Fitness Seller

2000 ckal blijf hangen op gewicht heeft iemand hier een verklaring voor ?

Face2013

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Hallo ,

Ik ben nu 4 weken aan het cutten en ben ongeveer 4 kilo afgevallen ik gebruik een app my ftiness pal
Ik heb geen vast voeding schema, maar heb bepaalde voeding die ik elke dag eet, en tel mijn calorieën.

onderhoud 3000 ckal
macro nutriënt ratio k30-v20-e50
verder eet ik gezond zoals:
havermout-volkorenbrood-kip-vis-noten-groenten-hennepzaad-whey isolaat.

lengte 183
vp 17a18%
gewicht 90,3

vraag 1 wat vinden jullie van de macro ratio k30-v20-e50

vraag 2 in een broodje jam zitten suikers waarbij moet ik deze optellen vetten of koolhydraten ?

vraag 3 ik cut op 2000 ccal dat vinden jullie waarschijnlijk erg laag, maar heb geen zin om een half jaar te cutten gezien mijn vp, ik ga hier dus ook mee door, maar veranderd dit iets aan me macro ratio van k30-v20-e50 ?

Ik blijf nu al 2 weken hangen op 90.7 met 2000 ckal heeft iemand hier een verklaring voor??

Laatst bewerkt:
1.
2-2,5 gram eiwit per kg
1-1,5 gram vet per kg
rest koolhydraten

2.
Suiker is koolhydraat

3.
Bereken je behoefte hier:
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
Ga hier ongeveer 10% onder zitten om te cutten. Vul deze dan in mbv (1).
Als 2000 kcal veel lager is, is dat niet verstandig, je zult vooral spiermassa verliezen.

4.
Zie (1)

• Topic Starter Topic Starter
1.
2-2,5 gram eiwit per kg
1-1,5 gram vet per kg
rest koolhydraten

2.
Suiker is koolhydraat

3.
Bereken je behoefte hier:
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
Ga hier ongeveer 10% onder zitten om te cutten. Vul deze dan in mbv (1).
Als 2000 kcal veel lager is, is dat niet verstandig, je zult vooral spiermassa verliezen.

4.
Zie (1)

Ik heb me onderhoud al brekend dit is 3000 ccal

10 % komt neer op -300 cal.
Er word doorgaans - 500 cal. geadviseerd
Aangezien ik nog 6-7 kg kwijt moet om op 12-13 % te komen gaat dit enorm lang duren.

Hou je je wel elke dag aan je macro's?
Als dit het geval is ligt je onderhoud niet op 3000 maar is deze lager.

Hoe zeker weet je dat je dagelijks 2000 kcal binnenkrijgt? Weeg je daadwerkelijk alles? Met een goede geijkte weegschaal? Kan gewoon zijn dat je grof onderschat hoeveel kcal iets is. Als je iets regelmatig eet en dat ongeveer schat, zorg dan dat je in ieder geval zeker weet dat je berekeningen kloppen.

Ik ben nu 4 weken aan het cutten en ben ongeveer 4 kilo afgevallen Ik blijf nu al 2 weken hangen op 90.7 met 2000 ckal heeft iemand hier een verklaring voor??
Het kan zijn dat je lichaam wat vocht vasthoud om te compenseren voor het plotselinge gewichtsverlies, je verliest dan nog steeds vet maar blijft een paar weken hetzelfde wegen.

Die 4kg verlies in 4 weken komt trouwens overeen met een strict kcal tekort van 1000 per dag, dus ik denk dat je het goed deed en nu even wat vocht moet afwachten.

Als je over een week of 2 nog hetzelfde weegt doe je niet meer wat je in die 4 weken deed.

Je eet meer dan je denkt

Neat is gezakt

Bmr is gezakt (lichaam gaat efficienter om met energie, spiermassa verloren, lichter lichaam vraagt minder energie)

TEA is gezakt (lichter lichaam vraagt minder energie in beweging)

Maar ik vermoed het eerste...

• Topic Starter Topic Starter
Het kan zijn dat je lichaam wat vocht vasthoud om te compenseren voor het plotselinge gewichtsverlies, je verliest dan nog steeds vet maar blijft een paar weken hetzelfde wegen.

Die 4kg verlies in 4 weken komt trouwens overeen met een strict kcal tekort van 1000 per dag, dus ik denk dat je het goed deed en nu even wat vocht moet afwachten.

Als je over een week of 2 nog hetzelfde weegt doe je niet meer wat je in die 4 weken deed.

denk idd dat vocht een rol speelt ik ben een zoute eter.
Zit nu op 88,7

tnx!

---------- Toegevoegd om 08:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:45 ----------

Hou je je wel elke dag aan je macro's?
Als dit het geval is ligt je onderhoud niet op 3000 maar is deze lager.

ik houd me elke dag goed aan me macro,s met mfp app.
Ik kan me onderhoud nog eens herberekenen.
Maar zit nu alweer aardig op de rit 88,7 kg
maar ben wel een zoute eter dit verklaard vast gewicht schommelingen.

TNX !

---------- Toegevoegd om 08:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:47 ----------

Hoe zeker weet je dat je dagelijks 2000 kcal binnenkrijgt? Weeg je daadwerkelijk alles? Met een goede geijkte weegschaal? Kan gewoon zijn dat je grof onderschat hoeveel kcal iets is. Als je iets regelmatig eet en dat ongeveer schat, zorg dan dat je in ieder geval zeker weet dat je berekeningen kloppen.

ik weeg inderdaad al me voeding en maak bakjes voor overdag, eet zelf met een weegschaal op tafel :D
en gebruik mfp app om me macro,s en kcal bij te houden.
ik zit alweer aardig op de rit, maar ben wel een zoute eter dit verklaard vast gewicht schommelingen.

Je kan ook een refeed doen, helpt mensen vaak om door plateaus te breken.

In vraag 3 geef je wel een opmerking dat je het daarbij wil laten en dat je niks met ons advies wil doen. Maar wat jij nu doet is niet verstandig. Je gaat ineens van 3000 kcal per dag naar 2000 kcal zonder je lichaam aan een tekort te laten wennen, dat is al een ding. Verder gooi je ook al je kansen om progressie te boeken een beetje weg aangezien je nu niet nog meer kan verlagen, zonder in te leveren op spiermassa. Normaal gesproken verlaag je in periodes, zodat je genoeg progressie blijft maken met je vetverbranding. Het andere probleem wat kan gebeuren, is dat je je stofwisseling vertraagd doordat je zo laag in kcal zit voor een langere periode.

Je antwoord zit hem dan ook in het feit dat je een te grote sprong in een keer hebt genomen wat niet verstandig is.

je onderhoud is geen 3000 of je eet geen 2000

in een deficit van 33%/1000 kcal val je af

Cutten doe je niet met een broodje jam :rolleyes:

Heb je ook de waarden van my fitness pal nagekeken met de verpakking in de hand?

Terug
Naar boven