MuscleMeat

2 of 3 spiergroepen per dag

sportmaster

Novice
Waardering
0
Zelf train ik altijd 2 spiergroepen per dag. Heb dit een lange tijd 5 dagen per week gedaan. Ben nu weer overgestapt naar 4 dagen per week. Eens kijken wat nu het effectiefste is. Nu ga ik zo aan een nieuw schema beginnen. Maar ik zit er over te denken om op een aantal dagen 3 spiergroepen te pakken. Zijn hier mensen die hier goede/slechte ervaringen mee hebben. Ik zit dan te denken aan combinaties zoals: Borst, Biceps, Triceps en Rug schouder, kuiten. Op de dag van quadriceps ga ik liever niet over naar 3, soms pak ik alleen benen op een dag. Een indeling wat ik net in mekaar heb gezet is dit:

Maandag:
Borst, Biceps, Triceps

Dinsdag:
Rug, schouders, kuiten

Woensdag: Rust

Donderdag:Benen

Vrijdag
Borst biceps triceps

waarom ga je je biceps trainen da dag voor je rugtraining? niet doen!

En dan zaterdag weer rug, schouders, kuiten; en maandag weer benen, etc...?

Lijkt me een goed schema; alleen zou ik de voorkant schouders niet een dag na 't benchen doen, maar op de bench-dag zelf.

En je biceps zou ik niet voor je rugdag doen; vogel maar ff zelf uit.

ik doe benen/borst/triceps op dag 1 .
en rug/schouders/biceps/onderarm/buik op dag 2.
1 of 2 dagen rust tussen elke trainingsdag en de kilo,s vliegen eraan.
bij mij dan .

waarom niet alle spiergroepen op een dag ?;)

Idd, de meningen verschillen erover, maar ik ben er van overtuigd dat je het beste alle spiergroepen op één dag kan doen, met een dag rust ertussen. Als je getraind hebt, staan je spieren 48 uur in de groeistand. Als je dan meteen weer traint en 48u later weer, staan je spieren dus vrijwel altijd in de groeistand. Bij een split schema stimuleer je je spiergroepen minder keer per week en krijgen je spieren ook minder rust, omdat je bij heel veel oefeningen meer spieren gebruikt dan je denkt(bij borst oefeningen gebruik je bv ook je schouders, zoals je schema nu is, krijgen je schouders er maandag en dinsdag van langs en hebben dan dus geen tijd om te herstellen)."Training werkt als een medicijn. Je slikt niet op maandag een hele strip aspirine om de rest van de week van je hoofdpijn af te zijn, je neemt kleine doses met tussenpozen"

ligt er maar net aan wat de intensiteit is van je training. bij zware intensiteit kunnen je spieren behoefte hebben aan meer dan 48 uur rust.

daar heb je ook weer gelijk in..

Terug
Naar boven