XXL Nutrition

-

12 weken 500mg test E

Als het alleen is om je test te verhogen zodat je geen last meer hebt van een te laag test gehalte : Week 1 tot 3120 - 125 mg TestE EW.

Had de OP verder niet gelezen: ben je op zoek naar een TRT-dosering?

@ Galen: ja, deze vent heeft recent een reeks topics geopend, hij was degene die bij de endo niet meer werd geholpen maar wel behoorlijke klachten heeft van zijn lage test waardes.

Ik ga nogmaals herhalen wat ik al eerder heb gezegd: ga het een kans geven op een juiste manier, pak gewoon 10 weken test-e op 250mg EW (kan je mooi 1x per week prikken) en laat daar HCG bij lopen 2x 500iu EW. Als je primair op zoek bent naar kennis over of je je beter gaat voelen bij een wat betere test waarde, dan hoef je niet gelijk op 500mg EW te beginnen. Beperk je ook het risico op oestrogene bijwerkingen (ja, er zijn genoeg lui die van test 500 al gyno krijgen).

Je begrijpt wel dat je natuurlijk ook gewoon behoorlijke gains gaat maken met zo'n kuur. Als het je bevalt daarna en je wil TRT doses door laten lopen zou ik richting 125mg EW gaan. Maar het beste is dan een officieel circuit in met begeleiding en kwali test vanuit de zorg aangeboden ipv vd zwarte markt.

Cools weet een hoop, maar ik ben het niet eens met de duur. Gaf hij nog andere redenen buitenom dat het genoeg zou zijn voor het gewenste resultaat? Zou gewoon 10 weken aanhouden. Snap ook niet waarom hij gelijk iets wil stacken, houd het gewoon simpel met test only. Vanaf week 4-5 zal de test duidelijk merkbaar moeten zijn, en ik vind dat je jezelf dan met het primaire doel in je achterhoofd gewoon een goede periode dan nog moet geven om te kijken hoe je je dan voelt en of je klachten afnemen. Als je 6-8 weken totaal aanhoudt heb je misschien net 3-4 weken dat je dit kan aankijken en voor jezelf kan analyseren. Dat zou mij te kort zijn. Ik zou liever voor 5-6 weken gaan, en dan kom je dus bij 10wk totaal voor de kuur uit. Ook vind ik het niet echt van toepassing om het te hebben over minimale onderdrukking, je hebt al een slechte T waarde, en ik geloof ook niet dat je waardes minder plat liggen bij 8 weken tov 10. Na 3-5 weken op significante relevante doses leg je het gewoon plat, klaar. Gewoon HCG erbij laten lopen en daarna 4 weekjes nolvadex of eventueel clomid in wk13-16 (vanwege lange ester van enanthaat 2 weken na laatste pin pas beginnen met PCT).

Succes, ik ben wel benieuwd of je je beter gaat voelen, dat zou natuurlijk erg fijn voor je zijn!

Ik zou beginnen met een test only cycle 500mg EW (10-12 Weken), mocht je legit HG hebben volstaat 250mg ook.

Je eigen test productie ga je hoe dan ook platleggen. Eventueel HCG mee laten lopen vanaf het begin.

• Topic Starter Topic Starter
-

Laatst bewerkt:
@ Galen: ja, deze vent heeft recent een reeks topics geopend, hij was degene die bij de endo niet meer werd geholpen maar wel behoorlijke klachten heeft van zijn lage test waardes.

Ik ga nogmaals herhalen wat ik al eerder heb gezegd: ga het een kans geven op een juiste manier, pak gewoon 10 weken test-e op 250mg EW (kan je mooi 1x per week prikken) en laat daar HCG bij lopen 2x 500iu EW. Als je primair op zoek bent naar kennis over of je je beter gaat voelen bij een wat betere test waarde, dan hoef je niet gelijk op 500mg EW te beginnen. Beperk je ook het risico op oestrogene bijwerkingen (ja, er zijn genoeg lui die van test 500 al gyno krijgen).

Je begrijpt wel dat je natuurlijk ook gewoon behoorlijke gains gaat maken met zo'n kuur. Als het je bevalt daarna en je wil TRT doses door laten lopen zou ik richting 125mg EW gaan. Maar het beste is dan een officieel circuit in met begeleiding en kwali test vanuit de zorg aangeboden ipv vd zwarte markt.

