XXL Nutrition

3d Mark: Mijn videocard overclocked

Gevaarlijk is het niet snel, of je moet gaan voltmodden. Maar zomaar wat instellen in je bios kan leiden tot een niet bootbaar systeem. Niet iedereen weet hoe hij een bios moet resetten.

Met A64 Tweaker en RMClock kan je trouwens ook een instabiel systeem creeeren. Altijd met een programma als Prime95 testen of je systeem ook echt stabiel is.

3dmark 05 ook maar even gedraaid eens kijken wat dat hier deed. Alles standaard gehouden niet overclocked.
12296

specs:
amd 64 x2 4800+
asus a8n-sli
xfx7800gtx in sli
1gig mem
..
toch geinig voor een oud bakkie lol :D

Een oud bakkie, man je draait in SLI :D Twee tegen 1 is gemeen.

Psssstt niet door vertellen :devil:

CPU kent iets meer instellingen dan een GPU van een grafische kaart. Je zou hier mee aan de slag kunnen gaan :

ClockGen

Maar het echte overklokken vind plaats in de bios, waarbij je ook wat minder kans hebt dat je Windows installatie naar de knoppen gaat maar wel meer kans dat je een zwart bootscherm krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Eeeh...zie je mij al beginnen met hex validation getalletjes enzo? :D

Weet er helemaal niks vanaf dus dat kan ik niet zomaar gaan doen.:(

Daar hoef je niet mee aan de slag te gaan. FSB instellen en op je multipliers en dividers letten is het belangrijkstse. Maar het blijft een klusje waar je moet weten waar je mee bezig bent. Een grafische kaart is simpel, die heeft gewoon 1 klok voor de GPU en 1 voor het geheugen. Dat is instellen en gaan, bij een CPU komt er wat meer om de hoek kijken.

Terug
Naar boven