XXL Nutrition

4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?

Even een bios update uitvoeren , welk moederbord heb je? En welke videokaart? Sommige gebruiken stukken van het geheugen (Turbo cache meuk) Maar leek me eerlijk gezegt stug dat er 1 gb word gebruikt.

Probeer eens een voor een je geheugen bankjes. Kijken of deze word herkent.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn pc is nu opzich wel up to date. Ik kan de nieuwste spellen op high settings draaien.

Intel Core 2 Duo (2,13GHz)
ATI Radeon HD4850
1TB HDD
4 GB RAM (ziet maar 3326 :()
Windows Vista 64bit

Ik ga nog even uitzoeken welke moederbord ik heb. Die paar MB's is idd te verwaarlozen. Wel jammer maargoed.

Denk niet dat zijn Videokaart cache shit gebruikt ;)

vriend van me zegt: je moet 64bits versie hebben van je windows
en hij zegt tevens dat 64bits stinkt maar redenen geeft ie niet, succes

Dat heeft hij al

ligt waarschijnlijk gewoon aan ze mobo

Lees dit artikel eens: http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B929605&x=17&y=11

Sorry, ik kan het niet laten, maar op een Mac heb je zulke problemen niet. Die ziet altijd alle RAM die je erin steekt! LOL

BIG T, heb je de jouwe trouwens al?

Niet helemaal waar.

New MacBooks and MacBook Pros Support Up to 6GB

http://www.macrumors.com/2008/10/30/new-macbooks-and-macbook-pros-support-up-to-6gb/

New MacBook Pro Does Not Support 8GB RAM (for now)

http://www.macrumors.com/2008/10/24/new-macbook-pro-does-not-support-8gb-ram-for-now/

Bij macpro's is het een ander verhaal

Max geheugen in msconfig staat aan. Die optie mem mapping in de bios heb ik volgens mij niet want ik krijg 'm niet gevonden.

In dat topic staat er dat je die Max geheugen moet uitzetten!? niet aan .. typfout van diegenen of?
Ik zie trouwens zelf hier dat mijn pc maar 3,25 GB trekt van de 4 GB.

Je moet wel de specificaties in acht nemen uiteraard. Als er staat dat je computer 6 GB RAM aankan, dan zal die wel degelijk 6 zien, en geen 5,3 of zo. Dat bedoelde ik. Laten we hier nu geen Mac/Win thread van maken. Was als grap gedoeld.

Als je nu eens gewoon Windows verwijderd en een op Linux gebaseerd OS installeerd ben je ook van het gezeik af.

Dit is puur iets dat met Windows te maken heeft.

Weet je al welk MB je hebt? En of dat het probleem veroorzaakt? Anders even tussen je slots kijken, meestal staat het modelnr er wel ergens.

Weet je al welk MB je hebt? En of dat het probleem veroorzaakt? Anders even tussen je slots kijken, meestal staat het modelnr er wel ergens.
Probleem ligt bij het moederbord inderdaad. Heb er over nagedacht maar ga voor die enkele mb toch geen nieuwe kopen. Misschien dat ik volgend jaar overstap op quadcore dus moet dan sowieso een nieuwe en is dat probleem ook gelijk opgelost :)

Nu mijn pc nog fixen :D

ding valt telkens uit joh :d

die 800mb merk je toch niet zoveel van dus

Start>Run> "MSconfig"
>Boot tab
>Advanced options
"MAximum physical memory" geeft dit 4096mb weer?

wijzig naar 4096, herstart, en vingers kruisen

Terug
Naar boven