Cools weet een hoop, maar ik ben het niet eens met de duur. Gaf hij nog andere redenen buitenom dat het genoeg zou zijn voor het gewenste resultaat? Zou gewoon 10 weken aanhouden. Snap ook niet waarom hij gelijk iets wil stacken, houd het gewoon simpel met test only. Vanaf week 4-5 zal de test duidelijk merkbaar moeten zijn, en ik vind dat je jezelf dan met het primaire doel in je achterhoofd gewoon een goede periode dan nog moet geven om te kijken hoe je je dan voelt en of je klachten afnemen. Als je 6-8 weken totaal aanhoudt heb je misschien net 3-4 weken dat je dit kan aankijken en voor jezelf kan analyseren. Dat zou mij te kort zijn. Ik zou liever voor 5-6 weken gaan, en dan kom je dus bij 10wk totaal voor de kuur uit. Ook vind ik het niet echt van toepassing om het te hebben over minimale onderdrukking, je hebt al een slechte T waarde, en ik geloof ook niet dat je waardes minder plat liggen bij 8 weken tov 10. Na 3-5 weken op significante relevante doses leg je het gewoon plat, klaar. Gewoon HCG erbij laten lopen en daarna 4 weekjes nolvadex of eventueel clomid in wk13-16 (vanwege lange ester van enanthaat 2 weken na laatste pin pas beginnen met PCT).

Succes, ik ben wel benieuwd of je je beter gaat voelen, dat zou natuurlijk erg fijn voor je zijn!

Jij zegt dus dat je door 250mg test minder risico loopt op gyno dan 500mg test te nemen?
Dat is dus niet zo.
Verder als hij zoveel klachten heeft en de endo hem niet helpen wil, was ik allang op eige houtje trt gaan doen :p
500mg test is gewoon de standaard eerste kuur. Alleen als ts niet aan de trt wilt zou ik er eerst heel goed over nadenken.

Als ik 't goed begrijp is dus je bedoeling een paar weekjes te kuren en dan weer OFF te gaan? Ga je, in mijn ogen, toch niks aan hebben? Na je kuur voel je je een aantal weken nog kutter dan ervoor omdat je dan helemaal 0.0 Test aanmaakt waarna je natuurlijke productie nog altijd te laag zal zijn. Echt veel gains ga je er ook niet van behouden lijkt me als je Test-waardes zo enorm laag zijn.

Ofwel, ga gewoon op eigen houtje aan de TRT, 1 of 2 kuren per jaar gaan je probleem niet oplossen.

-

Laatst bewerkt:
Ik weet dat gyno in de hoek van a:e verhouding zit, maar dat neemt niet weg dat je met test op 250mg EW de praktijk leert dat er minder vaak mensen last krijgen van gyno dan met test 500mg EW. Dit doet geen afbreuk aan de oorzaak, maar kennelijk is het bij de wat simpelere kuurtjes met zo weinig mogelijk middelen (zowel extra androgene stoffen als SERM's/AI's) voor mij een feit dat minder mensen last krijgen van gyno. Ken specifiek 2 mensen die ooit eens zijn begonnen op test 250 en nergens last van hadden, en op test 500 later helemaal in paniek waren. Niet relevant volgens onderzoeksnormen natuurlijk met maar 2 gevallen, maar van alles wat je links en rechts leest komt er bij test 250 gewoon zelden gyno voor, en bij 500 beduidend vaker.

Verder snap ik niet dat je iemand die primair probeert uit te vogelen of hij van TRT/hogere test levels zich beter gaat voelen gelijk 500mg EW aan probeert te praten. Als hij primair gewoon wil kuren voor de gains, geen discussie. Maar het moge toch duidelijk zijn dat we hier over een speciaal geval praten, iemand die primair namelijk probeert uit te vogelen of een hogere test waarde voor hem zijn klachten wegneemt. Dan lijkt mij 250 ruim te volstaan.

@physique: misschien heb ik het niet duidelijk verwoord, misschien heb je niet goed gelezen: wat ik bedoel te zeggen is dat ik voorstander ben van 10wk op test 250mg EW, en dat je daarna 2 weken na je laatste inject gewoon je PCT ingaat. HCG laat je vanaf begin kuur tot aan begin PCT meelopen op 2x 500iu EW. Ik ben er op tegen wat Cools je heeft aangeraden, omdat ik niet gelijk met meerdere compounds zou willen werken en het wat langer door zou willen laten lopen om wat beter jezelf mentaal/lichamelijk te kunnen analyseren, hoe je je voelt enzo.

