AndroidHealthClinic

Aankomen

MitchelS1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
81kg
Hallo!
Ik ben nu zo'n 4 maanden bezig met aankomen, heb al wel een voedingsschema aangevraagd bij mijn sportschool, maar die raden allerlei supplementen aan, en dat wil ik nou juist zien te vermijden.

Jullie kunnen uiteraard mijn stats zien.
Ik werk 32 uur per week, fysiek zeer zwaar (veel lopen en tillen)
Ik train 4 keer in de week

Maandag: Benen
Dinsdag: Borst+Triceps
Donderdag: Rug+Biceps
Vrijdag: Shouders+Core

Het lukt mij maar niet om massa aan te komen, heb wel elke keer als ik train dat je resultaat ziet, maar dat is na 2/3 dagen weer verdwenen.

Nou is mijn vraag of de meer ervaren mensen hier mij enige tips kunnen geven??:)

meer eten

• Topic Starter Topic Starter
Dat zeg je zo wel heel makkelijk maar ik heb gewoon 6 maaltijden per dag, nog meer en ik ga over mijn nek tijdens mijn oefeningen, moet me nu af en toe al inhouden...

Post dan eerst maar eens wat je eet.. en gebruik onderstaande

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte in de sheet

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken

Als je niet meer naar binnen krijgt, kun je producten met veelkcal toevoegen. Denk aan pindakaas, noten, een pak volle melk naast je normale schema

Hallo!
Ik ben nu zo'n 4 maanden bezig met aankomen, heb al wel een voedingsschema aangevraagd bij mijn sportschool, maar die raden allerlei supplementen aan, en dat wil ik nou juist zien te vermijden.

Jullie kunnen uiteraard mijn stats zien.
Ik werk 32 uur per week, fysiek zeer zwaar (veel lopen en tillen)
Ik train 4 keer in de week

Maandag: Benen
Dinsdag: Borst+Triceps
Donderdag: Rug+Biceps
Vrijdag: Shouders+Core

Het lukt mij maar niet om massa aan te komen, heb wel elke keer als ik train dat je resultaat ziet, maar dat is na 2/3 dagen weer verdwenen.

dat is lokale zwelling / pomp en eventueel glycogeen-overcompensatie, maar geen echte spiergroei.

Nou is mijn vraag of de meer ervaren mensen hier mij enige tips kunnen geven??:)

Tja, zorg dat je sterker en een beetje zwaarder wordt door voldoende te trainen en meer dan voldoende te eten. En stel je verwachting bij.. hoeveel zichtbare spiergroei verwacht je in 4 maanden tijd ?

Dat zeg je zo wel heel makkelijk maar ik heb gewoon 6 maaltijden per dag, nog meer en ik ga over mijn nek tijdens mijn oefeningen, moet me nu af en toe al inhouden...

Zo simpel is het wel.

Als je niet aankomt eet je gewoonweg te weinig.

Als je echt niet aankomt kan je weight gainers gebruiken of simpelweg meer junk gaan eten.

En probeer sowieso een dik uur voor je training niet te eten, op die manier nek je ook niet.

Terug
Naar boven