Fitness Seller

2e kuur in ontwikkeling

ScHrOeFjE zei:
Bro's,

Na mijn eerste kuurtje achter de rug te hebben gehad ben ik weer aan het brain stormen over mijn 2e kuur die in december van start zal gaan,graag jullie mening op mijn gedachten!

week 1 - 8 : Boldenone 400mg,Test Enanthaat 250 mg
week 6 -12 : Winstrol depot 50mg EOD
week 9 -10: Boldenone 400mg
week 9 - 12 : Test. Prop 100mg EOD
week 9 : 1 x 2500IU hcg, daarna elke 5dagen 1250IU hcg (= 1x2500en 4x1250)

ziet er op zich wel doordacht uit. Ik denk zelf dat het beter zonder frontload kan meer dan 400mg eq of deca is gewoonweg nutteloos meer kan je lichaam niet opnemen. Verder zou ik de hcg gewoon op 4 injects van 2500 iu houden na de kuur.

Chemical zei:
Ik denk zelf dat het beter zonder frontload kan meer dan 400mg eq of deca is gewoonweg nutteloos meer kan je lichaam niet opnemen.

FL zorgt voor snellere stabiele bloedwaarden dat hebben grafieken al laten zien en dat desondanks dat je lichaam het niet opneemt? knap.

ik ben van mening dat een frontload uiterst nuttig is. ik houd er dus duidelijk een andere mening op na.

• Topic Starter Topic Starter
Chemical zei:
ziet er op zich wel doordacht uit. Ik denk zelf dat het beter zonder frontload kan meer dan 400mg eq of deca is gewoonweg nutteloos meer kan je lichaam niet opnemen. Verder zou ik de hcg gewoon op 4 injects van 2500 iu houden na de kuur.
THNX,

Ik was van plan om gewoon eens te kijken wat de hcg tijdens de kuur doet (eens kijken wie er nou gelijk heeft hier op het board,na de kuur heb ik al geprobeerd en dat beviel me ook.)

Frontload weet ik nog niet wat ik daar mee ga doen.

zou zeggen probeer het, HCG tijdens de kuur en laat iedereen hier je ervaring ermee weten. ik ben hierin zelfverzekerd omdat ik weet dat het goed werkt uit mijn eigen ervaring en die van anderen. zelfs big cat werkt met philiep volgens dit principe.

Soulreaver zei:
zou zeggen probeer het, HCG tijdens de kuur en laat iedereen hier je ervaring ermee weten. ik ben hierin zelfverzekerd omdat ik weet dat het goed werkt uit mijn eigen ervaring en die van anderen. zelfs big cat werkt met philiep volgens dit principe.

ja het 500 iu om de week (ben ik het ook niet mee eens) kan ik nog wel begrijpen maar om hier in week 9 mee te beginnen heeft weinig nut. Maar zoals al vaker gezegt ben ik zelf (ook aardig wat onderzoeken) van mening dat een lage dosis weinig tot geen effect heeft en ervoor zorgt dat het lichaam straks wanneer het nodig is veel minder op hcg reageert.

Soulreaver zei:

Ik moet zeggen ik heb er ook veel dingen over gelezen en ik vind het de moeite wel waard en mocht het niet bevallen kan ik altijd nog na mijn kuur zetten,Maar goed er zijn zoveel positieve berichten over dat ik het gewoon ga doen.

En de "oude" manier heb ik ook geprobeerd en dat beviel me ook,moet wel een kant tekening maken dat mijn ballen best gekrompen waren aan het eind van week 12[Abeelding niet meer beschikbaar]

Chemical zei:
ja het 500 iu om de week (ben ik het ook niet mee eens) kan ik nog wel begrijpen maar om hier in week 9 mee te beginnen heeft weinig nut. Maar zoals al vaker gezegt ben ik zelf (ook aardig wat onderzoeken) van mening dat een lage dosis weinig tot geen effect heeft en ervoor zorgt dat het lichaam straks wanneer het nodig is veel minder op hcg reageert.
idd dit is mijn kennisgeving ook dat 500iu te weinig is.

