MuscleMeat

25kg schijven kopen?

janse86

Cool Novice
Waardering
3
Ik heb ongeveer 150kg van deze schijven, tot aan de 20kg schijf http://www.fitness-seller.nl/gietijzeren-olympische-grip-halterschijven/

Nu verwacht ik toch wel een keer over de 150 Kg te gaan deadliften, dus denk er over na om binnenkort ook een set van de 25kg schrijven aan te schaffen.

Nu zijn de 25 kg schijven natuurlijk ook weer een slag groter dan de 20kg schijven, en dus komt de stang bij het deadliften ook weer een stukje hoger te liggen.

Is dit niet een beetje "cheaten" op deze manier, en kan ik dus beter nog een set 20kg schijven aanschaffen?

Hoe groot zijn de schijven die bijv powerlifters gebruiken?

25 en 20kg schijven horen 45cm in diameter te zijn.

de 25kg schijven van FS zijn even groot als de 20kg. Ze zijn enkel wat dikker ;)

• Topic Starter Topic Starter
Aha, dat wist ik niet. Ik kan er dus van uit gaan dat die 25kg schijven van fitness seller even groot zijn als de 20kg schijven die ik nu al heb?

---------- Toegevoegd om 16:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

Ah, Robke78 heeft het antwoord al gegeven. Bedankt!

maken gietijzeren schijven niet ongelofelijk veel lawaai als je er mee gaat deadliften?

• Topic Starter Topic Starter
Valt opzich wel mee vind ik. Ik heb bij de karwei 4 dikke rubberen tegels gekocht voor naast het power rack. Hier laat ik de gewichten af en toe nog redelijk hard op "stuiteren". Gaat prima, de betonnen vloer is in elk geval nog steeds heel :D

Aha, dat wist ik niet. Ik kan er dus van uit gaan dat die 25kg schijven van fitness seller even groot zijn als de 20kg schijven die ik nu al heb?

---------- Toegevoegd om 16:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

Ah, Robke78 heeft het antwoord al gegeven. Bedankt!

je kan op de site bij de specificaties nog even kijken voor de zekerheid, daarbij staat de diameter ook vermeld

Die van barbarian zijn trouwens toch behoorlijk stuk kleiner dan 45cm?

Die van barbarian zijn trouwens toch behoorlijk stuk kleiner dan 45cm?

Yep. Scheelt wel een paar centimeter zelfs. Daarom heb ik ook 2 van die grotere erbij. Zo ligt mijn barbell
op de juiste hoogte en is het makkelijker om plates erbij of eraf te halen

Terug
Naar boven