AndroidHealthClinic

30¤mm plates tegenover 50¤mm plates

daniel20

Colossal Veteran
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.374
Lengte
1m65
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
Beste,

Kan van een vriend van mij verschillende bars kopen (ez/db/bb) met 30mm plates.
Maar ik heb totaal geen ervaring met dit spul. Is dit een beetje stevig?

Kun je er de grote 3 mee uitvoeren, of buigt/breekt een 30mm bar bij 100+ kg?

Alvast bedankt

Groetjes Joopie-aka-stiwazzbobby

Zover ik weet is een 30 mm bar juist steviger en zal niet zo gauw kromtrekken (tegenover de goedkopere 50 mm bars natuurlijk).
Enige wat je tegen zal komen is dat ze niet zijn gelagerd, maar dat moet niet zo groot probleem zijn lijkt mij.

Ik heb zelf wel mijn 30 mm weg gedaan voor 50 mm, alleen dumbbells zijn nog 30. Ga anders eerst aan je vriend vagen of je er eerst een beetje mee mag liften. Dan weet je gelijk hoe het aanvoelt en kan je de keuze gelijk maken.

vaak zijn de schijven wat kleiner wat lastig kan zijn met deadliften. voordeel is weer dat de dumbbells een stuk handzamer zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Zover ik weet is een 30 mm bar juist steviger en zal niet zo gauw kromtrekken (tegenover de goedkopere 50 mm bars natuurlijk).
Enige wat je tegen zal komen is dat ze niet zijn gelagerd, maar dat moet niet zo groot probleem zijn lijkt mij.

Ik heb zelf wel mijn 30 mm weg gedaan voor 50 mm, alleen dumbbells zijn nog 30. Ga anders eerst aan je vriend vagen of je er eerst een beetje mee mag liften. Dan weet je gelijk hoe het aanvoelt en kan je de keuze gelijk maken.

Oke prima informatie tot nu toe. Heb er idd al een paar keer met gebencht, en dat was wel oke opzich. Alleen een wat dunne bar, maar daar valt wel mee te leven.

vaak zijn de schijven wat kleiner wat lastig kan zijn met deadliften. voordeel is weer dat de dumbbells een stuk handzamer zijn.

Kleinere schijven dan 50mm, dat valt ook nog wel te overzien. Inderdaad vooral handig met ez/db.

thanks so far, keep dem bichess komming

• Topic Starter Topic Starter
bump

aan een 30mm stang kan vaak minder gewicht omdat de schijven volgens mij tot 20kg gaan.

Terug
Naar boven