Using HCG
It is our opinion that HCG is probably one of the most misunderstood and misused compounds in bodybuilding. Hopefully this information will go some way towards rectifying that for the members of Muscle Talk. HCG stands for Human Chorionic Gonadotrophin and is not a steroid, but a natural peptide hormone which develops in the placenta of pregnant women during pregnancy to controls the mother's hormones. (Incidentally, this is the reason you may hear of people testing for growth hormone (HGH) with a pregnancy testing kit - If their HGH shows 'pregnant', they've been ripped-off with cheaper HCG - but we digress slightly).

Its action in the male body is like that of LH, stimulating the Leydig cells in the testes to produce testosterone even in the absence of endogenous LH. HCG is therefore used during longer or heavier steroid cycles to maintain testicular size and condition, or to bring atrophied (shrunken) testicles back up to their original condition in preparation for post-cycle Clomid therapy. This process is necessary because atrophied testicles produce reduced levels of natural testosterone, this situation should be rectified prior to post-cycle Clomid therapy.

HCG administration post-cycle is common practice among bodybuilders in the belief that it will aid the natural testosterone recovery, but this theory is unfounded and also counterproductive. The rapid rise in both testosterone, and thus estrogen due to aromatization, from the administration of HCG causes further inhibition of the HPTA (Hypothalamic/Pituitary/Testicular Axis - feedback loop discussed above); this actually worsens the recovery situation. HCG does not restore the natural testosterone production.

The typically observed dosing of 2000 to 5000IU every 4 to 5 days causes such an increase in estrogen levels via aromatization of the natural testosterone that this has been responsible for many cases of gynecomastia.

From the above discussion it is clear that HCG is best used during a cycle, either to:

1) Avoid testicular atrophy, or
2) Rectify the problem of an existing testicular atrophy.

Doses of HCG
Smaller doses, more frequently during a cycle will give best overall results with least unwanted side effects. Somewhere between 500 IU and 1000IU per day would be best over about a two-week period. These doses are sufficient to avoid/rectify testicular atrophy without increasing estrogen levels too dramatically and risking gynecomastia. This dosing schedule also avoids the risk of permanently down-regulating the LH receptors in the testes.

Presentation and Administration of HCG
Synthetic HCG is often known as Pregnyl (generic name) and is available in 2500 IU and 5000 IU (not ideal for the above doses!). Administration of the compound is either by intra-muscular or subcutaneous injection. It comes as a powder which needs to be mixed with the sterile water. The powder is temperature-sensitive prior to mixing and should not be exposed to direct heat. After mixing, it should be kept refrigerated and used within a few weeks - though there are sterility issues which need to be considered after mixing.

ik zou bij een 12 weken kuur in week 4 beginnen met wekelijks 500 iu te zetten, merk je toch enige atrofie dan kan je dit evt. verhogen naar 2 opvolgende dagen 500 iu, dus bv. op zat. 500 iu en op zondag weer. ik zou het subcutaan zetten, gewoon in je buikvet, heb zelf met een 0,8*40 naald in me buik gezeten en dat was zo goed als pijnloos, dus wanneer je een klein insuline naaldje gebruikt zal je helemaal niks voelen.

Soulreaver zei:
ik zou bij een 12 weken kuur in week 4 beginnen met wekelijks 500 iu te zetten, merk je toch enige atrofie dan kan je dit evt. verhogen naar 2 opvolgende dagen 500 iu, dus bv. op zat. 500 iu en op zondag weer. ik zou het subcutaan zetten, gewoon in je buikvet, heb zelf met een 0,8*40 naald in me buik gezeten en dat was zo goed als pijnloos, dus wanneer je een klein insuline naaldje gebruikt zal je helemaal niks voelen.
Maar hoe zit het dan dat je maar efectief met hcg kan werken voor 2 wkn met deze lage hoeveelheden?