Mij lijkt test 250 hiervoor het meest geschikt, 10 weken zodat je een week of 8 into de kuur een goed idee hebt wat het eventueel voor je doet, rustig je bloed kan laten testen als je dit nog wil tijdens de kuur, en dan een geruime tijd de kans hebt gehad om te voelen hoe je je voelt met een hogere T waarde. Ik zou persoonlijk niet zo'n korte kuur doen, maar zoals ik zeg, dit is denk ik persoonlijk. Mijn argumenten heb je :) succes iig, want ik hoop dat het in positieve zin wat voor je doet (meer dan 5kg VVM winst :D )

Als TRT-dosering is 125 mg EW meer dan zat, je kunt het met minder af. Probeer dit het liefst goed te krijgen met bloedmetingen. Qua kuren geldt voor jou hetzelfde als voor anderen qua doseringen; 500 mg EW is dan prima.

-

Laatst bewerkt:
Wat noem je kort (6wk?) en wat lang (10wk?). Ik vind een 10wk test-e only kuurtje op 250mg geen bijzonder lange kuur. Het is inderdaad geen korte kuur.

Voor jouw specifieke geval zou ik het een nadeel vinden om maar kort te kuren, omdat je dan een paar weken timing window hebt om te kunnen kijken hoe je je voelt enzo. Als je 10wk kuren aanhoudt, dan betekent dit dat je vanaf een week of 4-5 into de kuur nog anderhalve maand ruim de tijd hebt om te ervaren hoe je je voelt, of je klachten afnemen, etc.; dat zou voor mij het grote voordeel zijn tov een kortere kuur. Andere externe aspecten zoals slecht slapen, andere gebeurtenissen in je leven etc. die eventueel relevant de kop op steken zullen op die manier niet gelijk dat timing window bij een korte kuur waarin je jezelf probeert te analyseren gelijk verpesten: je hebt met 10wk gewoon een solide timeframe om te kijken hoe je je voelt, en niet het risico dat je bij een verkoudheidje, wat slecht slapen of stres op het werk ofzo dan niet meer 'neutraal' of 'eerlijk' kan vergelijken zeg maar.

Qua sides e.d. lijkt het mij echt niet relevant, 6 weken test e of 10wk test e op 250mg EW. Ik geloof dat als je eenmaal je natuurlijke hormoonhuishouding platlegt, het niet zo heel veel uitmaakt ofdat je dan 8 weken totaal onderdrukt bent (want na 8wk begin je bij korte kuurtje aan je PCT) of 12 weken met het langere kuurtje van 10wk. Wellicht zijn er nu een aantal mensen die met zeer relevante onderzoeksresultaten op de proppen kunnen komen die hier wat meer over kunnen zeggen, maar ik geloof niet dat je met 6wk kuren minder onderdrukt ben dan met 10wk op 250mg EW (dit is al meer dan 3x de natuurlijke normale test waarde namelijk). Als je gewoon HCG mee laat lopen geloof ik niet dat het herstel significant moeilijker is bij 10wk kuren tov 6.

Over vocht zou ik me niet druk maken, zeker niet bij maar 250mg EW. Gewoon beeeeetje clean eten, zout gewoon bannen uit je voeding en dan moet het lijkt mij gewoon goed komen.

Zoals al aangegeven is is 125mg EW ook nog een optie; het is denk ik een persoonlijke keuze of je dat liever doet of 250, er is voor allebei wat te zeggen. Ik zou alleen al uit het oogpunt van het feit dat je kuurt, dan toch op zijn minst 250 willen zetten zodat je zeker weet dat je echt die verhoogde test merkt, en d'r ook nog dan wat leuks uit kan halen wat betreft gains. Dit zal op 125mg test minder zijn, hoewel dat natuurlijk wel weer een eerlijker beeld zal geven over hoe je je voelt bij een enigszins natuurlijk juiste test waarde (die ligt daar namelijk iets onder, meen zo rond de 70-80 uit mijn hoofd).

Wat noem je kort (6wk?) en wat lang (10wk?). Ik vind een 10wk test-e only kuurtje op 250mg geen bijzonder lange kuur. Het is inderdaad geen korte kuur.

