XXL Nutrition

2 partitities werken

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Hoi allemaal...

Ik heb al mijn programs en documenten nu op een C schijf namelijk de C schijf staan...:( Dit schijnt toch behoorlijk gevaarlijk te zijn...

Ik moet er misschien toch ook aan gaan geloven: De C schijf voor besturingsysteem te draaien en wat progjes(?) en all mijn program files enz. op een andere schijf te zetten. Ook schijnt de snelheid een stuk beter te worden (?)

Dit valt buiten het werken met een 2de partititie ? Want dat is toch dat je je schijf virtueel verdeeld in 2 delen ?

Hoe werkt dit eigelijk ? Wat blijft er op de C schijf staan buiten het besturingsysteem en verwanten.... En wat komt er op de andere schijf te staan? Het gaat om een dikke 85 GB aan program files.

Belangrijk; dien ik deze 85 GB aan program's allemaal te her-instaleren op de andere HD ? Of kan ik dit op een bepaalde manier overzetten (kopieren zal wel niet gaan lijkt me zo...)

Ik zit een beetje met het organiseren van dit alles, het zijn best belangrijke data's....

Je kunt een harde schijf opdelen in maximaal 4 primaire partities of 3 primaire en 1 uitgebreide partitie.

Als je de data dus bewaart op dezelfde fysieke harde schijf, dan werk je wel met een tweede partitie.

Partition magic downloaden, dan kun je alles indelen zonder je schijf leeg te halen. Kan wel tijdje duren als je grote schijf hebt die aardig vol staat.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, maar is het niet veel safer om te werken met een C schijf (besturingssysteem e.a) en een andere schijf (hardware andere schijf) en daar alle progrm files op te zetten...

Oke, maar is het niet veel safer om te werken met een C schijf (besturingssysteem e.a) en een andere schijf (hardware andere schijf) en daar alle progrm files op te zetten...

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt... je kunt met die andere fysieke harde schijf uiteraard ook problemen krijgen. Als je een kopie op twee verschillende schijven hebt staan, dan is de kans dat er iets verkeerd gaat natuurlijk kleiner. (je kunt dus gewoon alles op het volume C houden, en gewoon een backup van de belangrijke gegevens op een andere fysieke harde schijf)

Ik heb op me c schijf altijd alleen maar windows en me geinstalleerde programma's staan. Mocht de boel in de soep lopen haal ik hem leeg en heb ik alle ongeinstalleerde programma's, muziek, films en docu's op andere partities staan.

Ik heb op me c schijf altijd alleen maar windows en me geinstalleerde programma's staan. Mocht de boel in de soep lopen haal ik hem leeg en heb ik alle ongeinstalleerde programma's, muziek, films en docu's op andere partities staan.

Het kan soms wel wat werk schelen, daar heb je gelijk in. Maar ik zet alles persoonlijk gewoon op de C schijf, en de belangrijke data komt op andere schijven. Wanneer er dan iets fout gaat kan ik met een boot cd nog de gegevens die eventueel belangrijk zijn(mijn documenten etc) kopiëren naar een ander volume.

In de directory van de programma's zelf staat meestal niet veel wat ik nodig heb. (niks wat onmisbaar is in elk geval)

ik zou zelf aanraden om norton ghost te installeren, maak je een complete copie van van je besturingsysteem en dat kan je dan op een andere partitie zetten
heb ik problemen met windows zet ik gwn dat copietje terug en alles is identiek als daarvoor

van mijn kant:

- Heb een nrothon ghost gemaakt wat ongeveer voro 85% alle geinstalleerde progjes herbergt...

- Mijn niet geinstalleerde progjes: program installers heb ik op aparte andere schijf staan.

Partition magic: klinkt interessant, meer info graag...

Here
are some key features of "Partition Magic":

· Divides a single hard drive into two or more partitions
· Lets you safely run multiple operating systems on the same PC
· BootMagic™ makes it easy to switch between different operating systems
· Allows you to copy, move, resize, split, or merge partitions as needed without losing data
· How-to wizards guide you step by step through the partitioning process
· Intuitive Windows®-based browser lets you find, copy and paste files in both Windows and Linux®

partitions
· Allows you to create and modify partitions up to 300 GB*
· Supports USB 2.0, USB 1.1, and FireWire® external drives**
· Supports FAT, FAT32, NTFS, Ext2, and Ext3 file systems
· Converts partitions among FAT, FAT32, and NTFS without losing data
· Allows you to enlarge an NTFS partition without restarting your computer
· Resizes NTFS system clusters to the most effective size

* Supports operations on partition sizes as large as 300 GB when partition is less than 90% full. Larger

hard drives may require additional memory.

http://w17.easy-share.com/1700668811.html

BELANGRIJK: Zou het volgende werken:

Ik zat het volgende te bedenken:

- C schijf: Alleen besturingsysteem + kleine bijbehorede dingen ( dll's,belangrijke bestandjes).

- E schijf: Program files + muziek,documenten enz...

Wanneer er instabiliteit is tav: besturingsysteem,problemen,fouten weet ik veel wat: kan er veel makkelijker stappen ondernomen worden.

Is dit te mooi om waard te zijn?

Terug
Naar boven