Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mijn mening: ALLES 50mm, behalve 1 paar 30mm dumbbells van 15-20kg om de fly's, curls, triceps oef etc te doen. Voor de zware presses ea neem je de 50mm dumbbell handles
waarom? til je zo veel dat de bar het niet meer aan kan?
Maar waarom dan alles 50 en een beetje 30 ipv gewoon alles 30.
Wat is nou echt het voordeel van 50 mm, los van de hogere belastbaarheid?
Dat t stoerder oogt? Dat alle sportscholen het hebben en het daarom 'de norm' is?
Ik zie het niet echt namelijk...
Sja, maar 150 euro voor 50 mm curl en rechte stang of 56 euro voor 30 mm...
Plus de extra gewichten die ik zou moeten kopen. Ben je zo minimaal 150 euro meer kwijt.
Dus heb het 30 mm spul besteld. Kan het gewicht dat ik gebruik makkelijk dragen, en het voordeel van die lagers in zo'n 50mm stang zie ik ook niet echt...
Wellicht dat 50 mm wat eenvoudiger op de stang schuift (?), maar ik zie het voordeel niet echt.
De 30mm stang is tot 200 kg belastbaar. Ik bench nu 70 kg (3x8).
Ik verwacht niet snel 200 kg te deadliften. Ja, over 3 jaar heel misschien, maar dat zien we dan wel weer... Ik verwacht niet daar ooit te komen. Het is niet mijn leven, maar een hobby.
Je mag wel iets ambitieuzer zijn kerel
Het is niet alleen belastbaarheid, maar ook algemene sterkte van zo'n stang, want sommige trekken heel snel krom als je ze een keer laat vallen bijvoorbeeld