen
zondag:rust

Verders let ik uiteraard ook goed op mn voeding, ik probeer veel te eten, maar wel zo vet arm als mogelijk.

lijkt ongeveer hierop:

9:30 30g whey shake
10:00 500ml half volle melk met brinta en 2 schepjes suiker

over de dag verspreid eet ik altijd:
-2 eitjes
-ongeveer 1 liter halfvolle yoghurt met een piecie suiker
-2 botherhammetjes met kaas

en s'avonds gewoon een prakje (aardappeltjes, groente en een stukje vlees, wat meestal kip is)

Savonds voor het slapen gaan eet ik altijd 250gram magere kwark
Wat ik ook nog even moet melden, is dat ik 1 uur voor dat ik ga trainen een 30gram whey shake neem, en na de training ook nog 1.

ik heb de whey van powersuplements.

Alvast Bedankt

Voordat je na gaat denken over je training, eerst je voeding op orde krijgen.
meer eten

Schrap de suiker, doe er wat fruit bij, doe maar 500g kwark met noten, meer boterhammen, lekker dik beleggen met pindakaas, kip, kalkoen, kaas. Drink maar een liter melk extra. Eet wat meer vis, meer rijst. In plaats van een stukje kip 's avonds een hele kip eten. Meer eten dus.

Ohjah, vetarm eten is nutteloos.

Als dat op orde is, je training: Je hebt net een fullbody schema (alles 3x per week) gehad, dat lijkt het me logischer om alles 2x per week aan te pakken ipv 1x per week. Het is de logische stap lijkt me.

Wil je afvallen? Je eet zo goed als niks.

1x per week alles trainen. Dat is een upperbody/lowerbody schema wat je volgd. Dan kun je wel alles 2x trainen maarrr wel minder volume (bijv 2x 5 setjes borst per week). Maar beter volg je zoiets

ma borst triceps
di rug
do benen
vr schouders biceps

Terug
Naar boven