XXL Nutrition

Nieuws 40kg Pop te zwaar voor politie oefening

Die "speciale eenheden" worden geselecteerd op basis van hun capaciteiten. Dat wordt je dus ook niet zomaar. Veel van die jongens vinden geloof ik ook hun oorsprong in het leger.

mischien is die zware kar wel 1000 kilo en is de training daarom zo zwaar...

kerel een auto weegt 1000kg. Heb jij moeite om die voort te duwen (zonder handrem :o) toch? ;)

edit : net het filmpje gezien, die kar zal wel zeker 100kg gewogen hebben :roflol:

qua moeilijkheid een beetje te vergelijken met zo'n volle winkelkar waarmee iedereen wellicht als klein mannetje rondreed in de supermarkt :D

Laatst bewerkt:
kerel een auto weegt 1000kg. Heb jij moeite om die voort te duwen (zonder handrem :o) toch? ;)

edit : net het filmpje gezien, die kar zal wel zeker 100kg gewogen hebben :roflol:

qua moeilijkheid een beetje te vergelijken met zo'n volle winkelkar waarmee iedereen wellicht als klein mannetje rondreed in de supermarkt :D

Kar is niet zwaar:o

Alle onderdelen zijn niet zwaar maar ik vraag me af of de meeste hier de conditie hebben om 3 minuten vol te sprinten:rolleyes:

Op adem komen zit er ook niet in want met die ballen verplaatsen krijg je helemaal weinig lucht;)

Ik had ruime tijd over voordat iemand daar weer een opmerking over maakt:P:D

Jongens, ik heb die test ook moeten afleggen,
ik had toen nog redelijk goede conditie. Voor mij was het dus niet al te veel moeite. Maar de helft van de 12 sollicitanten was afgevallen.
Ik schrok er zelfs van, mensen die na 1 minuut hijgend en puffend het opgaven. Mensen die niet eens over een bok konden springen.
Het is wel zo dat je vanuit niks doen ineens een paar minunten explosief moet gaan werken en dat valt best tegen.

Ik heb ook de sporttest bij de brandweer in amsterdam gedaan, die was 10x zwaarder.
Beginnen met zwemmen in een zware overall, eerst 15 meter onder water en dan 75 meter schoolslag en dan nog 75 meter op je rug met handen in de zij. Dit binnen 5 minuten.
Meteen na het zwemmen naar de atletiekbaan (400m) 6 km lopen binnen 30 minuten. Het water zat nog in mijn oren :)
Daarna ffies lunchen en meteen door naar de hindernisbaan (5 banen) waar we over banken heen moesten rennen en afspringen, klimmen, over bokken springen, zweefrollen maken, aan stang optrekken en overheen klimmen. Dit hele parcour 3x afleggen en iedere ronde (15x) buitenom rennen.
Daarna touw klimmen en als laatste krachtoefeningen, zoals bankdrukken en bicep curls enzo.
Dit duurde de hele dag.

Dit was pas bikkel :P

bij de brandweer werken mensen die het willen (meeste vrijwilligers)
Bij de politie werken mensen omdat ze niet weten wat ze anders moeten gaan doen (uitzonderingen daar gelaten)

zowel brandweer als politie, een roeping

zoals jij het verwoordt, brandweer pyromanen en politie nietsnutten !

een beetje jammer,maar mss wordt je wel gehinderd door kennis van zaken :rolleyes:

Bij de politie werken mensen omdat ze niet weten wat ze anders moeten gaan doen (uitzonderingen daar gelaten)

Als je het niet graag wilt, hou je het ook niet lang vol. Het is dus niet zomaar een baantje, die je even doet.

Knap, zo'n intelligente uitspraken op je 28e. :roflol:

En als het echt is zoals YuRi zegt, dat de helft niet slaagt, moet men die test zeker zo houden. Haal je direct een hoop mensen eruit die zomaar meedoen. :)

ik hoor hier veel kletskoek van mensen die er geen bal verstand van hebben. Waarom trekt men het hele Nederlandse politiekorps over één kam. Tuurlijk zitten er rotte appels tussen maar dat zijn alleen de slechte ervaringen. Goede ervaringen hoor je niemand over.
Politie doet meer dan alleen boetes uitschrijven. En als je er eentje krijgt dan is het je eigen schuld! Als je weet dat je het niet mag en je doet het toch moet je mans genoeg zijn om het te accepteren. Politie is een gevaarlijk beroep wat regelmatig in aanraking komt met geweld, slachtoffers etc.
Laatst is hier in de buurt een jongetje gered uit het water en gereanimeerd door agenten die met spoed ter plaatste kwamen.
Ik snap niet waarom zoveel mensen een hekel hebben aan de politie.
Moet je je eens een wereld voorstellen waarin iedereen maar mag doen en laten wat hij zelf wil, zonder politie, dan wordt het toch een grote teringbende ofniet

Laatst bewerkt:

in grotere steden werken nog altijd beroepsmensen die 24-uurs diensten draaien.

