MuscleMeat

5 nieuwe films gezien!

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Mijn 5 meegenomen dagfilms zijn de volgende:

1. The Wicker Man (thriller, net gekeken)
2. El último trenbolone (filmhuis, Spaanstalig)
3. Redeemer (Filmhuis, Portugees)
4. Tempest (thriller)
5. La puta y la ballena (Filmhuis)

Review 1: De thriller 'Tempesta', over een schilderijenroof, met een rol voor Rutger Hauer als museumeigenaar, komt niet uit de verf.
Erger nog: De film loopt niet, is doodsaai, wordt af en toe opgevuld met bladvul-clipjes met beelden van een zoenende hoofdrolspeler in Venetie en regelmatig is de samenhang van het verhaal helemaal weg, waardoor je niet eens meer volgt wat waar nu gevonden is en wie wat wil doen.

Een dikke onvoldoende voor deze bagger B-film.

Review 2: The Wicker Man.

Wie van een thriller houdt overgoten met een sausje van avontuur en een snufje fantasy en ervoor in de mood is....kan The Wicker Man waarderen.
Nicolas cage speelt een politieman die op een privé eiland een verdwijing van meisje onderzoekt.
Het eiland wordt bewoond door een groep mensen die er een enge geloofsovertuiging op nahoudt.
Zeventje.

Review 3: La Puta y La Bellena

La Puta y La Bellena is een film voor mensen die van flashbacks afgewisseld met het heden houden.
In deze film gaat een Spaanse journaliste op zoek naar het verhaal achter foto's gemaakt door een man in latijns-Amerika.
Ik hou niet van films die steeds terugduiken in het verleden en waar je heen en weer geslingerd wordt tussen zwart-wit en kleur.

Review 4: El último Trèn.

Spaanstalige (typische) filmhuisfilm uit Latijns-Amerika die maar weinig (jonge) mensen zal bekoren maar mij des temeer.
Ik ben van dit genre gaan houden omdat het zo echt is als de realiteit buiten op straat.
Drie bejaarden stelen 'Locomotief 33', een opgepimpte bak roest die binnen enkele dagen naar Amerika verscheept wordt om daar als filmobject te dienen.
De opa's rijden de trein het land uit, Brazilie door, op vergeten sporen om aan de autoriteiten te ontkomen.
Onderweg krijgen ze veel steun van de lokale gemeenschappen.

Ontroerend stukje film, recht uit het filmhuis-hart. Klasse voor de liefhebber.

Review 5: 'Redeemer' ('Redentor')

Braziliaanse filmhuis film, Portugees gesproken, NL subs.
Een über filmhuis film, zeker een aanrader.

Journalist Rocha en zijn familie worden slachtoffer in een zwendel in het onroerend goed.
Nu zijn vader sterf zonder 1 nacht in zijn jarenlang aanbetaalde huis te hebben geslapen, slaan bij Rocha de stoppen door.
Redeemer is gebasserd op ware gebeurtenissen in Rio de Janeiro.

Laat je niet afleiden door de bloedmooie Camila Pitanga, die de dochter van een ex-bouwvakker speelt.
Zodra zij in beeld komt verstart de blik van menig mannelijke kijker denk ik.
Ze hadden beter een ander kunnen nemen want aan het einde van de film komt ze steeds vaker en steeds lekkerder in beeld!
Hoe dichter je bij het einde komt, hoe spannender het ook wordt.
Topfilmpje in het genre!

pitanga11.jpg

Laatst bewerkt:
Review 2: The Wicker Man.

Wie van een thriller houdt overgoten met een sausje van avontuur en een snufje fantasy en ervoor in de mood is....kan The Wicker Man waarderen.
Nicolas cage speelt een politieman die op een privé eiland een verdwijing van meisje onderzoekt.
Het eiland wordt bewoond door een groep mensen die er een enge geloofsovertuiging op nahoudt.
Zeventje.

Allow me: :haha:

uit filmtopic:

ZZ zei:
Allejezus... wat een verschrikkelijk slechte film. Belachelijk verhaal met een flinterdun plot. Toegegeven, ik heb altijd moeite gehad met Nic Cage, maar wat hij hier presteert is ronduit verwerpelijk.
Een agent die de verdwijning van een meisje onderzoekt in een sektarisch bevolkt eiland, die langzaam dol wordt.
Onovertuigend begint hij plots te razen en te schreeuwen om vervolgens alles en iedereen neer te slaan, onder het genot van zijn onvermijdelijke medicijnen. Belachelijk.

Wanproduct, slechtste film van het jaar persoonlijk.

2/10

Toch aardige reviews verder!

Ben afgelopen zaterdag tijdens T-2 in slaap gevallen....grrrrr!

Terug
Naar boven