MuscleMeat

4 maanden non-stop

AboveAndBeyond

Ripped Bodybuilder
Waardering
1.785
Lengte
2m01
Massa
107kg
Vetpercentage
12%
Het is heel erg sneu, maar ik ben begonnen met fitness toen mijn vriendin het uitmaakte. Wat een cliché, ik weet het.

Het doel was om "snel weer chickies te kunnen regelen, jeweettog."
Mijn ex-vriendin was namelijk zo ontzettend out-of-my-league dat ik: A: me afvroeg waarom ze in godsnaam iets met mij wilde (zal wel iets met humor geweest zijn o.i.d.) en B: ik me dondersgoed realiseerde dat ik met mijn toenmalige fysieke gesteldheid en levenshouding nooit meer een vriendin van die klasse zou vinden.

Persoonlijk zag ik er erg tegen op om mij fysiek in te spannen, liever lui dan moe was mijn levensmotto, maar als ik dan vakantiefoto's van mezelf zag in het zwembad, ik leek wel een holocaust-survivor.

Na wat gepraat over en weer binnen mijn vriendengroep hebben we het besluit genomen om ons met zijn allen in te schrijven, om zo elkaar te motiveren om te blijven gaan.

Van mezelf ben ik een enorm luie zak, maar als ik mijn zicht ergens op heb staan dan ga ik er 100% voor.
Wat ook met fitness het geval bleek te zijn.

En zo ging ik dus van part-time autist die de hele dag in zijn ochtendjas achter de computer zat naar dedicated sportman.

Na een maand waren de eerste slachtoffers al gevallen en waren we nog met 5 over. Nu, 4 maanden later resteren er, mijzelf incluis, nog 3.

In 4 maanden tijd (waaronder een groot deel van de zomervakantie) heb ik mijn leven gewijd aan het verwerven van zoveel mogelijk spiermassa en heb mij daarnaast verdiept in de kennis van voedingswaarden en het menselijk lichaam zelf, om zo optimaal resultaat te boeken.

Na 6x per week plichtsgetrouw op de fiets 6km naar de sportschool (mijn vrienden wonen allemaal in een ander nabijgelegen dorp),2x per dag hardlopen en 5 maaltijden per dag later is dit het resultaat.

Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat en ga ik hier ook zeker op korte termijn niet mee stoppen.
Het enige wat ik jammer vind is de scheefheid van mijn buikspieren en de korte lengte van mijn kuitspieren, helaas kun je hier weinig tot niets aan doen.

Wat betreft het "chickies regelen"; daarop terugkijkend is het zo ontzettend primitief geweest om met zoiets als drijfveer aan iets heiligs als bodybuilding te beginnen.

Inmiddels heb ik het licht gezien en zijn vrouwen bijzaak, studie > sport > plezier. Dat is wat mij betreft nu de way to go.

Allereerst de before foto's dus.

Dit is tevens mijn eerste post hier op het forum, dus als er opbouwfouten in de foto's of tekst zitten, mijn excuses.

PS: Wat betreft de foto's, de before foto's zijn van toen ik midden 20 was (ik ben inmiddels eind 21). Recentere before foto's heb ik niet, aangezien ik, zoals ik al zei, bepaald geen outgoing persoon was en ik een schijthekel had aan op de foto gaan. Maar neem van mij aan dat mijn lichaamsbouw identiek was op het moment dat ik begon.

foto 1.jpg

foto 2.jpg

foto 3.jpg

• Topic Starter Topic Starter
En hier de afterfoto's.

Oh enne, dat gepose vind ik nogal homo-erotisch en voelt voor mij vrij onnatuurlijk/ongemakkelijk aan, vandaar de rapefaces.

Kritiek (opbouwend, afkrakend) tips en/of ideeën zijn welkom.

Alvast bedankt :D

foto 1.jpg

foto 2.jpg

foto 3.jpg

Netjes. Eet en trainschema?

Gewoon een standaard split.

ma: rug-biceps
di: borst-triceps
wo: schouders-traps
do: benen
vrij: kuiten-onderarmen-buik
za: cardio
zo: rustdag

Wat betreft voeding, momenteel woon ik i.v.m. mijn studie vanwege reisgemak weer bij mijn ouders. Deze zijn enorm tevreden dat ik een wat actievere en gezondere levensstijl heb ontwikkeld en proberen dus ook aan mijn voedingswensen te voldoen. 's ochtends eet ik over het algemeen havermout, 1 kippenborst een glas jus d'orange en een banaan, daarnaast neem ik multi voor sporters en biergist. Dan voordat ik naar school ga bak ik 6 roereieren met tonijnsnippers, 200g brocolli of bloemkool en 2 stukken tartaar of zalm. Deze eet ik gedurende de dag tussen de colleges door op. Thuisgekomen eet ik wat de pot schaft en voor het slapen gaan eet in nog een bak kwark met caseïn.

Er zit uiteraard hier en daar wel wat variatie in, maar over het algemeen heb ik dit de afgelopen maanden gedaan.

Respect man! Ziet er goed uit, blijf doorgaan!

Goed bezig man. Hopen dat je dit kunt volhouden, ook wanneer er weer een dame in het spel is! Zin om je trainschema te delen?

Interessante bezigheid op je tweede foto in je openingspost. :D

Laatst bewerkt:
Netjes hoor, je gezicht/kapsel is ook een stuk beter!

Respect man! Ziet er goed uit, blijf doorgaan!

