AndroidHealthClinic

5 vragen voor schoolonderzoek

Alstublieft, dat is dan 1 Karma ;)

jo gedaan

maar me naam en postcode krijg je nie :P

zo ingevult. succes met je schoolonderzoek

1. Gebruik je voedingssupplementen?

Ja

2. Wat is de voornaamste reden van je antwoord op vraag 1?

Om mijn voeding te supplementeren . (duh)

3. Welke merken voedingssupplementen (of sportvoeding algemeen) ken je?

Ik ken geen merken.. alleen huismerk van de betreffende leverancier.

4. Welke merken gebruik je?

Huismerk leverancier.

5. Naar welke van de volgende productgroepen gaat je interesse uit?

Proteine
Creatine

6. Waar koop je de sportvoeding/supplementen?
internet

PS: je kunt niet tellen.

eigenlijk zijn het wel domme vragen: "welke merken ken je?"
wa moet ge daar eigenlijk op antwoorden? Moet je honderden merken gaan opschrijven waar je al van gehoord hebt? Echt nutteloos dus.
en "welke merken gebruik je" Het is niet omdat je 1 product van een merk koopt dat alles van dat merk goed is. De enquete kon best wat uitgebreider en specifieker met meer dieptezicht. Misschien moet je eens aan een paar mensen van hier vragen om een lijstje op te stellen van een stuk of 50 meer overnagedachtwaardige vraagjes en dan een nieuwe enquete opstellen. We willen dan wel ook de resultaten kunnen zien :D

Ik neem aan dat het over supplementen gaat maar de betrouwbaarheid van zulke onderzoekjes is 0.000000 %
En ik zou zelfs niet weten wat het resultaat van zo een enquete zou zijn. Het percentage berekenen van mensen die fitnessen en supplementen nemen? Zelfs dat zou een vertekend beeld geven. Pak eerst een blaadje papier en schrijf daarop wat je wilt bereiken met een enquete. vb: het percentage van mensen die fitnessen en supplementen nemen. Voorzie dan ook vraagjes voor mensen die geen supplementen nemen zoals: waarom ze er geen nemen of vraag er ook bij hoe lang ze al fitnessen. Misschien zijn ze nog maar net begonnen bevoorbeeld.
Maar van die 6 vragen kan je gewoon nix afleiden. Alleen dat de persoon die de enquete opgesteld heeft er niet erg lang over nagedacht heeft.

Laatst bewerkt:
done kleine moeite

• Topic Starter Topic Starter

Beste "El smurfo",

Ik ga een kwalitatief marketing onderzoek houden bij verschillende fabrikanten van voedingssupplementen, bij verschillende sportcentra en met verschillende voedingsdeskundigen. Deze enquete is voor mij meer bedoeld als vertrek punt. Ik ben het volledig met je eens dat ik geen statistische validatie kan toepassen naar aanleiding van deze korte enquete. Ik ben dan ook niet van plan om uitspraken te doen over heterogene en of homogene groepen.

Juist omdat er zéér veel merken te vinden zijn op het internet en er op de Nederlandse markt al minstens 50 merken te vinden zijn (die ik vandaag tegenkwam) wil ik weten welke van deze merken nu veel gebruikt worden in Nederland.

Kortom: deze enquete is voor mij puur indicatief. Om snel van veel mensen te horen of ze gebruiken, wat ze gebruiken en van welk merk dit is.

Ik hoop dat je het nu beter begrijpt.

karma ;)

1. Gebruik je voedingssupplementen?

Ja

2. Wat is de voornaamste reden van je antwoord op vraag 1?

om voeding aan te vullen met wat extra eiwit.

3. Welke merken voedingssupplementen (of sportvoeding algemeen) ken je?

te veel om op te noemen.

4. Welke merken gebruik je?

vroeger Optimum, Myprotein, binnekort XXL

5. Naar welke van de volgende productgroepen gaat je interesse uit?

Proteine
Creatine

6. Waar koop je de sportvoeding/supplementen?

internet

suc6

eitje!

gedaan succes met je onder zoek

Done. Succes!

Terug
Naar boven