MuscleMeat

Aankomen!

Timmetjee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
84kg
Vetpercentage
16%
hallo dit is mijn eerst post zal me gelijk even voorstellen mijn naam is Tim ben 18 jaar en woon in den helder
ik sport nu ongeveer 1 jaar en doe dit 4/5 keer per week.

ik ben ongeveer 1.90 en weeg 85 kilo !

het probleem is voornamelijk aan gewicht komen wat ik probeer hoeveel ik ook eet het komt er maar niet bij
k gebruik nu zelf shakes van nemesis en zit erover te twijfelen om lean gainer erbij te gaan pakken neem nu 3 shakes per dag, net gestopt met creatine en over 3 weekies weer ermee beginnen. eet ook elke avond een bak van 750ml kwark voor het slapen!

mijn vraag is hoe kom ik nou snel aan heeft er iemand tips zou helemaal top wezen!

Voedingsschema maken aan de hand van deze richtlijnen:

Bereken hier je onderhoud: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Als je wil aankomen, voeg hier 500 kcal aan toe. Hou wel de weegschaal in de gaten, probeer 0,2-0,3kg per week aan te komen.
Als je wil afvallen, haal je er 500 kcal vanaf. Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen.
Onthoud dat dit een schatting is. Je kan er compleet naast zitten, en je onderhoud overschatten of onderschatten. Zorg dat je je richt op de bovengenoemde richtlijnen en eet zodoende iets meer of iets minder als het niet lukt.

Eiwitten: 1,8-2,2g per kg lichaamsgewicht (bij het afvallen moet je wat hoger zitten, 2,5g+ raad ik aan). Probeer zoveel mogelijk hoogwaardige eiwitten te eten (eieren, zuivel, vlees, whey).
Vetten: minstens 30% van je totale dieet. Eet voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, en een kleine hoeveelheid essentiele vetten (omega 3 (DHA) en omega 6 (AA)). Wil je afvallen, dan raad ik ongeveer 1g per kg aan.
Vul de rest van je calorieën in zoals jij dat wil (voornamelijk vetten en koolhydraten). Koolhydraten voor energie tijdens de trainingen, vetten voor je gezondheid en hormoonproductie bijvoorbeeld.
Supplementen suggesties (niet verplicht, wel goede aanvulling): multivitamine, vitamine D (in de winter), omega-3, creatine, vitamine C, magnesium, zinc

Goede voedingsproducten naar mijn mening: melk (vol of halfvol), chocomelk, vet vlees, eieren, rijst, brood, noten/pinda's, olijfolie, brinta/havermout, groentes, fruit, kipfilet, pindakaas, pasta, aardappelen, vis, boter, kokosnootolie

Je kunt dit lege schema gebruiken om op weg te komen: [Link niet meer beschikbaar]
Preciezere voedingswaardes vind je hier: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/ & http://nutritiondata.self.com/

Je komt niet aleen aan door shakes, is puur een vervanger voor als je niet je eiwitten per dag haalt.
Lees de voeding sticky's door die hebben mij enorm geholpen om aan te komen.

Succes ermee!

Je komt niet aleen aan door shakes, is puur een vervanger voor als je niet je eiwitten per dag haalt.
Lees de voeding sticky's door die hebben mij enorm geholpen om aan te komen.

Succes ermee!

Dit, en zoals eerder vermeld zorg voor 500 boven je behoefte, kom je niet aan, wat ik betwijfel, dan eet je NOG meer, als je toch shakies wilt drinken, drink dan een weight-gainer, zorg dat je 3 grote maaltijden eet, en drink tussen elke maaltijd een weight gainer, en je zut wel bijkomen.

Reken natuurlijk vooraf alles uit, dat je binnen een halfjaar geen 15-16% bent..

Terug
Naar boven