MuscleMeat

4 Mei Nationale Dodenherdenking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben ook altijd die 2 minuten stil.

Normala in de sportschool, maar trainingsmaatje wou perse daarvoor thuis zitten, dus beginnen we vandaag 8.10. :)
 
Ben trouwens benieuwd hoeveel kansjongeren er dit jaar met kransen gaan voetballen. :thumbup:


O nee, burgemeester Job 'de boel bij elkaar houden' Cohen laat de kransen tegenwoordig 's avonds binnenhalen zodat deze niet meer zo provocerend tegenover die lieve schatjes blijven liggen. :o
 
8 uur moet je tcoh effe stil zijn??
 
Ben trouwens benieuwd hoeveel kansjongeren er dit jaar met kransen gaan voetballen. :thumbup:


O nee, burgemeester Job 'de boel bij elkaar houden' Cohen laat de kransen tegenwoordig 's avonds binnenhalen zodat deze niet meer zo provocerend tegenover die lieve schatjes blijven liggen. :o

Lafaard Cohen houdt dus idd de boel weer bij elkaar. :)


WK Oorlogskransenvoetbal verplaatst

En dan volgt nu een belangrijk bericht voor de pupillen van FC Finlandistan, VV Vlindervangers en overige onbegrepen pleinvoetballertjes uit Amsterdam. Het in voorgaande jaren nog zo populaire WK herdenkingskransenvoetbal is tot nader order uitgesteld. Dit vanwege onbespeelbaar terrein rondom de oorlogsmonumenten. Het gaat om de volgende velden: op de Dam gaan de kransen vannacht naar binnen en mogen ze de komende week alleen naar buiten onder strikte bewaking. Stadsdeel Osdorp kampt met hezelfde euvel, maar dan in omgekeerde volgorde. Ook op Plein '40-'45 in Geuzenveld worden de kransen vanaf hedenavond elke nacht binnengehaald. Stadsdeel Slotervaart is weliswaar gevrijwaard van problemen, maar ter voorkoming van verder ongerief heeft de toernooileiding besloten ALLE openingswedstrijden te verplaatsen naar de H.J.E. Wenckebachweg 13 in Amsterdam. Deze trapveldjes worden tijdelijk beheerd door derden, maar zijn officieel eigendom van de gemeente. De wedstrijden zijn in handen van het arbitrale trio De Chileen (scheidsrechter) en Fred Filthy Few (grensrechter) en BrotherBubba66 (grensrechter). Nou, jongelui, zet hem op en mochten jullie verliezen, wel sportief blijven!

GeensT.nl - WK Oorlogskransenvoetbal verplaatst
 
Ik ben stil. Waarom? Simpel: respect.
 
uiteraard doe ik mee
 
effe wat keiharde muziek pompen over 10 minuten
 
Nu even 2 minuten stilte.
 
Zo ik heb weer meegedaan.
 
Altijd weer kippevel om 20.00 uur op 4 mei.
 
Ben op mijn werk dus ik kon niet die 2 minuten stil zijn. :sad:
 
ik stond onder de douche, want was net klaar met trainen ik heb het radiotje ff aangezet en om 8 uur me bek gehouden. maar dat doe ik altijd al onder de douche !! maar goed ik dacht er wel aan
 
Ik doe wel mee. Meer, omdat het "zo hoort", dus uit respect. Ik sta echter niet echt stil bij de reden waarom het gedaan wordt.
 
Ik was daarnet aan het trainen met een klein clubje en hebben ook nog even 2 minuten stilte gehouden.
Maar ik moet zeggen dat ik niet echt aan iets specifieks gedacht heb ofzo.
 
Ja, en niet alleen uit respect voor de slachtoffers die onze decadente positie tot stand hebben gebracht en in alle vrijheid hebben achtergelaten. Maar ook andere wereld delen die deze vorm van besef en verlichting nog moeten ondergaan of er middenin nu zitten. Buiten dan, is het een leerzame link met het verleden waaruit opgemaakt kan worden wanneer en waaruit dit soort situaties onstaan.

De politieke invalshoek en het beloof aan de kuddedieren (grote massa) kan oneidig worden veranderd. Maar de bodem waarop de zaaing ervan plaatsvind: onvrede, gebrek aan visie en met saamhorigheid een intens gevoel van strijd blijft het begin van alles.

Met simpele van de geschiedenis, pik je de vorming ervan er in een vroeg stadium uit.
 
Was er oorlog dan ????

Nah, ik doe niet mee aan dat soort praktijken.
 
Sommige reacties hier...:rolleyes:
OT: Ja, ik sta er wel even bij stil...
 
Back
Naar boven