En dat subcutaan zetten is geen probleem mijn vriendin is zuster [Abeelding niet meer beschikbaar]

als je kijkt naar waarom mensen na de kuur HCG nemen dan doen ze dit om hun testikels op formaat te brengen dmv. het toedienen van mega doseringen LH. toch stijgt je LH na de kuur in een rap tempo al van nature, binnen een week zit je weer op je normale niveau, je test. blijft toch zonder nakuren laag. aan je LH ligt het dus niet, want die is snel hoog. gegronde vermoedens bestaan, dwz. indirect bewezen, dat de atrofie van de testikels grotendeels de beperkende factor is, door te voorkomen dat deze krimpen door HCG tijdens de kuur te nemen zal je naderhand dus net als normaal een snelle stijging van LH hebben, maar ditmaal met het verschil dat je testikel op formaat zijn, dit samen met nolva en clomid, ik prefereer beiden omdat beiden anders werken, de exacte werking van nolva is bekend, clomid werkt anders, men weet nog niet hoe precies, maar wel dat het werkt. ik zou zeggen pak beiden en maak van beiden van de voordelen gebruik. beide kan je lager doseren en zo de bijwerkingen beperken ervan.

ScHrOeFjE zei:
Maar hoe zit het dan dat je maar efectief met hcg kan werken voor 2 wkn met deze lage hoeveelheden?

dat verhaal klopt niet, het zou namelijk betekenen dat je ondanks je 1-2x p/w 500 iu injectie toch atrofie gaat ondervinden 2 weken na het begin, in het geval deze theorie juist zou zijn. lees dit artikel ook eens door, is van een amerikaanse HRT arts:

[Link niet meer beschikbaar]

zijn conclusie:

All this is meant to get my guys through recovery as fast as possible (the real goal, yes?). So far, all of them who have tried it have reported they are recovering faster than when they have tried other protocols.

en dit is dus een arts die het bij zijn patienten gebruikt, het praktijkverhaal dus wat mij altijd verweten wordt te ontbreken.

Dus om af te sluiten met mijn mening in deze:

gedurende de kuur vanaf week 4 wekelijks 500 iu HCG, merk je toch enige atrofie dan verhogen naar 2 opvolgende dagen 500 iu HCG. in de nakuur de combi van clomid/nolva.

verdere onderbouwing ga ik niet geven, er zijn genoeg HCG threads geweest en nolva/clomid threads, dus degene die meer willen weten doe een search.

de enige reden dat ik overigens in deze thread post is het verzoek van schroefje om mijn mening.

Soulreaver zei:
Dus om af te sluiten met mijn mening in deze:

gedurende de kuur vanaf week 4 wekelijks 500 iu HCG, merk je toch enige atrofie dan verhogen naar 2 opvolgende dagen 500 iu HCG. in de nakuur de combi van clomid/nolva.

verdere onderbouwing ga ik niet geven, er zijn genoeg HCG threads geweest en nolva/clomid threads, dus degene die meer willen weten doe een search.

de enige reden dat ik overigens in deze thread post is het verzoek van schroefje om mijn mening.
Ik bedank je ook voor je mening (en meestal is deze goed onderbouwd) ik ga dat stuk eens lezen.en idd er zijn genoeg topics over HCG.Maar ik zal zelf eerst eens deze theorie testen (1x in de week ) en dan kan ik daar ook mijn eigen mening over geven THNX!

ScHrOeFjE zei:
Ik bedank je ook voor je mening (en meestal is deze goed onderbouwd) ik ga dat stuk eens lezen.en idd er zijn genoeg topics over HCG.Maar ik zal zelf eerst eens deze theorie testen (1x in de week ) en dan kan ik daar ook mijn eigen mening over geven THNX!

doe dat :) en plaats je mening en resultaten eens :) mocht je bij 1x p/w enige atrofie merken verhoog het dan naar 2x he, 2 opvolgende dagen. de meeste hebben echter aan 1x p/w al genoeg en waarom 2x p/w doen als 1x volstaat.

succes met je kuur :)

@Soulreaver: Vind je reacties altijd goed onderbouwd... Echt knap...
Bedankt, daar hebben we dus allemaal wat aan!

:thumbs:

Terug
Naar boven