En hoe weet jij dat mensen bij de politie gaan om die reden? Denk je dat alleen maar of is dat bewezen. Want ik geloof er geen snars van :p

• Topic Starter Topic Starter
ik heb geen hekel aan de politie...ik wil juist dat er mee zijn, en dan ook wat met ballen, want kzie vaak genoeg dat ze bij overlast gewoon langslopen negeren omdat ze "bang" zijn ofzo...tja..wat wil...brutaal gezag en met 60kg bij 185 kun je weinig.

ik hoor hier veel kletskoek van mensen die er geen bal verstand van hebben. Waarom trekt men het hele Nederlandse politiekorps over één kam. Tuurlijk zitten er rotte appels tussen maar dat zijn alleen de slechte ervaringen. Goede ervaringen hoor je niemand over.
Politie doet meer dan alleen boetes uitschrijven. En als je er eentje krijgt dan is het je eigen schuld! Als je weet dat je het niet mag en je doet het toch moet je mans genoeg zijn om het te accepteren. Politie is een gevaarlijk beroep wat regelmatig in aanraking komt met geweld, slachtoffers etc.
Laatst is hier in de buurt een jongetje gered uit het water en gereanimeerd door agenten die met spoed ter plaatste kwamen.
Ik snap niet waarom zoveel mensen een hekel hebben aan de politie.
Moet je je eens een wereld voorstellen waarin iedereen maar mag doen en laten wat hij zelf wil, zonder politie, dan wordt het toch een grote teringbende ofniet

bonnetjesquota die gevuld moeten worden bestaan dus niet volgens jouw?

bonnetjesquota die gevuld moeten worden bestaan dus niet volgens jouw?

Jawel, dat is vanuit de tweede kamer zo geregeld helaas. Maar je krijgt niet voor niets een bon, dus het blijft toch je eigen schuld ;)
Het is wel raar dat ik nooit in aanraking kom met de politie en er totaal geen moeite mee heb, terwijl sommige mensen dagelijks een bekeuring krijgen voor te hard rijden en de politie helemaal af lopen te zeiken. Het is toch hun eigen schuld, zwak om dan iemand anders de schuld te geven :(

ik heb geen hekel aan de politie...ik wil juist dat er mee zijn, en dan ook wat met ballen, want kzie vaak genoeg dat ze bij overlast gewoon langslopen negeren omdat ze "bang" zijn ofzo...tja..wat wil...brutaal gezag en met 60kg bij 185 kun je weinig.

Daar heb je gelijk in. Maar sommige agenten zijn weer heel goed in sociale communicatie met mensen en andere agenten beheersen de vechtsport weer heel goed en deinsen nergens voor terug. Het ligt er maar net aan welke agent je treft.
Ik moet ook zeggen dat agenten te weinig mogen hier. Je hoeft iemand maar iets te hardhandig te arresteren en je wordt als agent aangeklaagd voor mishandeling.
Of nog erger, ze knallen je gewoon neer, zoals laatst in Amstelveen. Die agente toonde pas ballen. Het is haar helaas fataal geworden. Ik kan me voorstellen dat sommige agenten daardoor wat voorzichtiger zijn.
Eigenlijk zouden ze net als de cops in america of in spanje moeten zijn, dan luisteren de mensen wel hoor :) Moet je daar maar eens je grote mond open doen, krijg je meteen een paar knuppels in je knar

probleem is ook dat ze genaaid worden door het systeem als ze wel actie ondernemen,(wat ze wellicht graag zouden doen) maar waar de leiding een andere visie is toegedaan....(straf schorsing etc)

bonnen schrijven wordt ook van boven opgelegd!!!!!

pop te zwaar, is kwestie van trainen,of kunnen jullie van nature gelijk 300 kilo legpressen?

Kar is niet zwaar:o

Alle onderdelen zijn niet zwaar maar ik vraag me af of de meeste hier de conditie hebben om 3 minuten vol te sprinten:rolleyes:

Op adem komen zit er ook niet in want met die ballen verplaatsen krijg je helemaal weinig lucht;)

Ik had ruime tijd over voordat iemand daar weer een opmerking over maakt:P:D

Geloof me, jij kan ook geen 3 minuten lang sprinten ;) Sprinten = rennen op topsnelheid.

alles is te trainen,alleen gaat het imo om iets anders en dat het inzet,je weet wel tot aan het gaatje gaan en iets verder,dat je de 3 minuten niet vol maakt jammer maar je heb wel iets van jezelf laten zien

Terug
Naar boven