Fitness Seller

aankomen: mening gevraagd

o0liinda0o

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
40kg
ik wil wat vragen. of ben benieuwd naar jullie mening:

ik moet aankomen. nog minimaal 6kg.
maar ik wil niet dat mn vetpercentage de lucht in schiet.

Ontbijt:
2 roggebrood kalkoen
24/150 brinta
1 fruit

Tussendoor:
2 roggebrood kalkoen

Lunch:
3 roggebrood 100gr zalm
1 roggebrood pindakaas
½ komkommer

Tussendoor:
½ bak kwark met zemelen
2lp lijnzaad
1 fruit

Avondeten:
4lp groente
4lp aardappel/rijst/pasta
1 vega/vis
1lp olie

Tussendoor:
2 roggebrood boter kalkoen

Tussendoor:
½ bak kwark met zemelen

Totaal: 2138kcal

zou dit goed zijn zo?
mn onderhoud is trouwens 1850
en mn vetpercentage 11

xx

Laatst bewerkt:
Beetje veel brood, vervangen door (zilvervlies)rijst.

Verder gewoon prima dacht ik zo.

bij 1m75 en 47kg zou ik me geen zorgen maken over vet, het zal je vrouwelijke vormen beter accentueren ;)

en 288kcal boven onderhoud om te bulken... nogal aan de magere kant
zou het toch iets hoger leggen

• Topic Starter Topic Starter
reden dat ik me druk maak om mn vetpercentage en zo 'mager' bulk is dat ik enorm bang ben dik te worden. zit inmiddels trouwens bijna op 49kg :).

doordeweeks zit ik trouwens tussen 2300 en 2400kcal. maar daar kom ik ook maar 3 ons per week op aan. eigenlijk zou ik dat dus in t weekend ook moeten doen ipv die 2138 maar dat durf ik nog niet..

Laatst bewerkt:
11% vet percentage? Ben niet zeker dat dat wel klopt hoor, is extreem laag voor een vrouw.

ik zou een tomaat eten ipv een komkommer

reden dat ik me druk maak om mn vetpercentage en zo 'mager' bulk is dat ik enorm bang ben dik te worden. zit inmiddels trouwens bijna op 49kg :).

doordeweeks zit ik trouwens tussen 2300 en 2400kcal. maar daar kom ik ook maar 3 ons per week op aan. eigenlijk zou ik dat dus in t weekend ook moeten doen ipv die 2138 maar dat durf ik nog niet..
irrationele angst is nooit goed

Ziet er goed uit, bijna allemaal clean voedsel.
Pas wel op met brood, dit kan veel zout bevatten wat vocht gaat vasthouden.

• Topic Starter Topic Starter
@ hencer.
ik denk zelf ook dat 11% niet klopt. want ik ben al 9kg aangekomen. en grootste deel zal vet zijn denk ik. maar ik ben ook wel een beetje dunner als de meeste vrouwen zegmaar. (eetstoornis).

@ vinceuitwormer.
ik lust geen tomaat xD.

heb trouwens besloten dat ik me toch aan de lijst van de kliniek ga houden.
omdat t erg veel verwarring schept als ik in de weekenden anders eet als doordeweeks. ben voorlopig ook nog niet klaar in kliniek dus dan gaat de boel er zo uit zien:

ontbijt:
3 boterhammen (geitenkaas, vegapaté, appelstroop)
1 glas melk

tussendoor:
1 volop

lunch:
4 boterhammen (geitenkaas, vegapaté, sandwichspread, pindakaas)
1 glas melk
1 fruit

tussendoor:
1 mueslireep
1 fruit

avondeten:
4lp groente
4lp aardappel/rijst/pasta
1 vega/vis
2lp jus/saus
1 toetje

tussendoor:
1 bak kwark

beetje veel koolhydraten en weinig eiwit maar ik kan t niet beter maken als dit vanwege de regels van de kliniek. dus beter maar dat ik dit thuis ook volg. ik raak er alleen zo in de war van. wil helemaal niet zoveel koolhydraten. wil lekker kalkoen op brood en vis bij t avondeten geen sausjes toetjes en al die troep. maar dat is mn eetstoornis die dat zegt... schijnt. dus daar mag ik niet naar luisteren. sausjes en toetjes zijn gezond. net als taart en chips... bah.

Lijst is om regelmaat in je eetpatroon te krijgen en om aan te sterken. Als dit succesvol verloopt dan zal schema neem ik aan wijzigen. Door dan ook te gaan sporten kun je een nieuwe balans verkrijgen en zal het met toename van vetpercentage niet zo'n vaart lopen. Succes met je eetschema.

Meid ik begrijp dat het lastig is met al die koolhydraten maar bedenk steeds bij elk eetmoment dat je het moeilijk hebt:
"Premature optimization is the root of all evil".
Hoofddoel zal waarschijnlijk zijn om eerst een streefgewicht te bereiken.
Daarna kun je je lichaam gaan finetunen door goed op je voeding te letten en lekker te trainen. Tevens zal je omgeving zich minder met jou voeding bezighouden als je eenmaal op een gezond gewicht zit...

Terug
Naar boven