AndroidHealthClinic

8 seconden methode

irriducibili

Novice
Waardering
0
Is iemand bekend met deze trainingsmethode?

hierover stond laatst een artikel in de Mens Health:

neem een gewicht van ongeveer 70% van wat je max. 1 keer kan tillen, doe een set van 8 reps, waarbij je tijdens de 5e rep. het gewicht vasthoud op de zwaarste 'stand', vervolgens rustig de reps. afmaken.

Schijnt enorm goed te zijn voor de spiergroei....

klopt dit of is dit :toilet:

ach ik vind dat allmaal zever .. die shit met neem 70% van dit doe dan dit en dit ...
pff gewoon 3 setjes van 8 doen :P

mijn mening dan wel

Mens Health vind ik zowiezo niet het meest interessante blad, trek er je niet teveel van aan en train gewoon zoals je gewend bent.

afwisseling is meestal goed voor je spieren... alhoewel ik deze vage manier wel redelijk nep vind klinken, zoals veel oefeningen uit Mens Health... :laugh:

Een superstricte vorm LANGZAAM uitvoeren heb je meer aan... (lees: het maakt je best dood :cry: )

:)

mens health mwwhahahahahahahahaha

ja 70%...pfff..erg wetenschappelijk allemaal

gewoon "ff 3 setjes van 8 doen" zoals hierboven wordt gezegd.

Bij bepaalde oefeningen houd ik soms bij de laatste of laatste 2 reps ff vast om mezelf echt ff lekker pijn te doen :D

Ik ben benieuwd wat ze de volgende keer zeggen....

tsja, ze verzinnen elke keer wel wat nieuws...

Een keer proberen, ach is niet erg

Maar geloof niet alles wat er in zulke bladen staat..

die gast van in pumping iron deed dat
lou ferringo

tussen 70 en 80% van je 1Rm trainen tot failure

Voel gewoon voor jezelf aan wat lekker voelt, waar je je lekker bij voelt.
Hou je niet te veel vast aan wetenschappelijke gegevens, ieder mens is anders en reageert anders op bepaalde dingen.
Dus.. probeer gewoon eens wat uit waar je lekker op reageert.
succes

ben ooit (3,5 jaar terug) voor het eerst met die methode in aanraking gekomen. ik gebruik em als afwisseling. soms 4 weken en dan weer 4 weken normaal. ik heb ook periodes gehad dak het niet zo deed.

mij motto blijft zoveel mogelijk variatie in je training brengen. dus in soort oefening maar ook in de uitvoering. in mijn geval werkt et wel. kijk dus maar voor je zelf of het werkt of niet

Terug
Naar boven