Bedankt, gaan we zeker doen! :D

Goed bezig man. Hopen dat je dit kunt volhouden, ook wanneer er weer een dame in het spel is! Zin om je trainschema te delen?

Interessante bezigheid op je tweede foto in je openingspost. :D

Wat betreft trainingsschema's, ik heb verder wel een richtlijn er in zitten, maar dit is maar tot een zekere hoogte. Ik weet wat ik die dag aan spieren moet doen en analyseer voordat ik begin waar er progressie gemaakt moet worden en waar ik last heb. Het klinkt allemaal behoorlijk zweverig maar ik "luister naar mijn lichaam" en train de spieren die aandacht behoeven en die niet verzuurd zijn. Verder richt ik me voornamelijk op compound oefeningen om massa te genereren en loop daarnaast 2x per dag hard (als ik net wakker ben en voor het slapen gaan) op een nuchtere maag om mijn vetpercentage beneden peil te houden.

Wat betreft die interessant bezigheid, ik weet wat je bedoelt :rolleyes:
Het zijn ook echt van die foto's die niet zouden misstaan in een documentaire over een psychopatische seriemoordenaar :p

Netjes hoor, je gezicht/kapsel is ook een stuk beter!

Zeker, ik ben 12kg aangekomen en dit heeft mijn ingevallen wangen ook wat opgevuld. Daarnaast was dat Catweasel kapsel nou ook niet bepaald een succes nee, vandaar. Bedankt voor de observatie.

Ik ga voorlopig nog door.

Mag je trots op zijn! Zeker niet slecht!

het moment dat je realiseert dat de tjikkies het helemaal niet uit maakt of dat je lift :roflol:

goed resultaat man! En aardig droog nog steeds.

het moment dat je realiseert dat de tjikkies het helemaal niet uit maakt of dat je lift :roflol:

goed resultaat man! En aardig droog nog steeds.

Een goede physique is nooit weg toch ;)
Maar ik snap wat je bedoelt, over het algemeen zijn meisjes die op uit de kluiten gewassen figuren vallen ook niet bepaald waar ik naar op zoek ben. Ik hou niet van bontkragen en tijgerprintjes :p

Maar ik blijf inderdaad goed droog, enerzijds ook wel jammer aangezien ik op die manier er alsnog een beetje pezig uitzie. Maar dat heb je nou eenmaal als ecto.

Bedankt voor je reactie in ieder geval, wordt gewaardeerd!

Nette progressie man!
ga zo door, ziet er goed uit.

Goed bezig!

Goed resultaat maar is 2 x per dag hardlopen niet erg veel ernaast? hoe lang loop je?

Goed resultaat maar is 2 x per dag hardlopen niet erg veel ernaast? hoe lang loop je?

Het is eigenlijk meer rennen dan hardlopen. Ik woon in een bebost gebied en ik zorg ervoor dat het pikkedonker is wanneer ik ga rennen. 's nachts door een donker bos rennen zorgt er wel voor dat je flink meters maakt ;)

Verder is het een standaard HIIT (High Intensity Interval Training) wat inhoudt dat je steeds wisselt tussen rennen en sprinten. Ongeveer een kwartiertje per sessie.

Kan het zeker aanraden, buikvet is bij mij echt weggesmolten toen ik er mee begon.
Het is alleen wel aan te raden om het te doen op een nuchtere maag omdat je anders alleen maar energie verbrandt dat je uit je voedsel haalt in plaats van vet.

Netjes gedaan kerel :D

Gewoon een standaard split.

ma: rug-biceps
di: borst-triceps
wo: schouders-traps
do: benen
vrij: kuiten-onderarmen-buik
za: cardio
zo: rustdag

Wat betreft voeding, momenteel woon ik i.v.m. mijn studie vanwege reisgemak weer bij mijn ouders. Deze zijn enorm tevreden dat ik een wat actievere en gezondere levensstijl heb ontwikkeld en proberen dus ook aan mijn voedingswensen te voldoen. 's ochtends eet ik over het algemeen havermout, 1 kippenborst een glas jus d'orange en een banaan, daarnaast neem ik multi voor sporters en biergist. Dan voordat ik naar school ga bak ik 6 roereieren met tonijnsnippers, 200g brocolli of bloemkool en 2 stukken tartaar of zalm. Deze eet ik gedurende de dag tussen de colleges door op. Thuisgekomen eet ik wat de pot schaft en voor het slapen gaan eet in nog een bak kwark met casen.

Er zit uiteraard hier en daar wel wat variatie in, maar over het algemeen heb ik dit de afgelopen maanden gedaan.

Wow eindelijk eens ouders die het goed vinden dat de kid volop aan het trainen is.

Ontopic: Goeie progressie kerel!

Laatst bewerkt:
Netjes!

Wow eindelijk eens ouders die het goed vinden dat de kid volop aan het trainen zijn.

Ontopic: Goeie progressie kerel!

Ja, ik heb het wat dat betreft wel getroffen. Ze waren in het begin wel wat wantrouwig maar ze hebben, zoals goede ouders betaamd, hun oordeel pas geveld na er ook daadwerkelijk onderzoek naar gedaan te hebben en toen waren ze er wel blij mee. Daarnaast was ik voorheen een lamme zak die de hele dag alleen maar snoep en koekjes zat te vreten en geen zak uitvoerde. Dus was dit wel een welkom alternatief. Godzijdank toendertijd nog een snel metabolisme anders woog ik zeker 130 :D

Bedankt man!

Laatst bewerkt:
Pics van je 'out of my league' vriendin.

Terug
Naar boven