AndroidHealthClinic

25 eieren p/d

Ja voor echt diep in ketose te gaan eieren hebben wel een goede voedingswaarde.
Ik zit op winstrol/test/tren/mast en wil echt naar de 5-6% gaan.
Dus leven op kg groente pd, bcaa, whey met water en 25 eitjes per dag.
Ook omdat ik gek ben op eieren kan ik blijven eten. Dmv eitjes kan je echt praktisch onder de 10 gram koolhydraten blijven en het blijft nog lekker. ik zou graag weten of iemand met zekerheid kan zeggen dat het niet slecht is voor je ldl/hdl etc.

ik weet dat je ook kip kan koken vis etc maar zo droog dat hou ik geen 8 weken vol. Eieren wel daarmee dat ik dit voorstel.

Maar sowiesoo, veel eieren kun je last van jeuk reactie krijgen

25 eieren per dag lijkt me niet echt gezond. Sowieso is het beter om je eiwitten uit verschillende eiwitbronnen te halen en niet alleen, of voornamelijk uit ei.
Ik neem gemiddeld 3-5 hele eieren per dag.

Cholesterolgehalte eieren

Heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit. Voedsel met veel cholesterol zijn vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.

Bron voedingscentrum.

• Like
Waarderingen: Vonk
25 eieren per dag lijkt me niet echt gezond. Sowieso is het beter om je eiwitten uit verschillende eiwitbronnen te halen en niet alleen, of voornamelijk uit ei.

heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit. Voedsel met veel cholesterol zijn vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.

Bron voedingscentrum.

+1

Oldschool BB-er bij mij in de gym, wedstrijden, aas..

At er 30 per dag.. 10 's ochtends, 10 's middags, 10 's avonds..
Gebakken, gekookt, rauw maakte niet uit..

Ik zat laatst zelf nog in een dubio of teveel eieren niet slecht was..!
Dus even met hem erover gepraat..

Hij was er wel lekker nuchter over..
'' heb het een aantal jaren gedaan, en leef nu nog steeds''

Zelf toen gelezen, dat een combinatie van voedsel met een hoog cholesterol en eieren wel slecht voor je cholesterol zou kunnen zijn..
Eet er zelf nu 5 a 6 pd..

Geloof dat knikker hier dat ook ooit eens gedaan heeft.

Is cheap en effectief, maar ik denk als je dat een maand doet dat je de eerste 5 jaar geen ei meer eet :p

Laat je dan niet veel scheten?

Het eigeel bevat toch ook verzadigd vet? Dat wil je toch ook niet te veel binnen krijgen.

eieren zijn juist snel weg te vreten, ik eet er zo'n 10 per dag. echt hoep hoep en weg zijn ze.. nu krijg ik genoeg andere eiwit bronnen binnen. maar anders had ik er nog 10 naar binnen gewerkt :)

hoort dit niet in de voeding sectie trouwens ?

Heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit. Voedsel met veel cholesterol zijn vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.

Bron voedingscentrum.
\
is voedingscentrum niet gebaseerd op de gemiddelde bankzitter..... als je wat extra omega 3 erbij neemt lijkt me dat niet echt slecht

Voedingscentrum is inderdaad niet gericht op bodybuilders... maar feit blijft dat 25 eieren per dag nogal eenzijdig is en eenzijdigheid moet je over het algemeen zien te vermijden.

ik denk dat je beter gewoon wat minder eieren, 10 of 15 (als je zegt dat je ze lekker vind)
en dan nog 300 gram kip ofzo
(ookal is dat droog, beter te pruimen dan 10 eieren)

Vind ik niet, je kan ook Walden Farms sauzen halen, zitten geen kcals in, lekker bij een scrambled egg :) Of bij de kip, kan ook, je kan ook kip met ei mengen, en bakken, je kan van alles en nog wat..

Ziet er goed uit dat Walden Farms, tenminste niet loaded met e-nummers enzo. Thanks.
Gaat het cleanbulken wat eenvoudiger maken. :)
Zie alleen dat het alleen via webshops verkrijgbaar is... of nu ook al in sommige winkels?

Ziet er goed uit dat Walden Farms, tenminste niet loaded met e-nummers enzo. Thanks.
Gaat het cleanbulken wat eenvoudiger maken. :)
Zie alleen dat het alleen via webshops verkrijgbaar is... of nu ook al in sommige winkels?

Inderdaad, goed tip. Maar ik stel me toch vragen als ik het volgende lees:
BBQ saus gemaakt van groenten, kruiden, oliën en andere natuurlijke ingrediënten

Hoe kan nu iets dat gemaakt is van oliën vetvrij zijn?

Misschien een deel marketing die niet helemaal juist is.
Of het moet scheikundig te doen zijn, geen idee... mail ze?

Als ik zoveel eieren moest binnen spelen zou ik zelf beginnen kakkelen en er zelf beginnen te leggen

Terug
Naar boven