AndroidHealthClinic

5 Dagen per week?!

Massiveman

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
MIjn schema ziet er zo uit momenteel..

Maandag : rust

Dinsdag : biceps & triceps = 3oef biceps en 3oef voor triceps.

Woensdag : benen = 5oef

donderdag : rust

vrijdag: schouders = +- 4 oef

zaterdag: borst = 4 oef

zondag: rug = 5 oef

Ik vind het best zo , wat denken jullie??:D

Schema is niks mis mee, maar de volgorde is niet helemaal correct. Je traint chest de dag nadat je schouders doet? Aangezien je je schouders weer gebruikt op die chest dag kun je geen optimaal gebruik maken van de kracht in je schouders. Dit zou ik doen:

Ma: chest
Di: rug
Wo: rust
Do: schouders
Vrij: benen
Zat: Armen
Zo: rust

Op deze manier krijgen al je spiergroepen minstens een dag rust en zijn ze weer vers om aangepakt te worden. Groetjes

wat ik doe is schouders opsplitsen en bij rug en borst.
een bepaalde spier in je schouders gebruik je voor zowel borst, rug als schouder training. gevolg is dus overtraining en daarom vrijwel geen spiergroei.
daarnaast heb je ook nog bepaalde spieren in de voorkant van je schouders die je ook bij borst training gebruikt. en je hebt bepaalde spieren aan de achterkant van je schouders die je voor je rug training gebruikt. allemaal overbelasting dus.

ik doe daarom mijn voorkant schouder oefeningen (2 of 3 oef) bij mijn borst en achterkant schouders (2 oef) bij mijn rug. zo haal je een groot deel van de overbelasting eruit waardoor meer spiergroei mogelijk is. Toen ik dit ontdekte heb ik het zelf geprobeerd, en bij mij persoonlijk heeft dit goed geholpen voor de achterkant van me schouders.

ohja voor de rest ziet het er wel goed uit hoor;) snap alleen niet waarom je 5 rug oef doet ipv niet gewoon 4?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven