XXL Nutrition

400gr spieren erbij in 1 maand. ?

Sammetje999

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

ik ben een maand geleden begonnen met trainen in de sportschool en heb me toen gemeten op zo'n weegschaal die alles meet (bij te sportschool).

Nu (een maand later) ben ik er weer op gaan staan en zag ik dat ik 1 kilo vet (dat is 1% van me vetpercentage) kwijt ben en 400gr aan droge massa ben aangekomen. Dus in totaal ben ik 600gr afgevallen.

Ik vroeg me dus af of dit nou snel of langzaam is voor het aankomen van spieren? en kan ik wel vertrouwen op zo'n weegschaal?

Mvg. Sam

Laatst bewerkt:
Nee weegschaal kun je niet vertrouwen & voor iemand die net een maand traint heb je indrukwekkende stats.. Pics?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb geen foto's om te laten zien.

ik ben van nature groot gebouwd met een brede rug redelijk smalle taille.

In de afgelopen maand heb ik mijn biceps van eigenlijk niet echt zichtbaar tot redelijke streepjes(dat je de spier ziet) getraind. maar is 400 gr droge massa goed in een maand?

en als een weegschaal niet betrouwbaar is hoe moet ik het dan nauwkeurig meten?

In de afgelopen maand heb ik mijn biceps van eigenlijk niet echt zichtbaar tot redelijke streepjes(dat je de spier ziet) getraind. maar is 400 gr droge massa goed in een maand?

Caliper

Weegschaal zegt niets

Zeggen dat je groot gebouwd bent en vervolgens zeggen dat je biceps voor het trainen amper zichtbaar was, klinkt niet erg geloofwaardig in combinatie met je stats.. Dit is geen kritiek overigens maar ben gewoon wat sceptisch.

Mochten je stats echt zijn dan heb je mazzel met je genen.

Zoals gezegd is kun je je laten meten door middel van een fat caliper, succes

:P ja met niet zichtbaar bedoel ik dat ik wel spieren heb maar niet echt de naden zag als je ze aanspant.

Ik heb me laten wegen door de meneer van de sportschool, dus ik ga ervan uit dat hij weet (hij zei ook dat als je een vet percentage heb van 20 op de weegschaal en je zou het meten met huidplooien dan zou er altijd 4% afgaan dus zou het dan 16% zijn, weet niet of daar iets van klopt maar hij had ervaring ermee zei die) wat die doet maar ik zal voortaan wat minder snel geloven wat de weegschaal zegt.

Over dat ik groot gebouwd ben en over die spieren... het is moeilijk uit te leggen in woorden hoe je er uit ziet dus... ik zal misschien een keer een foto posten maar weet niet wanneer.

Ik ga nu nog gewoon even door met trainen.

Bedankt voor de reacties zal zeker een keer proberen alles te meten met een fat caliper.

Ik kan me nu wegen en morgen een halve killo meer wegen.
Hangt af van wat je wel of niet eet, hoeveel je drinkt etc.

Ik kan me nu wegen en morgen een halve killo meer wegen.
Hangt af van wat je wel of niet eet, hoeveel je drinkt etc.

Die weegschaal bij de sportschool geeft als uitslag:
-Gewicht.
-BMI.
-BMR.
-Weerstand.
-Vet percentage.
-Massa van het vet.
-Vetvrije massa.
-Lichaamsvocht.

dus het is niet alleen gewicht.

Metingen ter grootte van 600g zijn te klein om er iets van te zeggen. Ik ben soms 2kg lichter als een paar dagen eerder, ligt aan omstandigheden. Daarbij zijn weegschapen die bf% meten onbetrouwbaar en onnauwkeurig.

oke dan ga ik niet meer uit van de metingen van de weegschaal maar gewoon van de kracht en de spiegel:P

bedankt voor de reacties.

Je moet gewoon kijken wat je na een half jaar bereikt.

95 kg met 15% ye right. En zo'n weegschaal is niet te vertrouwen. Gewoon zo'n metertje halen, kost niets.

Terug
Naar boven