Voor jouw specifieke geval zou ik het een nadeel vinden om maar kort te kuren, omdat je dan een paar weken timing window hebt om te kunnen kijken hoe je je voelt enzo. Als je 10wk kuren aanhoudt, dan betekent dit dat je vanaf een week of 4-5 into de kuur nog anderhalve maand ruim de tijd hebt om te ervaren hoe je je voelt, of je klachten afnemen, etc.; dat zou voor mij het grote voordeel zijn tov een kortere kuur. Andere externe aspecten zoals slecht slapen, andere gebeurtenissen in je leven etc. die eventueel relevant de kop op steken zullen op die manier niet gelijk dat timing window bij een korte kuur waarin je jezelf probeert te analyseren gelijk verpesten: je hebt met 10wk gewoon een solide timeframe om te kijken hoe je je voelt, en niet het risico dat je bij een verkoudheidje, wat slecht slapen of stres op het werk ofzo dan niet meer 'neutraal' of 'eerlijk' kan vergelijken zeg maar.

Qua sides e.d. lijkt het mij echt niet relevant, 6 weken test e of 10wk test e op 250mg EW. Ik geloof dat als je eenmaal je natuurlijke hormoonhuishouding platlegt, het niet zo heel veel uitmaakt ofdat je dan 8 weken totaal onderdrukt bent (want na 8wk begin je bij korte kuurtje aan je PCT) of 12 weken met het langere kuurtje van 10wk. Wellicht zijn er nu een aantal mensen die met zeer relevante onderzoeksresultaten op de proppen kunnen komen die hier wat meer over kunnen zeggen, maar ik geloof niet dat je met 6wk kuren minder onderdrukt ben dan met 10wk op 250mg EW (dit is al meer dan 3x de natuurlijke normale test waarde namelijk). Als je gewoon HCG mee laat lopen geloof ik niet dat het herstel significant moeilijker is bij 10wk kuren tov 6.

Over vocht zou ik me niet druk maken, zeker niet bij maar 250mg EW. Gewoon beeeeetje clean eten, zout gewoon bannen uit je voeding en dan moet het lijkt mij gewoon goed komen.

Zoals al aangegeven is is 125mg EW ook nog een optie; het is denk ik een persoonlijke keuze of je dat liever doet of 250, er is voor allebei wat te zeggen. Ik zou alleen al uit het oogpunt van het feit dat je kuurt, dan toch op zijn minst 250 willen zetten zodat je zeker weet dat je echt die verhoogde test merkt, en d'r ook nog dan wat leuks uit kan halen wat betreft gains. Dit zal op 125mg test minder zijn, hoewel dat natuurlijk wel weer een eerlijker beeld zal geven over hoe je je voelt bij een enigszins natuurlijk juiste test waarde (die ligt daar namelijk iets onder, meen zo rond de 70-80 uit mijn hoofd).

Ja ik bedoelde met kort 6 weken. Ah interessant dat wist ik nog niet. In principe heb je wel een punt om te bekijken of het de test echt is die werkt of niet een placebo. Weet je toevallig hoe het zit met sides m.b.t. tot hart en bloeddruk.

Eenmaal na teveel cafeïne (lees pre workout met fat burner, pre workout en 2 dubbele koffie kreeg ik het benauwd in de gym en opgehaald met ambulance met 'hartklachten'. Uiteindelijk waren het geen hartklachten maar een paniekaanval, zelfs in ambulance was bloeddruk en hartritme goed). Ja domme keuze dat allemaal te nemen toen natuurlijk. Paniekaanval kwam doordat ik de pijn assosieerde aan hartpijn en het feit dat ik de week daarvoor iemand in gym hartstilstand had zien krijgen.

Maar better safe dan sorry dus ben benieuwd hoe het hiermee zit

Het lijkt een beetje alsof je de basics ook nog mist. Kunt jezelf beter eerst nog even flink inlezen.

-

Laatst bewerkt:
AAS zal in principe altijd je bloeddruk iets verhogen. AAS is altijd gerelateerd aan een verhoogd risico op hart/bloedvaten issues. Ook op lage doseringen, in mindere mate dan natuurlijk.

Ongeacht de redenen, als je, zo blijkt uit je verhaal, kennelijk gevoelig bent voor paniek/onzekerheid wat betreft middelen die je neemt en wat het misschien met je doet, zou ik sowieso er niet aan beginnen. Je bent er denk ik niet klaar voor, lijkt inderdaad nog veel fundamentele kennis niet te beheersen, en ik denk dat je het beste af bent als je gewoon actief op zoek gaat naar een endocrinoloog die je WEL wilt begeleiden met een "kort" TRT traject van een maand of 3 om te kijken hoe of wat. Gewoon net zo lang doorzoeken naar iemand die je wil helpen, ze zijn er echt wel dus is een kwestie van tijd.

Terug
Naar boven